OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ : Hogyan írtam véletlenül egy könyvet?

Hogyan írtam véletlenül egy könyvet?

  2019.07.11. 14:53

Írta: Anett Huizing. Pozsonyi Pagony, 2019., 168 oldal
 
hogyan_irtam_veletlenul_egy_konyvet_borito_1000px.jpg
Abszolút kreatív, abszolút érzelmes, abszolút napló!
 
Katinka imád történeteket kitalálni. Még csak tizenhárom éves, de már pontosan tudja, hogy író szeretne lenni, méghozzá híres író. Szerencsére a szomszédban lakik egy írónő, aki szívesen fogadja, és némi kertészkedésért cserébe kijavítja az irományait, és írói tanácsokkal látja el. Katinka pedig egyszer csak azon veszi észre magát, hogy az életéből egy regény lett, és az írás során egyre jobban megismeri önmagát, és feldolgozza fájdalmait.
 
A könyv írói tanácsait bármelyik írói ambíciókkal rendelkező gyerek és felnőtt bátran megfogadhatja, és a könyv végében található vonalas lapokra pedig megírhatja a saját történetét!

 

Katinka író szeretne lenni. Szerencse, hogy a szomszédjában éppen egy író lakik! Olvass el egy részletet a könyvből itt.

Elég kemény, ha az embernek meghalt az anyukája.

Egyszer apa megengedte, hogy egyedül vegyek zoknit a HEMA-ban. Magamnak és Kallénak. Körülbelül hétéves lehettem. Egy ekkora gyereknek zoknit venni a HEMA-ban nem túl nagy kihívás.

Csak a méretre kell figyelni. 31-es nekem, 26-os Kallénak. Még az árat sem kell nézni. A színt pedig én választhattam.

Emlékszem, lábujjhegyre kellett állnom, hogy a kasszapultra tehessem a zoknikat. Az eladónő rám nézett, majd valahova mögém, és megint rám.

– Ugye, nem egyedül vagy itt? Hol van az anyukád?

– Anyukám meghalt – feleltem.

Az eladónő a szája elé kapta a kezét, és elvörösödött.

– Ó, bocsánat, nem tudtam!

– Semmi gond.

Az eladónő csak bámult a kezét a szája elé tartva.

– Mennyibe kerül? – kérdeztem, és letettem a pultra egy tízeuróst.

Ekkor elvette a kezét, leolvasta a zoknik vonalkódját, majd berakta őket a blokkal együtt egy szatyorba.

Aztán felállt és előrehajolt, hogy a kezembe nyomhassa a táskát.

– Részvétem – suttogta.

Még mindig ott dolgozik. Trudynak hívják. Egyszer megkérdezte a nevemet, és azóta, ha meglát, mindig köszön: „Szia, Katinka!” És én is köszönök neki, hogy „Szia, Trudy!”. De már nem vörösödik el.

Az is előfordul, hogy elfutja a könny a szemüket.

Komolyan. Egyszer egy néni még át is ölelt, amikor mondtam neki. Pedig nem is ismertem.

Addie nénikém azt mondja, ne azt a szót használjam, hogy meghalt. Szerinte ez túl brutálisan hangzik.

És megijednek tőle az emberek.

– Lehet, hogy jobb lenne, ha azt mondanád, elhunyt.

Szerintem meg nagyon fura, hogy elhunyt. Lidwien szerint is, és ő már csak tudja, hiszen író. Inkább maradok a meghaltnál. Akkor is, ha brutális.

– A halál tényleg brutális – mondja Lidwien.
Nem értem, hogy az emberek miért nem értik, hogy már rég megszoktam. Tíz éve történt. Hároméves voltam, Kalle még kisbaba. Nem is emlékszem anyára. Csak a fotókról. És abból, amit apa mesélt.

Mi hárman vagyunk, és kész: apa, Kalle és én.

De néha azok az emberek is furcsán viselkednek, akik tudnak arról, hogy anyukám meghalt. Mondjuk, véletlenül azt mondják: „Kérdezd meg az anyukádat!”

– Melyiket? – kérdezek vissza. Szerintem én simán viccelhetek a saját halott anyámmal. De ők nem tudnak nevetni.

Dirkje más volt. Ő nem ijedt meg, nem kapta a szája elé a kezét, nem futotta el a könny a szemét, és nem mondta, hogy „Ó, de szörnyű!”. Csak annyit reagált, hogy: „Ó!”, amikor elmondtam neki. „Ó!” – kerekedett el egy pillanatra a vérvörösre rúzsozott szája.

Ezt a részt tizenkétszer írtam át.

Tizenkétszer!

Lidwien szerint ez teljesen normális. Még a leggyakorlottabb írókkal is előfordul, hogy egy nap alatt csak egy mondattal készülnek el.

Eggyel!

És az az egy mondat is gyakran végzi a kukában.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót