OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : Mindentudók klubja 4. A Nílus kincse

Mindentudók klubja 4. A Nílus kincse

  2017.06.12. 20:31


Kezdődik a kaland

Ezen fogjuk tölteni az egész hónapot?- kérdezte elkerekedett szemmel az öcsém, Robin. De nem volt menekvés. Apu és anyu már eldöntötte, hogy hajókirándulást szervez. Régészként évek óta nem vettek ki szabadnapot, és rájuk fért már a pihenés. Igazi ókori egyiptomi élményre vágytak, ezért kibéreltek egy olyan hajót, amely pontos másolata volt azoknak, amelyet II. Ramszesz korában használtak. Így az egész család egy hónapot tölthet el a Níluson…

A hajó fából volt, egyetlen vitorlával. Az egész szerkezet ránézésre alig volt kényelmesebb, mint mezítláb táncolni ezer rajzszög között. Nem is tudtam mit mondani, inkább nyeltem egy nagyot.

- Mit fogunk megnézni?- kíváncsiskodott Ahmed, az idősebb öcsém.

- Először Asszuánt- felelte anyu- Egyiptom egyik legősibb városát. Asszuánban volt egy nagy kőbánya, ott találták meg a híres, befejezetlen obeliszket… Ott van még a híres asszuáni gát is, és a városból ki tudunk autózni Abu Szimbelbe.

 

-  Nem hiszem, hogy az ókori egyiptomiak autóval furikáztak volna- morogta Robin.

- Persze, hogy nem!- kiáltott anyu. – De Abu Szimbel az egyik legfontosabb egyiptomi templom, ezért ezt mindenképpen látnotok kell.

- Miért olyan fontos?- kérdeztem.

- Tudod Laura, ezt a templomot II. Ramszesz azért építette, hogy így éreztesse a hatalmát a kádesi csata után. Csodálatos templom, egyetlen sziklából faragták ki…

 

A Gutenberg-expedíció

Sir Alexander csak hallgatott, és a homlokát ráncolta. Pedig Robin a legszívesebben már a megfejtésen kattogott volna.

- Ez az üzenet egyáltalán nem értelmetlen - mondta roppant lassan Sir Alexander. – Éppen ellenkezőleg, nagyon is érdekes…

- Gutenberg nem annak a német expedícióvezetőnek a neve, aki Abu Szimbelben tűnt el?- kérdezte váratlanul apu.

- De igen.- bólintott Sir Alexander.

- De hogyan került ide egy üzenet 1963-ból?- kérdezte anyu.

- Hahó!- kiáltottam fel, mert tudtam, ha hagyom őket tovább zagyválni, mi, gyerekek, soha nem vesszük fel újra a fonalat. – Egy kukkot sem értünk az egészből!

- Persze, igazad van, bocsánat- szabadkozott Sir Alexander. – A Gutenberg-expedíció 1963 novemberében indult el Egyiptomba, hogy megtaláljanak egy titkos kincseskamrát Abu Szimbelben. Akkoriban minden régész kigúnyolta őket, hogy délibábot kergetnek, hiszen Abu Szimbel egyike a legalaposabban feltárt templomoknak, és senki sem hitt benne, hogy lehet még ott valamilyen rejtett helyiség.

- És megtalálták a kincset?- Kérdezte Robin.

- Senki sem tudja. Az egész expedíció eltűnt, senki sem hallott többé róluk…

VISSZA A SOROZATHOZ

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót