OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Mirka, avagy hogyan kell szeretni?

Mirka, avagy hogyan kell szeretni?

  2017.03.01. 01:53

Írta: Bátky András, illusztrálta: Takács Mari. General-Press Kiadó, 2012., 64 oldal
 
Bátky András - Mirka

Mirka egy délután morcosan ült a nyelvtanlecke fölött. Sehogy sem akaródzott nekilátni a házi feladat megírásának. Hiszen ha már egyszer írna, akkor legalább is könyvet írna. Mégpedig arról, hogyan kell szeretni. Ezért elhatározza: elindul világot látni...

 

Mirka szobája

Mirka morcos volt. Mérgében dühös csigákat hurkolt a hajából az ujja köré. A mama ilyenkor mindig rászólt, hogy úgy fog ettől kinézni, mint aki éppen akkor mászott elő egy szénaboglyából. De Mirka most egyedül volt, a mama és a papa is dolgozni mentek. Mirka bólogatott, hiszen ez a fő baj. Ez a dolgozás. Annyi időt ellop tőlük, nem csoda, hogy nem marad idejük a szüleinek megtanulni, hogyan kell szeretni.

 

Mirka kinézett az ablakon, messzire el lehetett látni innen a nyolcadik emeletről. Vánkosfelhők ücsörögtek álmosan szemben a hegy felett, a nap bágyadt arccal nézett vissza rá, még ahhoz is lustán, hogy megcsiklandozza az orrát egy vékony sugárral. Mirka szobájának minden sarkában ott lapult már az őszi készülődés homályos árnyéka. Most lassú porból és felkevert csendből takarót borít magára minden, aztán majd a hideg nemsoká teleszórja hóval a világot.

Mirkának hiányzott az elmúlt nyár melege, a lassan kopó barnaság a vállán, a hosszúra nyújtózó nappalok, amikor az iskolába járás fura és érthetetlen felnőtt mesének tűnt még csak. Elfordult az ablaktól, és ránézett a padlóra dobott iskolatáskára, amelynek dupla csatja hősiesen magába zárta a nyelvtanleckét, amire a tanulószobán nem maradt már idő.

Mirka megcsóválta a fejét. Ha már írni akarna, amivel persze mindenkit meglepne, legfőképpen magát, akkor inkább lecke helyett egy könyvet kellene írnia. Mondjuk, az lenne a címe: Hogyan kell szeretni? Igen, ez az, gondolta. Pont erre van szüksége mindenkinek. Mert itt van például mama és papa. Azt hiszik mindketten, hogy jól szeretik a kislányukat. Elégedetten ülnek éppen a munkahelyükön, és időnként elmosolyodnak. Még talán össze is pacsiznak, amikor hazafelé jöttükben este találkoznak a buszmegállóban. Teljesen nyugodtak, mert szívük mélyéig meg vannak győződve arról, tudják, hogyan kell szeretni a kislányukat. Pedig nem tudják. Egyenesen fogalmuk sincs! Mirka dühösen fintorgott egyet, a felső ajkát felfelé görbítette, nagy levegőt szürcsölt be a fogai között, és már készen is volt a terve.

Napi mese: Mirka, avagy hogyan kell szeretni? (részlet)

Az órára nézett. Látta, hogy a két mutató fej-fej mellett settenkedik fél öt felé éppen, és elégedetten bólintott. Még van legalább egyórányi ideje arra, hogy bejárjon minden szóba jöhető helyet, és mindenkivel beszéljen, akit csak érdemes megkérdezni, hogy ő hogyan szokott szeretni. Aztán majd az este hatra hazaérő mamának és papának tökéletesen el tudja magyarázni, nekik hogyan kellene szeretniük. Mirka egyetlen tovaszáguldó pillanatra még apró aggodalommal a nyelvtanleckére gondolt, de aztán eszébe jutott, hány hősies tett maradt volna el örökre, ha a hősök inkább leckeírásra pazarolták volna el drága hősidejüket, és kinyitotta az ajtót.

Mirka kilépett a lakás ajtaján, gondosan bekattintotta a hevederzárat, és lépett egyet a lift felé. Végül, amikor a lift nyikorogva kitárta az ajtaját, Mirka kilépett az előtérbe, és a postaládák szomorú szürke százai előtt a kijárathoz ment.

Még jó, hogy gumicsizmát vettem – gondolta Mirka, mert eszébe jutott, mindjárt a kapu előtt egy óriási tócsa gyűlt össze a tegnapi nagy eső után. Azon meg mindenképpen át kell vágnia ahhoz, hogy kijusson a házból a világba.

De amint kilépett a kapun, friss szél kapaszkodott a kiskabátjába, és sótól keserű permetet gyömöszölt a gallérja alá. Mirka megtorpant, gumicsizmája nedves, tengerparti homokba mélyedt, és amikor a szembeszéltől hunyorogva felnézett, messzire nyújtózó kékesszürke tengert látott, hosszan gördülő fehér tarajos hullámokkal…

 

VSSZA A PROBLÉMAORIENTÁLT KÖNYVHÖZ>>

VISSZA A GYERMEKTÉMÁKHOZ

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót