OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Momó és a manótitok (2)

Momó és a manótitok (2)

  2013.07.14. 00:00

Az iskola

Momó és Piri a két kismanó, leült a két leghátsó, egymás mellett lévő asztalhoz. Méri néni a mindig mosolygós, halk szavú tanárnő becsukta az ajtót és helyet foglalt az asztalokkal szemben elhelyezkedő nagyobb tanári asztalnál. Kontyba kötött barna haját megigazította, hosszú, vékony ujjaival. Végignézett a gyerekeken, megvárta, amíg elhallgat a zsivaj és elkezdődhet az óra.

- Számotokra az év nagyon izgalmas lesz. Mint tudjátok, harmadikban meg kell ismerkednetek az összes szakmával, hogy jövőre el tudjátok dönteni, melyiket válasszátok. Ezt csak úgy lehet megtenni, ha elutaztok és megnézitek, kipróbáljátok az összes szakmát.

 

Momó az utazás gondolatától olyan jó kedvre derült, hogy legszívesebben ugrándozott volna. De nyugodt maradt, mert a többiek még nem fejezték be az írást. Ábrándozva kibámult az ablakon és képzeletében mát messze járt. Végre sikerült egy vágya és itt hagyhatja ezt az unalmas várost! Talán még egy másik nagyon titkos vágya is valóra válhat, amit még nem mondhat el senkinek! Talán megtudhat valamit a fenti világról! Tudta, hogy a manók nem beszélhetnek róla, ezért nem, mert sokat kérdezősködni. Kicsi korában sok mesét hallotta a nagypapájától a fent élő lényekről és az emberekről, akik miatt a manók nem tehetik be a lábukat abba a világba. Réges-régen történt valami, amiről senki nem beszélhetett. Momó úgy gondolta, hogy talán már nem is emlékszik senki arra mi is történt, amit igyekeztek kitörölni a manók emlékezetéből. Momó gondolatait az iskola tetején lévé toronyóra kongása szakította félbe. 

- Gyerekek! A mai tanítás véget ért! – jelentette be, Méri tanárnő. - Azért tanultunk ma csak egy órát, mert megbeszélés lesz a tanácsteremben. Aki nem tudta befejezni az írást, vagy a rajzolást az otthon folytathatja. Holnap reggel a harmadikosok a könyvtár előtt gyülekezzenek, a többiekkel itt találkozzunk. A viszont látásra!

- Viszontlátásra tanárnő! – harsogták a manócskák.

Méri néni a tábla melletti ajtóhoz lépett, innen nyílt a nagy tanácsterem. Amikor kinyitotta látni lehetett a gyülekező felnőtteket. A gyerekek összepakolták a holmijukat és kisiettek a teremből. A tanárnő belépett a helyiségbe és gondosan kulcsra zárta az ajtót.

- Kíváncsi vagyok, miről beszélhetnek? – tapasztotta az ajtóra a fülét Piri.

- Biztosan az utazásunkról. Gyere, menjünk haza. Ebéd után kimehetnénk a patakhoz papírhajót úsztatni. – húzta el Momó a lányt az ajtótól. Kilépve az iskolából Babó és Dodó csatlakozott hozzájuk.

- Mi is veletek mehetünk? Kérdezte a két fiú.

- Hát persze! Találkozzunk a kikötőnél! – válaszolta Piri.

Azzal mindannyian hazamentek ebédelni.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót