OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : A tündérkeresztanya

A tündérkeresztanya

  2019.07.07. 12:29

Írta: Kis Judit Ágnes,  illusztrálta: Szulyovszky Sarola, Pozsonyi Pagony, 2019., 64  oldal
 
Kiss Judit Ágnes - A tündérkeresztanya

"Az a baaaj..." 

Ha nálatok is sokszor elhangzik nálatok is ez a mondat?

Kiss Judit Ágnes költő és meseíró lírai, de mégis humoros meséjében minden fejezet így kezdődik. Mert Kiki nem szeret kirándulni.

És hogy anya mindig sokat dolgozik. És hogy a nagyi háza teli van pókokkal.
És még annyi minden más is!

 

– Az a baaaj... – sóhajtott fel Kiki egy késő nyári délutánon –, hogy anya ősztől nagyon sokat fog dolgozni. Jóval többet, mint eddig. És sokkal tovább.

Kettesben üldögéltek Kerivel a hintaágyon, és kakaót iszogattak az árnyékban, amíg anya a vacsorát melegítette a konyhában. Keri a keresztanyja volt, nem rokon, mégis családtag Kiki születése óta. Anya barátnője volt, foglalkozását tekintve valószínűleg tündér. Legalábbis Kiki biztos volt benne, hogy varázsereje van. Mert ha Kerivel volt, kiderült az ég, szétfoszlottak a fellegek, és kisütött a nap. Kivéve persze a legnagyobb kánikulában, mert akkor Keri mellett fújdogálni kezdett a szellő, és egy tenyérnyi felhő úszott a nap elé. És csodálatos történetei voltak.

– Elég baj az neki – helyeselt Keri a panasz hallatán. – De én úgy hallom, hogy neked is baj.

– Nagyon is – bizonygatta Kiki. – Mert eddig anya jött értem délután, apa későig dolgozott. De mi lesz így? Hétfőn és szerdán este hatra ér csak oda. Hatra, érted? Én leszek az utolsó, akit hazavisznek! Tudod, milyen rossz az? Hogy jönnek sorban a többiekért, én meg csak ülök, és nézem, ahogy elmegy mindenki, akit ismerek, és csak várok-várok, és unatkozom, és egyedül érzem magam?

– De még mennyire hogy tudom! – bólogatott Keri. – Amikor kislány voltam, illetve már nagy, hiszen iskolába jártam, anyukám este hatig dolgozott mindennap. Fél hétre ért oda hozzám, amikor már hazamentek a gyerekek, a tanító nénik is, csak én ültem a földszinti padon meg a portás bácsi a fülkéjében. Mindig féltem, hogy egyszer nem is jön egyáltalán.

– A portás bácsi beszélgetett veled? – érdeklődött Kiki.

– Dehogy! – legyintett Keri. – A portás bácsi tévét nézett. Icipici tévéje volt, mint egy kocka alakú doboz, aminek az egyik oldalán fekete-fehér alakok ugrálnak.

– Fekete-fehér? – csodálkozott Kiki.

– Bizony! És a portás bácsi csak velük törődött, rám se nézett. Még szerencse, hogy előjöttek az egerek.

– Milyen egerek?

– Ott laktak az iskolaépületben. Amikor látták, hogy egyedül vagyok, kibújtak a lyukakból és a padló repedéseiből, és odajöttek beszélgetni. Az uzsonnakenyerem felét mindig félretettem, és elmorzsáltam nekik. Öten voltak. A hosszú bajszú, a hófehér, a rózsaszín orrú, a piros szemű és a csonka farkú.

Körém ültek, falatoztak és énekeltek.

– Talán cincogtak! – nevetett Kiki.

– Dehogy – tiltakozott Keri –, mondom, hogy rendesen énekeltek, dallama is volt meg szövege is! Megmutassam? – És Keri választ sem várva dalra fakadt:

img_6464.jpg

– Ez nagyon szép volt – sóhajtott Kiki –, de rajtam nem segít. Nálunk nincsenek egerek.

– Ha az egerek nem is segítenek, én azért tudok! – nevetett Keri. – Szerencsére pont ráérek hétfőn és szerdán, és már négyre

érted tudok menni. Hazakísérlek, vagy addig sétálunk, amíg a szüleid meg nem érkeznek. – Komolyan? – Kikinek a szája is tátva maradt. Álmodni se mert volna ilyesmit. Hogy órákat kettesben lehet Kerivel, aki csak vele beszélget majd, és nem akar folyton anyával felnőtt dolgokról társalogni!

– De még milyen komolyan! – kiáltott Keri. – Máris megyek, és megbeszélek mindent anyukáddal.

Így esett, hogy Kiki szeptembertől minden héten kétszer Keri történeteit hallgathatta.

 
 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót