OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ : A János vitéz-kód

A János vitéz-kód

  2020.09.08. 16:16

Íta: Szabó Borbála. Pozsonyi Pagony, 2020., 320 oldal
 
Szabó Borbála - A János vitéz-kódMi köze egymáshoz a mateknak és az irodalomnak?

Hogy kerül egy plusz szereplő a János vitézbe?

Megannyi kérdés, amikre mind választ kaptok Szabó Borbála legújabb regényében, A János vitéz-kódban.

Azok a gyerekek, akiket eddig untattak a kötelező olvasmányok, most biztosan másként fognak rájuk tekinteni! Egy igazán mai, hihetetlenül vicces és kalandos sztori, az Abszolút könyvek legújabb tagja.

 

9. fejezet - A 666-os csatorna

 

A tévé képernyőjén erősen sminkelt, csinos lány jelent meg mikrofonnal a kezében. Igyekezett túlkiabálni az iskolai hangzavart.

– Szép reggelt kívánok a kedves nézőknek, szervusz, Gábor, a stúdióban! – harsogta a kamerába. – Faragó Fanni vagyok a Hatszázhatvanhatos csatornától, és a Petőfi Sándor általános Iskola és óvoda épületéből jelentkezem. Ahogy itt körbenézek, a színes falakról aranyos gyerekrajzok, számegyenesek, papírból kivágott – mik ezek? – nem is tudom, napocskák, holdacskák pillantanak le rám. Pedig még három nap sem telt el azóta, hogy súlyos tragédia rázta meg e boldog, színes falakat. Nehéz most megszólalni, kedves nézőink!

Megremegtette rúzsos száját, és úgy tett, mintha nehéz lenne neki. De aztán mégis sikerült.

– Ebből az iskolából hétfőn egy tanuló nyomtalanul eltűnt. Az ötödikes Turchányi Albert napja átlagosan kezdődött: felkelt, iskolába ment, tanult, játszott a pajtásaival, megette az uzsonnáját, majd nem tért haza soha többé. Vajon mi történt vele? Hová indulhatott ahelyett, hogy szerető családja körébe tért volna haza? Vajon mi vezette: kétségbeesés, lázadás, netán bűncselekmény? És még fel sem ocsúdhatott az ország a megdöbbenésből, máris jött a még hihetetlenebb új hír… Nos, az ember beleborzong, kedves nézőink, olyan kísérteties az egész, de úgy tűnik, egy több száz éves irodalmi műalkotásban, méghozzá a János vitézben találták meg a pár napja eltűnt kisfiút!

Jól hallották, egy könyvben találták meg! A jelenséget felfedező irodalomtörténész, dr. Kucsor Klára, az ELTE BTK irodalomtudományi intézetének professzora arra is rámutatott, hogy nem csupán a mű egy-egy példányában történt meg a különös változás, hanem sajnos a mű összes kiadását érinti a jelenség: azaz önök akármelyik János vitéz-kötetet leveszik most a polcról, abban az ismerős szereplők, Jancsi, Iluska, a Mostoha, a Francia király és a haramiák mellett immár Turchányi Albert ötödik osztályos tanuló is szereplője a halhatatlan műnek. A gyermek szülei érthető okokból egyelőre nem kívántak nyilatkozni, de itt van velünk a rendőrség képviseletében Révész Ferenc főhadnagy, most hozzá fordulok.

Merev tartású egyenruhás alak lépett be a képbe. A tévénézők talán nem ismerik, de mi, olvasók, már találkoztunk vele: éppen ő az a rendőr, aki a kihallgatásokat vezette Berti ügyében, és akinek éppen mostanában kezdett elege lenni ebből az egész felhajtásból. Nem kedvelte ezeket a tévés szerepléseket, az ilyesmi megterhelőbb volt számára bármilyen komplikált nyomozati munkánál. Most is leizzadt egy pillanat alatt.

– Főhadnagy úr, itt van velünk! – emlékeztette Faragó Fanni a rendőrt, aki ezt láthatóan szerette volna elfelejteni.

– Igen. Hogyne, természetesen. Jó reggelt kívánok a kedves nézőknek! – mondta a főhadnagy, és bátran szembenézett az ellenséges mikrofonnal.

– Ön egyetért azzal, hogy meglehetősen furán hangzik, hogy egy ma élő embert egy több száz éves irodalmi műalkotásban látunk viszont?

– Elnézést, hogy ki kell javítanom, de inkább: „olvasunk viszont”. Elvégre csupán a személyleírás, a ruházat, illetve természetesen a név alapján valószínűsíthető, hogy T. Albert eltűnt kiskorúról van szó az irodalmi műben.

Fanni nem szerette, ha kijavítják. Mosolya ettől enyhe vérszomjas árnyalatot kapott.

– Na jó, de azért ez ön szerint is eléggé kirívó eset, nem? Vagy gyakran találkozik irodalmi művekbe szorult gyerekekkel a munkája során?

– Nem, természetesen ritkán. Ez teljesen példátlan eset.

– Igen, erre mondtam én az előbb, hogy fura. Hol látták utoljára Albertet?

– Az iskolai könyvtárban, délután négy óra magasságában.

– Hagyott-e maga után bármilyen nyomot a kis szökevény, ami seg.thet a keresésben?

– Nos, erről a nyomozás hatékonysága érdekében egyelőre nem adhatok tájékoztatást.

– Naaa, rendőr úr! – nyávogott Fanni, és a műszempilláit rezegtette. – Áruljon el legalább csak egy iciripiciri nyomot a nézőknek!

Révész Ferenc zavarba jött. Ritkán fordult elő, hogy hatósági személyével szemben ilyen jellegű fegyvert vetettek volna be, mint a szempillarezgetés. Nem volt felkészülve rá, ezért véletlenül mégis kiadta az információt.

– Amíg a János vitézt olvasta, állítólag valamit firkálgatott. De azt nem tudjuk, mit írhatott, nem találtuk nyomát semmilyen üzenetnek vagy búcsúlevélnek.

– Ó, ez az a nyom, amiről nem adhatott tájékoztatást?

– Igen. De most mégis kiadtam – zavarodott össze teljesen a rendőr.

– Jaj, de nagylelkű, köszönjük! És esetleg ahhoz is adna nekünk valami támpontot, hogy a műnek pontosan mely helyein található meg Albert?

– Egyelőre úgy tűnik, hogy a harmadik felvonás környékén mozog, de jól láthatóan halad előre.

– Ének! – kiáltott fel Fanni diadalmasan. – Már elnézést, hogy kijavítom, de a költeményekben énekek vannak, nem felvonások. És nem is félidők, mint a focimeccseken.

– Bocsánat, nem ez a szakterületem – izzadt a rendőr. – Mindenesetre mindenkit megnyugtathatok, hogy irodalmi szakértőink folyamatosan figyelik az eltűnt személy mozgását, és mindenről tájékoztatjuk a hatóságokat. Szeretnénk arra kérni a lakosságot is, hogy aki teheti, olvassa újra a János vitézt, és kövesse az események alakulását.

– Még egy utolsó kérdés: ön már újraolvasta a János vitézt?

Révész Ferenc lesütötte a szemét.

– Sajnálatos módon még nem volt rá időm. De este nekiveselkedem.

 

vissza a kiskamaszok sorozatához

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót