OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Palkó

Palkó

  2016.05.10. 19:23

Írta és illusztrálta: Szegedi Katalin. Csimota Kiadó, 2013., 32 oldal
 
 
 
 
Palkó, a mindig segítőkész kisfiú legjobb barátai a könyvek. Naphosszat olvasással tölti az idejét, és bár arra vágyik, hogy osztálytársai elfogadják, azok mégsem barátkoznak vele...
 
 
 
 
– Jó reggelt! Gyere reggelizni!

Palkó kimászott az ágyból, de a könyvét egy pillanatra sem tette le. Anya megelégelte.

– Tedd már le azt a könyvet!

Palkó a kád szélére tette. Kiment az előszobába, felkapta a táskáját, és elindult az iskolába.

Az első óra torna volt. Irma néni vezényelt.

 

– Lássam azt a tornasort! Zsuzsi a sor elejére, Palkó a legvégére!

Óra végén fociztak. Kovács és Szabó választottak csapatot.

– Nagy! – szólt Szabó.

– Pulyka! – kiáltotta Kovács.

[másolat] - Zelk Zoltán: Szavaseigaz Marci

Palkó minden egyes névnél izgatottan várta, hátha ő lesz a következő. Végül csak Juci és ő álltak a terem közepén. – Na, talán most! – reménykedett.

– Juci! – mondta vigyorogva Kovács.

A következő órán matekdolgozatot írtak. Palkó letette a ceruzáját. – Kész!

Hirtelen egy papírgalacsin hullott az ölébe. Hátranézett, hogy vajon ki küldte. – Ja, persze, a Kovács. – Kisimította a papírt. Ez állt rajta:

„37-24?”

[másolat] - Zelk Zoltán: Szavaseigaz MarciPalkó felvette a ceruzáját, hogy segítsen, ám eszébe jutott a tornaóra. Végül mégis ráírta a cetlire az eredményt, és visszadobta Kovácsnak.

Aztán rajzóra következett. Volt, aki vitorlást festett, volt, aki repülőt. A lányok meg majdnem mind királylányt. Kivéve Copfost, ő egy fekete kutyát rajzolt.

Palkó éppen nekilátott, hogy kékkel kiszínezze a Balatont, amikor kitört a ceruza hegye. Odafordult a szomszédjához.

– Copfos, kell most neked a kék cerka?

– Nem.

– Ideadod?

– Nem! – válaszolt a kislány.

Palkó sárgára színezte a Balatont. Óra végén Irma néni összeszedte a képeket.

– Ki látott már sárga tavat? – zsörtölődött.

Végre az utolsó óráról is kicsöngettek, Palkó elindult hazafelé.

Ahogy az utcán bandukolt, egy gazdátlan kutyára lett figyelmes. Hasonlított az undok Copfos rajzára. Az egyik ablakból váratlanul kiesett egy darabka süti, pont a kutya orra elé. Palkó fölpillantott az ablakra. Egy pöttyös ruhás kislány ült ott, a párkányon rajzolgatott.

Palkó hazament.

– Te vagy az, Palkó? – hallatszott Anya hangja a konyhából, amikor hazaért.

– Mi volt a suliban?

– Semmi. Lemehetek rollerezni?

– Persze, de vacsorára itt legyél!

Palkó hóna alá kapta a rollert, és már ott se volt.

Lenn a téren meglátta Copfost. Egy nagy fa alatt üldögélt, és szipogva törölgette a szemét.

–Te meg mit bőgsz?

– A kutyám, Negró... Elveszett!

– Várj, mindjárt jövök! –Palkó visszament oda, ahol az előbb a kutyát látta.

Füttyentett egyet.

– Negró! Gyere!

Hamar vissza is értek Copfoshoz, aki csak bámult, és arra gondolt, hogy mégis oda kellett volna adni azt a cerkát rajzórán.

A meleg napsugár sok gyereket kicsalt a térre, vidáman játszottak. Palkót senki sem hívta, de ő úgyis a pöttyös ruhás kislánnyal szeretett volna játszani.

[másolat] - Zelk Zoltán: Szavaseigaz Marci

– Ott van! – csillant fel a szeme, amikor meglátta. A kislány elővett néhány krétát a zsebéből, és lekuporodott az aszfaltra. Rajzolt. A kisfiú egy ideig csöndben figyelte. Aztán megszólalt.

– Fú, de ügyes vagy! Hogy hívnak?

– Lenka vagyok. És te?

– Én meg Palkó. Van kedved rollerezni?

Rollerra pattantak, és körbe-körbe karikáztak a téren. Később feltámadt a szél és csöpögni kezdett az eső.

– Holnap is eljössz? – kérdezte Lenka, amikor hazaértek.

– Itt leszek minden nap! – búcsúzott Palkó, és elindult a szakadó esőben. Anya már aggódva várta.

– Gyorsan fürödj meg, nehogy megfázz!

Palkó elmerült a jó meleg vízben. A könyve még mindig ott hevert a kád szélén, ahol hagyta. De most nem volt kedve olvasni. Inkább nézegette a csempén legördülő páracseppeket, amiről eszébe jutott az eső. Az esőről meg az aszfaltrajzok. A rajzokról pedig Lenka.

Amikor kimászott a kádból, az asztal már meg volt terítve, középen ott gőzölgött a leves. Anya kimerte a tányérokba, és megkérdezte, hogy ki volt az a kislány, akit az ablakból látott.

Palkónak széles mosolyra húzódott a szája, és miközben lassan szürcsölte forró levesét, várni kezdte a holnapot.

 

 
 
 
 
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót