OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
A MESÉK ÜZENETE
A MESÉK ÜZENETE : Meseregény: Titkok egy régi kertben

Meseregény: Titkok egy régi kertben

Képtalálat a következőre: „kálnay adél titkok egy régi kertben”Nagyszerű mesei helyzetek teremthetők két különböző világ találkozásából - talán a mese az egyetlen műfaj, amelyben az összeegyeztethetetlen dolgok szisztematikus összeegyeztetési kísérlete nem vezet szükségszerűen kudarchoz.

Kálnay Adél napjaikban játszódó meseregényében két világ találkozik egymással, de ezt a találkozást nem követik mulatságos vagy tragikus események.

Egy kisvárosi bérházban élő nyolcéves kislány meghívást kap vidéki rokonától, hogy barátnőjével együtt töltse nála a vakációt.
 
Ez a vidéki rokon nem más, mint Teréz néni, egy valamikori grófkisasszony, aki öregkorában jött vissza szülőfőldjére, és felújíttatta családja régi udvarházát. Ide utazik a két kislány, és már az érkezésük napján megannyi csodára lelnek az öreg házban és a még öregebb kertben.

 

A két kislány izgalma csak fokozódik, amikor a falu legidősebb lakója elmeséli nekik, hogy volt idő, amikor titokzatos dolgok történtek a Teréz néni kertjében álló hatalmas tölgyfa körül. Éjszakánként fények gyúltak alatta, és az emberek tündéreket (vagy boszorkányokat?) láttak táncolni körülötte, sőt egy napon a kertész arannyal átszőtt sálat is talált a titokzatos lábnyomok között.
 
A falu tudós asszonya száz éve úgy magyarázta meg ezt a jelenséget az embereknek, hogy a múltat láthatatlan vastag fal választja el a jelentől, de olykor megtörténik, hogy a fal elvékonyodik, s ilyenkor láthatóvá lesznek azok, akik valamikor a fal innenső oldalán éltek. Ez az azóta is szájról szájra járó magyarázat annyira felcsigázza a két kislány fantáziáját, hogy már a második éjjel mindketten ugyanazt álmodják: egy gyönyörű tündérlánnyal találkoznak, aki kétszáz éve keresi elvesztett gyűrűjét a kertben.

A tündérlány elmondja nekik, hogy az emlékezés gyűrűje nélkül nem tud hazatalálni, nem tudja, hol a helye, és addig fog bolyongani a fa körül, amíg a gyűrű meg nem lesz. No, csak ez az álom hiányzik a két meglehetősen élénk fantáziájú és csodákra éhes kislánynak, képzeletük máris valóságot teremt az álomból, és elhatározzák, hogy megkeresik a gyűrűt.

"Szerintem minden attól függ, hogy milyen az az ember, jó-e vagy rossz. Ha jó, akkor teljesen mindegy, gazdag vagy szegény."

"Nem tudhatja azt előre sose az ember, nem lesz-e jó később, ami most rossznak látszik."

 

 
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót