OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
A MESÉK ÜZENETE
A MESÉK ÜZENETE : Meseregény: A kétbalkezes varázsló

Meseregény: A kétbalkezes varázsló

Történetünk egy modern meseregény, amelyben találkozhatunk a népmesében megszokott szereplőkkel: varázslóval, boszorkánnyal, királlyal, királykisasszonnyal, dzsinnekkel, de főhőse mégis egy teljesen hétköznapi kisfiú.

A kacagtató klasszikus rengeteg tanulságot, bölcs intelmet és nyelvi leleményt rejt.

A történet szokatlan módon indul. Helyszíne egy varázslóiskola, időpontja „manapság”, hőse pedig Fitzhuber Dongó, a kétbalkezes varázsló, aki befejezte tanulmányait, és most kapja meg az erről szóló oklevelet.
 
Varázslónk nem csak kétbalkezes, de még a fizimiskája is mulatságos. Krumpliorrú, kajla fülű, csámpás, ráadásul peches is, mert az ünnepség végén, az állások kiosztásakor elnyeri a lehető legrosszabb munkahelyet:
a Nimbusz Endre Bertalan utcai lakótelep Körzeti Varázslóhivatalát.

 

Nincs mit tennie, elfogadja az állást, de sajnos senki nem tart igényt varázstudományára. Unalmában nézelődik, amíg meg nem pillant egy kisfiút az ötödik emeleten, akit Éliás Tóbiásnak hívnak. Ő is nagyon-nagyon unatkozik, mert nem érdekli a televízióban sugárzott esti mese, ő egy saját mesére vágyik. Innen indul közös kalandjaik sora, ugyanis elhatározzák, hogy megkeresik Tóbiás saját meséjét. A tizedik emeleten találkoznak első Badar királlyal, aki a lakótelepen él, mert birodalmát lebontották, és vegyi üzemet építettek a helyére, neki és udvartartásának pedig kárpótlásul a lakótelepen utaltak ki lakásokat.

Békés Pál átlényegített mesei szereplői azáltal válnak kitüntetett figurákká, hogy egy ízig-vérig mai kisfiú életébe csöppennek bele. Éliás Tóbiás a lakótelepen lakik, és semmi más kívánsága nincs, minthogy olyan mesét kapjon, amely valóban megtörténik. Azt mondja Fitzhuber Dongónak:

"Igazi mese az, ami velem történik. Saját mesét akarok. Olyat, amiben benne lehet lakni."

Dongó - a mundér becsületét védendő - elindul a kisfiúval, hogy mesére bukkanjanak a Nimbusz Endre Bertalan utcai lakótelepen. Már az első lépcsőfordulóban kiderül, hogy a legszürkébb, legrusnyább lakótelep is tele lehet csodaszép mesékkel, csak meg kell találni a történet elejét és a történet egymástól elszigetelten élő szereplőit, legyenek azok lakótelepi dzsinnek vagy a tizedik emelet fogságában sínylődő királykisasszonyok. A hős, aki a valódi hősökhöz hasonlóan mindezt véghezviszi, ráadásul a király elveszett leányát is megtalálja, nem más, mint Éliás Tóbiás, a kisfiú.

Minden olyan gyereknek (és felnőttnek) ajánlom ezt a könyvet, aki szereti a humoros meséket, és nem ragaszkodik ahhoz, hogy a mese a megszokott környezetben játszódjon, nem zavarja, hogy helyszíne egy mai lakótelep, hősei nem lovagok, sárkányok, hanem egy olyan kisfiú, mint maga az olvasó.
(Boldizsár Ildikó)

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót