OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : Tim mesterdetektív és társa 1. Az elveszett gyémánt titokzatos esete

Tim mesterdetektív és társa 1. Az elveszett gyémánt titokzatos esete

  2015.08.18. 17:37

Írta: Klaus Hagerup, illusztrálta: Hilde Hagerup, fordította: Büki Zsófia. Pozsonyi Pagony, 2014., 80 oldal
 
Az elveszett gyémánt titokzatos eseteTim mindent észrevesz, levonja a megfelelő következtetéseket, és mérlegel: kinek állhatott érdekében ez a gonosztett?
 
Jenny pedig bátran kiáll az öccse mellett, segíti a nyomozásban. Gyorsaságának és bátorságának köszönhetően sikerül elkapni a bűnözőt!
 
Az ellopott festmény nyomában
 
Tim és Jenny a mester-testvérpáros: Tim mindent meghall, meglát, és levonja a megfelelő következtetéseket, Jenny pedig óva zseniális öccsét, erős, bátor, tettre kész, és lejegyzi közös történeteiket.
 
Az első fejezetben megtudjuk, hogy  rejtélyesen minden elromlik... Vajon mire következtet ebből Tim?

 

1. A zseniális öcs

A húsvéti szünet első napja volt. Mama, papa, Tim és én a Napos-tető Szálloda kávézójában üldögéltünk. Kakaót ittunk és vártuk, hogy Lunde Per értünk jöjjön, és felvigyen minket a házunkba.

– Síelés, hó, napsütés, húsvét és Plog asszony kakaója. Hát kell ennél több? – lelkesedett papa.

– Mondjuk, hogy otthon legyek a számítógépemmel és az ásványgyűjteményemmel – mondta Tim.

Mama egy keserves grimasszal letette a bögréjét.– Vagy, hogy a tej ne legyen savanyú – mondta.

– Jaj, ne! Már a tej is savanyú! – kiáltotta Else Plog a recepciós pult mögül, és bejött hozzánk.

Else Plog a szálloda örököse volt. Nemrég vette át a férjével az igazgatást.  Kistermetű, göndör szőke hajú nő volt, nagy, piros szemüvegét az orrára biggyesztette. A férjével akkor még nem találkoztunk, gondolom, éppen lékhorgászni próbált a tavon.

– Valami baj van a fagyasztó ajtajával? – érdeklődött Tim.

Plog asszony megrökönyödve nézett rá.

– Honnan tudod?

Tim az állát simogatta. Gyakran teszi, ha gondolkodik.

– Mert ez a legegyszerűbb oka annak, ha a tej megsavanyodik.

Else Plog ingatta a fejét.

– Bölény! – kiáltotta.

Hívására egy alacsony,ormótla nember kacsázott be a kávézóba, ráncos arcán mélabús kifejezéssel.

– Mi van? – szólt oda Elsének.

– A fagyasztó ajtaja! Nem úgy volt, hogy megjavítja?

– Nem lehet megcsinálni. Annak az ajtónak lőttek, soha nem fog működni – felelte Bölény. – Van még valami?

Else Plog megrázta a fejét, és Bölény kikacsázott.

– Bölény a mindenesünk – magyarázta Else. – Roar talált rá, ugyanabból a városból valók.

– Sok minden ment tönkre az utóbbi időben? – kérdezte Tim.

Else Plog bólintott.

– Igen. De honnan tudod?

– Azt mondta, hogy már a tej is savanyú – felelte Tim, halvány mosollyal. – Ez csak azt jelentheti, hogy valami más is történt, különben nem mondta volna, hogy is.

Else Plog megdörzsölte a homlokát, és kis sóhajjal leült a mama melletti székre.

– Kezdem azt hinni, hogy valaki vagy valami azt akarja, adjuk fel a szállodaigazgatást, mielőtt egyáltalán elkezdhettük volna – mondta. – Először kikapcsolt az áram, mert kiégett a főbiztosíték. Aztán a mosógéppel volt baj a pincében, azután a 13-as szoba fürdőjét öntötte el a víz, és utána…

– A mosogatógép? – kérdezte Tim.

Else Plog úgy nézett rá, mint aki kísértetet lát.– Igen, a mosogatógép! De honnan a csudából jöttél rá?

– Csak tippeltem – felelte Tim. – Zseni én sem vagyok. Csak egy nyolcéves fiú.

Ebben viszont nem volt igaza.

Az öcsém szuper intelligens.

Látszik a fülén: szépen eláll, és egyetlen hangot sem szalaszt el.

A szeme nagy, zöld, és mindig tágra nyitja. Becsukni nem nagyon szokta.

Még csak nyolcéves, de mindent felfog, ami történik körülötte.

A szaglása is kifinomult.

Sokak szerint egy vadászkutyánál is érzékenyebb orra van.

Nem úgy, mint nekem. Az enyém teljesen átlagos.

Én Jenny vagyok, Tim nővére.

Tízéves vagyok, és nincsenek különleges képességeim.

Van viszont egy zseniális öcsém, aki rettentő idegesítő, és akire rettentő büszke vagyok.

 

vissza a kezdő olvasókhoz

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót