OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : Mindentudók klubja 6. Kaland a Louvre-ban

Mindentudók klubja 6. Kaland a Louvre-ban

  2017.06.12. 20:46

A Szfinxek útja

A múltkor megígértem nektek, hogy megnézzük a szfinxek útját- jelentette be elégedetten apu-, és most itt is vagyunk!

Régebben a Mindentudók meghiúsítottak egy veszélyes ékszerrablást, amelyet a régi, engesztelhetetlen ellenségünk, John Parker tervelt ki.

Ekkor mondták azt a szüleink, hogy egyszer ellátogatunk a szfinxek útjára, és most végre beváltották az ígéretüket.
 
Az ókori Théba városának romjai között álltunk, a luxori és a karnaki templom között, éppen ott, ahol III. Amenhotep fáraó elrendelte, hogy díszes úttal kössék össze a két templomot.

 

Utána még sok fáraó állíttatott szfinxeket az út két oldalára, amely Egyiptom fénykorában bizonyára lenyűgöző látvány lehetett. Most azonban csak csöndes turisták nézegették a két sor kőszfinxet az út mentén.

Valamikor majdnem három kilométer hosszú volt - magyarázta apu,- De ahogy látjátok, mára alig háromszáz méter maradt belőle…

De még ez is elég ahhoz, hogy képet alkothassunk arról, milyen csodás lehetett egykor…

- A könyökömön jönnek már ki a szfinxek- morogta Petra, a kishúgom.

- Nekem is!- kiáltotta Robin, a kisebbik öcsém. – Nem mehetnénk inkább hamburgerezni?

- Igen! – csatlakozott Ahmed, a nagyobbik öcsém is. – Turmixot és sült krumplit is kérek!

 

Egy megoldandó rejtély

Akkor viszont egy kérdés maradt… - szólalt meg tanácstalanul Robin-, hogy ha a valódi írnok nincs itt, akkor hol lehet?

Erre nem tudtunk válaszolni. Robin teljesen biztos volt benne, hogy a Louvre-ban levő ülő írnok szobra nem valódi. Robin teljesen biztos volt benne, hogy a Louvre-ban levő ülő írnok szobra nem valódi. Jobb híján mindannyian átmentünk az egyiptomi terembe. Az üveg mögött ott volt az írnok. Messziről pontosan úgy nézett ki, mint azelőtt, de közelebbről megvizsgálva észrevettem, hogy a szeme valóban más. Tényleg festett volt, nem pedig hegyikristály, amelytől annyira különlegesnek és valósághűnek láttuk reggel a tekintetét.

- Hát, ez tényleg nem ugyanaz - állapítottam meg.

- Montam én- felelte magabiztosan Robin. – Valaki kicserélte.

- Arra gondolsz, hogy ez itt egy másolat, és valaki ellopta az eredetit?- kérdezte Ahmed.

- Tudsz jobb magyarázatot?

- És ezt rajtam kívül senki más nem vette észre? - tűnődtem.

- Nem tudom- vonta meg a vállát Robin. – De nem hiszem, hogy bárki észrevette volna, és ennyi idő alatt már vígan ki is vihették a múzeumból.

- Lehet, hogy ellopták, és már egy másik ország felé tart- vetette fel Petra.

- Jaj, ne!- kiáltottam. – Az nem lehet, hogy ennyi idő alatt kivitték volna!

- Szerintem egyáltalán nem könnyű úgy kicsempészni egy műkincset a Louvre-ból, hogy senki ne vegye észre- tűnődött Ahmed.

- Kell lennie más magyarázatnak is - töprengtem.

Bár magam sem hittem, amit mondott, rémülettel töltött el a gondolat, hogy az a csodálatos kiállítás, amelyért apu akkora lelkesedéssel dolgozott, meghiúsulhat egy lopás és hamisítás miatt!

- Mit tegyünk?- kérdezte Ahmed.

- Fejtsük meg a rejtélyt! - kiáltotta Robin.

- Szóljunk a rendőrségnek - javasolta Petra.

- Laura?- fordult hozzám Ahmed, mert mélyen hallgattam.

- Először is mondjunk el mindent apunak - mondtam végül.

VISSZA A SOROZATHOZ

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót