OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : asimpa - a titokzatos szó

asimpa - a titokzatos szó

  2017.09.17. 11:08

Írta és illusztrálta: Catarina Sorbal, fordította: Urfi Péter. Vivandra, 2015., 40 oldal

Catarina Sobral: Asimpa - A titokzatos szó

Egy szép napon egy tudós roppant fontos felfedezést tett.

– Jöjjön, ezt látnia kell!

– Micsodát? – ő ismeri a különös szót.

Véletlenül talált rá arra a bizonyos dologra egy viharvert szótárban, amelyet a tatárjárás óta nem vett kézbe senki.
 
Ahogy lapozgatta, megakadt a szeme egy ismeretlen szón: ASIMPA.

 

A hír gyorsan terjedt. Mindenki használni akarta az újonnan felfedezett szót, de ötletük sem volt, hogyan. Nem lehetett tudni, mit jelent, sőt még azt sem, milyen szófajú…

Aztán valakinek eszébe jutott, hogy kérdezzék meg Elvira asszonyt (aki 137 éves volt), hátha ő ismeri a különös szót.

– Hogyne ismerném. De nem asimpa, hanem asimpálni, mert ez egy ige. Bizony mondom, mióta világ a világ, valaki mindig asimpált; s amíg a Föld kerek, asimpálnak emberek.

Mindenki lelkesen kezdte használni az új igét.

Ha nem tudták, mit tegyenek, asimpáltak.

– Anyaaa, odaégett a süti!

– Asimpáld meg!

 

Míg fel nem tűnt egy nyelvész, aki így kiáltott:

– Teringettét!

A szó kiejtésének és eredetének aprólékos vizsgálatával ugyanis arra jutott: az asimpa csakis főnév lehet. Rögtön jelentkezett is valaki, aki látott már hús-vér asimpát.

– Külföldön még mindig előfordulnak… és zöld színűek!

Az emberek hívogatni kezdték  a boltokat, áruházakat és utazási irodákat. Valaki az étkezőasztalát szerette volna asimpával díszíteni, valaki asimpás rizottót akart főzni, mások külföldi utazást terveztek:

– Melyik is az az ország, ahol már kipusztult az asimpa?

A boltvezetők felhívták a kereskedőket, a kereskedők a gyárakat, ahol a tehetetlen dolgozók kifakadtak:

– Azt az asimpáját!

Mindeközben a kutató még mélyebbre ásta magát a témában, és kijelentette: mindenki téved. Hiszen minden jel arra utal, hogy…

…az asimpa valójában melléknév.

 


 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót