OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : Danny bá" és a matekrap

Danny bá" és a matekrap

  2017.03.24. 09:43

Írta: Mirjam Oldenhave, illusztrálta: Rick van Haas. Pozsonyi Pagony, 2016., 88 oldal
 
A bohókás, fiatal gyakorlótanár ezúttal a tanév végi előadásra készíti fel osztályát; persze ezt sem a megszokott, hagyományos módszerrel teszi.
 
Hamarosan egyre több családban hanzik el ez a címben szereplő mondat: Elaludtam! Kezdődik a suli, újra vissza kell rázkódni a korai felkelésbe, de milyen jó lesz találkozni az osztálytársakkal! Így van ezzel Danny bá' összes tanítványa is, olvassuj el a harmadik kötet kezdő fejezetét, hangolódjunk ezzel a sulira! Éljen Danny bá és a matekrap!
 
 
Elaludtam!

 

danny
Arra ébredtem, hogy a templom harangja kilencet üt. Kilencet!
 
– Hogy az a…! – jajdultam fel. 
 
Belebújtam a cipőmbe, és lerohantam a lépcsőn. Öltöznöm nem kellett, mert tegnap véletlenül ruhástul aludtam el. Ajtó kinyit, és már itt sem vagyok!

Futás, futás! Úgy szúrt az oldalam, mintha kés állt volna belém, de én csak rohantam. Három perccel később az iskolánál voltam.

Megvártam, míg egy kicsit magamhoz térek, mert úgy fújtattam, mint egy őrült. Aztán óvatosan belöktem a kaput.

Zárva. Most mit csináljak? Csöngessek be? De akkor be kell mennem az igazgatónőhöz, Boknéhoz a későcéduláért. És annyit mondhatok, hogy abban nem lenne sok köszönet! Van neki ugyanis egy bibircsókja a szemöldökén, hat szőrszállal. De nem szabad egyfolytában azt nézni! És tudod, hogy az milyen nehéz? Mintha elsütnének a füled mellett egy ágyút, és azt mondanák: ne hallgass oda! Amikor felnéztem, láttam, hogy sötét van a termünkben.
Várjunk csak… de hiszen az összes terem sötét! És hol vannak a biciklik?

Lehet, hogy hétvége van? Nézem az utcát, a házakat…
És akkor leesett: nem elkéstem, hanem túl korán jöttem!
Nem elaludtam, hanem pont fordítva: matdulale.
Fura dolgok tudnak történni az emberrel. A templomtorony nem kilencet ütött, az utolsó kettőt biztos csak álmodtam.

Vagy ki tudja, lehet, hogy az utolsó hármat. Ezt jól megcsináltam, most aztán időm, mint a tenger. Kezdésnek körbesétáltam a kihalt iskolaudvaron.

– És itt jön Tobias, az iskola egyetlen diákja, aki túlélte az atomkatasztrófát! – motyogtam.
– Kár! – hallottam a fejem fölül. Egy fáról jött a hang.

Biztos arra gondolt a varjú: mi van?! Mit keres ez itt?

– Krumplibogár! – kiáltottam vissza.
– Kár!
– Ragad a lekvár!
Hangosan nevettem a saját viccemen. Ugyanis így kell, ha az ember egyedül van a világon.
– Kár!
– Csak nézel kukán, varjúkám?

A barátom, Sep tényleg jó vicceket tud mondani, csak hát most nincs itt. Nem lenne rossz, ha egy órával korábban jelenne meg a suliban! Még jobb: Danny bá’ is jöhetne egy órával korábban! „Szia, Tobias!” – mondaná. – „Gyere gyorsan, rád férne egy kis korrepetálás történelemből!”

Ami nála annyit jelent, hogy együtt olvassuk az Asterixet. 
Leültem a padra a fa alá. Olyan uncsi itt, és pisilnem kéne.
– Kár!
Menjen ez a varjú…
Hé, álljunk meg egy pillanatra! Véletlenül kitaláltam egy jó kis rapszöveget!

Olyan uncsi itt, és pisilnem kéne,
Menjen ez a varjú el a fenébe!

Bár itt lenne Winston! Ő is az osztályomba jár, és nagy rapper. A rappert úgy is le lehet írni, hogy repper, Danny bá’ a múltkor adott is érte pontot, amikor azokat a szavakat tanultuk, amik visszafelé is értelmesek. Ezért ő a legjobb tanár a világon!

Mindjárt megkötök itt, mint a beton, annyit kell még várni – gondoltam. Azt, hogy kötök, meg lehet fordítani. És azt is, hogy a cápa. Na, nem magát a cápát kell megfordítani, hanem a szót. Visszafele olvasva is ugyanaz vagy legalább értelmes. A repper is, próbáljátok csak ki! Ja tényleg, és az is, hogy Anna. Bárcsak jönne már, és vele Hasna, aki tetszik nekem. Hasna a világon a legszebb lány. Ha tizennyolc éves leszek, össze fogunk házasodni. Sepnek is tetszik, de azt mondja, hogy feleségül vehetem én. Sep már csak ilyen.

Hű, minél tovább ülök itt, annál jobban hiányzik mindenki.
Még az a nagyszájú Lena is. És igen, egy kicsit még a lefejelős-bivalyerős Fred is. De csak egy egészen picikét!

– Kár!

https://www.pagony.hu/resources/images/75/17/5t/post_side/dannyvarju.jpg

dannybaFelálltam és felnéztem. A toprongyos kis varjú még mindig ott ült az ágon. Kitártam a karom, és próbáltam úgy tenni, mintha egy fa lennék. Azt reméltem, hogy rám fog szállni. Hát igen, sok mindenben reménykedik az ember.

De az én tudományom itt meg is szokott állni.
– Én egy fa vagyok! – mondtam mély hangon.
A varjú csak nézett és pislogott.
– Tok – mondta.
– Ja, nem – mondtam gyorsan. – Csak egy fiú vagyok, és Tobiasnak hívnak.

És ekkor… leugrott! Nem leszállt, hanem előre tartott lábbal leugrott, mint egy ugródeszkáról. És hopp, már ott is ült a vállamon.

Vagy tíz percig meg sem bírtam mozdulni a boldogságtól, meg azért sem, hogy szokjam a helyzetet. Aztán óvatosan odamentem a padhoz. A varjú fészkelődni kezdett, de nem repült el.

– Grrrr – hallottam.
A gyomra! Éhes! Vagy az enyém volt? Nem kizárt.

– Várj egy kicsit! Mindennap a tízórai-projekttel kezdünk – meséltem. – Ilyenkor megehetjük a szendvicsünket.

Nekem sosincs tízóraim, de Danny bá’ anyukája mindig csinál nekem rántottás szendvicset. Tudod, hogy az milyen finom? Majd megkapod a felét, oké?

– Tok. – Ez azt jelenti, hogy oké-zsoké, erre már rájöttem.
– Danny bá’ igazából még csak gyakorlótanár – magyaráztam.
– Szóval még ő is iskolába jár, ahol azt tanulja, hogy kell tanárnak lenni. De mivel a tanító nénink terhes lett, őt rakták be helyettesíteni. Érted?

Azt hiszem, bólintott, bár így oldalról nehéz volt megállapítani.
A templomtorony hetet ütött.
Szuper, akkor már csak másfél órát kell várnom, hogy elkezdődjön a suli.

 

VISSZA A GYERMEKREGÉNYHEZ>>

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót