OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
BERG JUDIT
BERG JUDIT : 2-4 éveseknek - Dackorszak meséi

2-4 éveseknek - Dackorszak meséi

  2014.08.16. 15:59

Illusztrálta: Gévai Csilla
Kiadó: Ecovit Kiadó, 2010-2011
Oldalszám/kötet: 36
 
A kicsikkel mindig csak a probléma van: az egyik hisztizik, másik nem eszik. És még szemtelenek, csúnyán is beszélnek, sokszor megfáznak télidőben. Ez a gyerekség bosszantó és imádnivaló egyszerre.
 

Berg Judit Hisztimesék című könyvének folytatása, a Meseleves a rossz evők szüleinek segít megoldást találni.

A kötet meséi sorra bizonyítják, hogy sikerül is neki, hiszen türelemmel, szeretettel és humorral, több nézőpontot felsorakoztatva közelíti meg ezt a bosszantó problémakört.

Felnőttmesék egyes élethelyzetekben adhatnak ötletet, biztatást a csemetéjükkel küzdő, tanácstalan szülőknek. De szolgálhatnak megnyugtatásul is azoknak, akik úgy hiszik, "csak" náluk nehéz a gyereknevelés.

 

DACKORSZAK - Az ÉN-TUDAT KIALAKULÁSA
 
A kisgyerek 2-2,5 éves kora körül már megéli, hogy teljesen különálló lény az anyjától és külön akarattal is bír. Ezt az akarati tényezőt szeretné gyakorolni, ismételni, melynek megjelenése az „egyedül akarom” és a „nem-et” mondás sűrű egymásutánisága. A gyerek élvezi ezt az új, önálló létet, hogy ő is akarhat illetve képes csinálni dolgokat egyedül. Nehézség viszont abból adódik - és „hisztit”, dacot eredményez -, ha ez az akarat, önállóság nem tud kibontakozni, mert a szülők ellenállásába ütközik, vagy a gyerek képességei még nem teszik lehetővé a megkezdett tevékenység kivitelezését. 
 
Részlet a Hisztimesékből
Rendrakós mese
Hiába kéri anyu, hiába segít, Peti nem hajlandó rendet rakni.
-      Nem kellenek nekem ezek a játékok - toporzékol.
A játékok elszomorodnak, és elhatározzák, új otthont keresnek maguknak. Peti hamarosan egyedül marad az üres szobában, és nagyon egyedül érzi magát.
Most lesz?
Talán még nem késő, nem mentek túl messzire a játékai.
 
A csupasz kislány  
Kati egy nap elhatározza, hogy nem öltözik fel. Hiába hívják a barátai a boltba, biciklizni, végül a játszótérre, Kati nem hajlandó felvenni a ruháit. Csupaszon várja, vajon legközelebb miért csöngetnek be hozzá. De egy idő után senki sem jön már, a gyerekek vígan homokoznak odakint, és Kati egyre rosszabbul érzi magát otthon.
 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót