OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : Mindentudók klubja 5. A sivatagi expedíció

Mindentudók klubja 5. A sivatagi expedíció

  2017.06.12. 20:36

A Mindentudók gyűlése

Alig néhány perc alatt játszódott le ez az egész. Hirtelen anyu és Petra jelent meg a teraszon.

- Hű, de szép rajz!- kiáltott anyu, és észre sem vette, hogy fel vagyok dúlva. – Milyen kár, hogy nem tudod befejezni. Mindjárt bezárnak, úgyhogy mennünk kell.

Dejr el-Bahari közelében, az Al-hambra hotelben szálltunk meg. Gyorsan kihasználtam az időt, és lerajzoltam a gyűrűn látott furcsa szimbólumot. Úgy éreztem, nem lenne jó, ha elfelejteném. Ahmed és Robin vidáman beszélgetve léptek be a szobába.

- Morgan azt mondta, hogy a sivatag homokjában fogunk aludni - magyarázta lelkesen Robin.

 

-  És hogy egy oázisban fogunk táborozni! - kiabálta túl Ahmed.

- Morgan azt is mondta, hogy bemutat bennünket beduin barátainak- áradozott Petra.

- Mi van Laura? - kérdezte Ahmed. - Nem is figyelsz ránk?

- Morgan így... Morgan úgy… Senki más nem érdekel benneteket, igaz? - duzzogtam.

- Mi történt veled? - kérdezte Ahmed. – Tudod, hogy Morgan milyen remek fazon. De mitől van ilyen rossz kedved?

- Találkoztam valakivel Hatsepszut templomában - feleltem a félelemtől remegő hangon.

- Találkoztál valakivel? - ismételte meg Ahmed. - De kivel?

- Egy szörnyen furcsa, dühös tekintetű, alacsony emberrel. Már attól is remegek, ha csak rá gondolok.

-  Mit tett veled? - aggódott Robin.

-  Semmit… Vagyis… Mondott nekem valami nagyon-nagyon különöset…

-  MIT mondott?

-  Hogy nem kellene elmennünk Punt országába. Azt mondta, hogy aki meg akarja találni, azt mindörökre elnyeli a sivatag homokja.

-  Egészen biztos, hogy bolond volt- csóválta fejét Robin.

-  Az lehet, de én borzasztóan megijedtem.

-  Én is nagyon megijedtem volna - bújt hozzám Petra.

-  Viselt az ujján egy különleges gyűrűt, valami furcsa szimbólummal.

- Milyen szimbólummal? - kérdezte Ahmed, akit egyre jobban kezdett érdekelni a dolog.

-  Valami ilyesmivel - mutattam meg nekik a rajzomat.

-  Egy virág? - kérdezte csalódottan Robin.

-  Nagyon ritka virág lehet. Nem gondoljátok? - kérdeztem.

-  De mit jelenthet? - kérdezte Ahmed tanácstalanul.

Ebben a pillanatban kivágódott az ajtó, és berobogott rajta Peter Morgan. Ez annyira jellemző volt rá!

- Srácok! – kiáltotta lelkesen.- Gyertek le, ezt látnotok kell! Olyan szuper sátrakat szereztem, hogy azt el sem hiszitek. Ráadásul…

Amikor azonban meglátta a rajzomat, hirtelen elhallgatott.

- Ez meg mi? - kérdezte elkomolyodva. – Hol láttad ezt a szimbólumot, Laura?

Elmeséltem neki az egész históriát. Amikor befejeztem, Morgan egy darabig egy szót sem szólt. Teljesen elsápadt, falfehér lett.

 

A karaván elindul

Soha, még hosszú évek múlva sem fogom elfelejteni azt a napot, amikor az expedíció elindult Punt országába. Hajnalban az ég alján megjelent egy rózsaszín fénysáv, és minden furcsa párába burkolózott, mintha csak a ránk váró megpróbáltatásokra jövendölte volna meg.

A tevekaraván, amelyet Morgan kiválasztott, dromedárokból állt. Egy részük a csomagjainkat szállította, a többi állat pedig bennünket vitt a hátán. Sokan nem szeretik a dromedárokat, mert szerintük undok és nehezen kezelhető állatok, de nekem rokonszenvesnek tűntek.

A púpjuk olyannak látszott, mint egy egyheti élelem- és vízkészlettel teli hátizsák.

Azon a reggelen, mielőtt elindultunk volna a szállodából, sivatagi emberek módjára öltöztünk fel. Robin a hasát fogta a nevetéstől, amikor meglátott bennünket beöltözve. Igaz, ami igaz, a ruha egyedül Ahmeden állt jól, de ő meg ugye… született arab gyerek.

VISSZA A SOROZATHOZ

 
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót