OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÜLFÖLDI IFJÚSÁGI IRODALOM 10-12 ÉVESEKNEK
KÜLFÖLDI IFJÚSÁGI IRODALOM 10-12 ÉVESEKNEK : A harmadik barlang titka (2)

A harmadik barlang titka (2)

  2013.07.16. 01:39

Gabriel most a csónak orrában ült.

Látszott rajta, hogy már ő is partra szeretne ugrani, és együtt lenni a többiekkel. Pelle hirtelen idegesen nyüszíteni kezdett, és visszafutott a sátorba.

– Ezt a könyvet – mondta nagyapa halkan, és még mindig döbbenten – Vilniusban nyomtatták, Litvániában, és az a címe, hogy… Triju urvu kulnas. Ide van írva. Nem értek litvánul, de véletlenül tudom, hogy ez a cím mit jelent.

– Mit? – kérdezte Marcus szinte türelmetlenül – És hogy kerül ide?

– Azt jelenti, hogy A Három Barlang Hegye. Litvánul. Ez az a könyv, amelyik a mi három évvel ezelőtti expedíciónkról szól, a hegyről, az anyafarkasról, a medvéről. Lefordították egy csomó nyelvre, köztük litvánra is. És ha megnézed, itt… van benne egy beírás, egy név, az én nevem, én írtam bele, én dedikáltam! Arra emlékszem, hogy jártam Vilniusban, 2003 márciusában, de arra már nem… ha megölnek sem, hogy…

 

– Dedikáltad? – kérdezte Marcus. – Ez azt jelenti, hogy…

– Beleírtam a nevem.

– És elajándékoztad valakinek?

– Nem, valószínűleg az történt, hogy valaki megvette, és szerette volna, ha benne van az aláírásom, hiszen én írtam… De hogy miért …? És hogyan …?

– Nem tudod, hogy kinek írtad be a neved? – kérdezte Marcus.

– Nem, ebben az esetben nem.

– Béna dolog. Hogy nem tudod.

– Bárcsak tudnám.

Mindketten csak álltak, és nézték a vékonyka könyvet, mely életüknek arról a néhány hetes időszakáról szól, melyet soha nem felejtenek el. Aztán Marcus lehajolt, és felemelte a leejtett papírlapot.

– Kézzel rajzolt térkép – állapította meg.

– De nem én rajzoltam – mondta nagyapa. – Ez bizony kellemetlen.

– Miért? – kérdezte Marcus.

Nagyapa térdre ereszkedett, letette a térképet a földre, a könyv mellé, aztán kinyitotta a könyvet.

A térképnél. A 36-37. oldalon.

– Ezt a térképet te rajzoltad? – kérdezte Marcus. 

– Kérték, hogy legyen benne térkép. A litván kiadó. Mert az feldobja a könyvet. A Gyűrűk Urában is vannak térképek. Úgyhogy rajzoltam egyet, rajta van a hegy, az út, a falu… És …

Marcus előre hajolt, és mutatta.

– És a három barlang – mondta elgondolkodva.

A papírlapot, amely szintén térkép volt, közvetlenül a könyv mellé helyezte. A két térkép ugyanazt a tájat ábrázolta, ehhez nem fért semmi kétség: Helgeboda falut, a Három Barlang Hegyét, az erdőt, a hasadékokat, a házakat. A Népház nagyapa térképén műemlékként volt feltűntetve.

– De nem egyformák – mondta Marcus. – Van köztük egy kis különbség. Vagy a tiéd, vagy az övék …

– Mire gondolsz?

– Az egyik igazat mond, a másik kicsit hazudik! – E pillanatban Pelle újra morogni kezdett, viszonylag halkan.

– Azt hiszem, igazad van – mondta nagyapa. – Az egyik igaz, a másik hamis. Csak rá kellene jönnünk, hogy miért. És hogy ez a litván könyv miért van …

Pelle morgása hirtelen felerősödött, és nyilvánvalóan figyelmeztető jelleget öltött. Álltában szinte megmerevedett, orrával Norvégia és a tó enyhe ködbe burkolózó nyugati vége felé fordult. És morgott.

– Pelle figyelmeztető ragyogást bocsát ki magából – jegyezte meg Marcus szinte elfúló hangon. – Érzem.

– Mi az a ragyogás? – kérdezte Gabriel aggodalmasan. Még mindig a csónakban ült, és arra várt, hogy történjen már valami figyelemreméltó dolog, amit jelenthet.

– Hangtalan szavak, melyeket csak én értek meg és Pelle – suttogta Marcus. – Pszt. Pelle jelezni próbál valamit …

Nagyapa először Marcusra nézett, azután Pellére, azután pedig a tó nyugati vége felé. Majd gyorsan felállt, szokatlanul gyorsan, senki nem hitte volna, hogy már elmúlt hetvenöt éves; de a közeledő veszélyt jelző ragyogás, melyet a Pelle fejében működő rendkívül érzékeny irányító központ sugárzott magából, annyira megijesztette nagyapát, hogy szinte teljes mértékben visszanyerte ifjúkori fürgeségét. Visszalépett a sátorba, a könyvet és benne a térképet visszatette oda, ahol volt, még egyszer megnézte a földön szétdobált tárgyakat, majd kijött a sátorból.

–  Le kell lépnünk – mondta. – Gyorsan.  

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót