OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TÜNDÉRMESÉK 5-9
TÜNDÉRMESÉK 5-9 : Varázsmesék

Varázsmesék

Szerkesztette: Tekei Erika
Illusztrálta: Pápai Barna
Kiadó: Kreatív Kiadó
Oldalszám: 48

Ez a hét mesét tartalmazó, szépen illusztrált könyv Berze Nagy János: Népmesék Heves- és Jász–Nagykun–Szolnok megyékből című gyűjteménye alapján készült, válogatás egy száztíz esztendős népmesegyűjteményből, amely 1907-ben, Budapesten jelent meg.

Gyerekek számára átdolgozott változata az eredetileg szó szerint, nyelvjárásban lejegyzett népmeséknek. A néprajzkutató Berze Nagy János rendszerezte először a magyar népmeséket, és állította össze a Magyar Népmesetípusok katalógusát.

A varázsmesék, tündérmesék, hősmesék népmesekincsünk legarchaikusabb, legrégebbi rétegéhez, a mitikus meséhez tartoznak. A mese kezdetekor a mesehős a humánum képviselője egy értékvesztett világban. Útra kell kelnie és vissza kell szereznie valami nagyon értékeset, fontosat, mert különben nem állhat helyre a világ rendje. Útja során mindenféle próbákat kell kiállnia, közben segítőkre talál, varázseszközökre tesz szert, de vannak akadályozói és ellenségei is, majd a mese végén mindig diadalra jut a jó, és bűnhődik a gonosz.

 


Nagy Zsolt néprajzkutató

Örvendetes, hogy egy erdélyi, marosvásárhelyi könyvkiadó a felmerülő kérdések és bizonytalanság ellenére is vállalta, hogy a tavaly – 2016-ban – magyar és román nyelven is kiadott fabulaválogatása (Állatmesék és Poveşti cu animale), majd magyar nyelven megjelentetett tréfás mesés kötete (Tréfás mesék) mellé idén a varázsmesékből összeállított, igényes kivitelű, elsősorban gyerekeknek szánt kiadványát is felsorakoztatta.

A Kreatív Könyvkiadó gondozásában megjelent Varázsmesék című mesekönyv Berze Nagy János Népmesék Heves- és Jász-Nagykun-Szolnok megyékből című, 110 éve, 1907-ben Budapesten napvilágot látott gyűjteménye alapján készült. A benne helyet kapott – eredetileg nyelvjárásban lejegyzett – hét varázs-, tündér- és hősmesét (Gyöngyharmat János, Aranyszóló pintyőke, A tetejetlen fa, A hét daru, A zöldszakállú király, A feneketlen kút, A kis kondás) Tekei Erika néprajzkutató, folklorista válogatta és dolgozta át gyerekek számára.

Ugyancsak az ő érdeme, hogy a mesék szövegében előforduló tájszavakat (fáin, ringáz, suhancár stb.), illetve a gyerekek és/vagy szülők számára nehezen érthető, nyelvhasználatunkból már kikopott régi kifejezéseket (vetélő, peták, dikó, sing stb.) magyarázó jegyzetekkel látta el.

A mesegyűjtő Berze Nagy János (1879-1946) a magyar népmesekutatás egyik legjelesebb alakja. Elsőként gyűjtött és tett közzé nagyobb népmeseanyagot egy kisebb tájegységről, összeállította a magyar népmesék típuskatalógusát. Hagyatékából a 20. század második felében három ifjúságnak szánt kötetet jelentettek meg eleddig (Szőlőszem királyfi, A bűbájos lakat és Kis Vitéz Pajtás), mindegyiket Budapesten. A Marosvásárhelyen idén megjelent varázsmesés kötete most e sort is bővíti.

 

A borítóterv és a közel negyedszáz egész oldalas színes illusztráció Pápai Barna munkáját dicséri. Az illusztrátorról érdemes néhány sorban bővebben is szólni, ugyanis rendkívül jól ráérzett a magyar varázsmesék alaphangulatára és -üzenetére, s mindezt ehhez illő varázslatos és mesés („varázsmesés”) módon tudta a maga vizuális eszközeivel közvetíteni az olvasók, a gyerekek felé.

A kötetben megjelent rajzok szín- és formavilága, kompozíciós megoldásai, szokatlan perspektívái és kidolgozott részleteiben rejlő szépségei a mellé vagy ráhelyezett szövegektől függetlenül is önálló grafikai alkotásokká avatják a fiatal művész munkáit, kiforrott, egységes stílusról árulkodnak, a gondosan válogatott folklóralkotások társaságában pedig valósággal megelevenednek szemünk előtt a történetek.

A kötet kiemelt darabjává válhat minden gyerek kiskönyvtárának, a benne elhelyezett hét mese pedig minden gyereknek „élni segít, utat mutat”.

Forrás: Népújság

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót