OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Mihályi Csongor és az időgyurma

Mihályi Csongor és az időgyurma

  2020.04.01. 20:45

Írta: Bendl Vera, illusztrálta: Remsey Dávid. Pozsonyi Pagony, 2020., 112 oldal
 
Bendl Vera - Mihályi Csongor és az időgyurmaBendl Vera a Pagony egyik legújabb szerzője, Mihályi Csongor és az időgyurma című meseregényét nemsokára megismerhetitek! Most viszont Berciről ír, aki, hozzátok hasonlóan, most nem mehet iskolába – és, valljuk be, Berci ennek igencsak örül.
 
De aztán kiderül, hogy azért mégiscsak van iskola, csak nem úgy, ráadásul Mamóval sem lehet találkozni – csak grannykype-on.
 
Hogy erről még sohasem hallottál?
Mi sem. Bercinek ugyanis nem mindennapi nagymamája van, hanem olyan, aki sokkal többet tud, mint hinnéd.
 
Lehet, hogy még varázsereje is van?
 
 
HELLÓ, SRÁCOK ÉS LÁNYOK!

 


Bemutatkozunk, és kiderülnek a barátaim különleges tulajdonságai. Felteszem a kérdést továbbá: egy lánynak minek kell folyton a haját nézni, illetve, miért nem érdekel mindenkit úgy a Voyager–2 űrszonda, ahogy engem?

Helló, srácok és lányok, az én nevem Mihályi Csongor, december 13-án leszek 9 éves, anyukám Katona Boglárka, apukám Mihályi György, de több privát adatot most nem áll módomban közölni, kivéve, hogy 2. b osztályos tanuló vagyok, és kedvencem a vaníliás rizstej. Barátaim Miklósi Miklós, akit én csak Duplamiknek hívok, és, tulajdonképpen már mondhatom így is, Fehér Léna, akinek a haja fekete. A „tulajdonképpen” alatt azt értem, hogy Fehér Léna, akinek a haja fekete, eredetileg nem tartozott a csapatba, de külső nyomásra – Duplamik annyit nyaggatott, hogy már elegem volt – és érdemei okán – vagyis Léna NAGYON sokszor mentett ki minket éles helyzetekből, ezt majd láthatjátok – bevettem a csapatba. És persze még egy személy, de róla csak később fogok mesélni.

https://www.pagony.hu/resources/images/ya/08/04/post_side/01.jpgDuplamiknek van egy csodálatos tulajdonsága, mégpedig az, hogy olyan gyorsan tud föl-alá szaladni a folyosón,hogy még a tanító néni sem képes követni a tekintetével.

Ilyenkor ingatja a fejét, és néha szól neki: „Miklós, menj a tornaterembe, fusd ki magad!” A tanító néni nem tudja, mi mindenre képes a barátom ezzel a futkározással, de nektek hamarosan elmondom, és irigyelni fogjátok érte! Duplamiket ilyen dolgok érdeklik: zombik, sárkányok, utazás extrém helyekre, sziklák, amelyekről le lehet ugrani, bár nem szabad, számítógépes játékok, izgalmas történetek, foci.

https://www.pagony.hu/resources/images/z6/6q/4z/post_side/02.jpg

Fehér Léna, akinek a haja fekete, mint a sötét tölgy, vagy mint a liftünk nyomógombja, tényleg a hosszú loboncáról nevezetes. Ez a hajdolog engem, mondjuk, nagyon untat, én ugyanis nem szeretem a hajakat, főleg közelről nem, főleg nem a göndört (na jó, nagy ritkán mégis, de ez egy későbbi történet), de amíg nem esik bele a szendvicsembe, nem bánom annyira. Lehetne egyébként másról is nevezetes, például jól számol, komolyan mondom, vág az esze, mint a borotva, akarom mondani, okos, mint egy igazi reaktormérnök, kötélen úgy mászik, mint egy eredeti makákó, hopp, felkapaszkodik, és onnan nevet az egész osztályra, ráadásul nehéz pillanatokban igen jól reagál, egyből tudja, mi a teendő, nem úgy, mint Duplamik meg én, illetve egy szenzoros rádió lehet beépítve az agyába vagy a szívébe, amit csak hasonlatként mondok, ne ijedjetek meg, és azt jelenti, hogy Fehér Léna sokszor egyszerűen csak meghallja mások gondolatait, és tudja, mire van szükségük, ami igazán varázslatos, még inkább, mint egy testbe épített rádió, amit ha nagyon akarunk, azért el tudunk képzelni, de ezt a titkos hallást, ezt nem annyira.

Ennek ellenére mindenki a haját emlegeti, ami szerintem a legunalmasabb és legérdektelenebb benne, bár igaz, hogy szereti lobogtatni meg rázni, és olyankor Duplamik néha-néha megérinti véletlenül. Tiszta hülyék, komolyan. Utálom, amikor azzal vannak elfoglalva, hogy Duplamik kedveskedik Fehér Lénának, akit ilyenkor Fekete Lénának hívok magamban, mert ehelyett igazából mindkettejüknek velem kellene valami érdekes dolgot megtárgyalni, példának okáért a Voyager–2 űrszonda jelenlegi helyzetét, ugyanis engem nagyon érdekelnek a bolygók, a galaxisok, kimondottan szeretek róluk beszélgetni, ahogy a dinoszauruszokról, a Föld országairól, a különféle zászlókról, a fővárosokról és a vízi és szárazföldi élőlényekről. És a kötöttpályás közlekedésről is. Tiszta szerencse, hogy Duplamik még Léna hajára sem figyel pár percnél tovább, mert hirtelen mindig elfordul tőle, rám néz, és azt mondja,

03.jpg

„Zombik, mindjárt jönnek a zombik, szerinted nem, Csongor?”, mire én az válaszolom, hogy „De nem érted, Duplamik? A Voyager–2 iszonyú messze jár a Földtől: mikor elhagyta a Neptunuszt, még meg sem születtünk, tulajdonképpen mínusz 21 évesek voltunk, hát nem vicces?”, majd Duplamik: „mínusz 21? Te jó ég, ne szórakozz velem, Csongikám!”, és erre Léna megjelenik egészen a közelembe tolakodva loboncos hajával, és éles hangon ezt mondja, „Nem hallottátok, hogy becsengettek? Már mindenki ott ül a teremben! Zombik meg űrszondák, na persze! A kettes szorzót tanuljuk, ha nem tudnátok!”, és akkor mi bekullogunk, és leülünk a helyünkre, pedig a kettes szorzót szinte magunktól is tudjuk már, egyébként pedig hallottuk, hogy becsöngettek, majd beleszakadt a dobhártyánk, de amikor elhallgatott, annyira megörültünk a csendnek, hogy nem törődtünk a tanulással. Mit ér a kettes szorzó egy űrszondához képest? Mit ér a Neptunuszhoz képest, amelyik tizenhétszer nehezebb a Földnél? Na, mindegy.

Persze láthatjátok, hogy Duplamik meg én egy csomó mindent másképp tudunk, mint a többi gyerek, mondjuk, én mindenkit megverek memóriában, Duplamik meg futásban, csak sajnos cipőfűzőkötésben meg nem, vagy „a”-betű írásban sem, meg, mondjuk, a hangzavart is utáljuk, és ezekért néha furcsán néznek ránk, ami mindkettőnket komolyan bánt.

De ha minderről megfeledkezünk, akkor annyit kell még tudni rólam, ami viszont nagyon fontos, hogy a bolygókon, dinoszauruszokon, járműveken, földi és vízi élőlényeken, országokon és kötöttpályás közlekedésen kívül van még egy dolog, ami régtől fogva foglalkoztat: ez pedig az idő. Erről kell beszélnem a következőkben, hogy megérthessétek azt a különös kalandot, amit Duplamikkel és Fehér Lénával átéltünk.

 

<<VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót