OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
ALKOTÓI INTERJÚK
ALKOTÓI INTERJÚK : Agócs Írisz (illusztrátor): Sári a Vadasparkban

Agócs Írisz (illusztrátor): Sári a Vadasparkban

  2019.10.13. 17:12

Színkeverő lennék…
 
A jól ismert és kedvelt Maszat-sorozatot kiegészítve jelent meg a Sári a Vadasparkban című kötet, a Berg Judit - Agócs Írisz alkotópáros új sorozatának első része.
Ebben az interjúban az illusztrátor, Agócs Írisz válaszolt kérdéseinkre alkotásról, gyereknevelésről.

A kötetet kézbe véve az az érzésünk, hogy a Maszat kötetekhez képest sokkal dinamikusabbak a rajzaid...

Berg Judit - Sári a VadasparkbanÉrdekes, nincs ebben tudatosság, lehet, hogy jobban vittek az állatok. Vagy, ha belegondolunk, Maszatnál nem voltak ennyire heves viták, mint itt a két kislány között. De nagyon lelkesen vágtam bele, és rettenetesen élveztem az egészet. Megszokott közeg, de mégis valami friss, új irány.

Hogyan alakítottad ki a kötet színvilágát? Hogy megőrizze a Maszat-sorozat jegyeit, de mégis önálló legyen?

Ha lenne külön szakmaként színválogató, színkeverő, akkor én biztos specializálódnék arra. Nagyon szeretem a színeket megtervezni minden munkánál. Mikor még csak kérdésként felmerült a sorozat ötlete, az első az volt, hogy végiggondoltam, miként lehet majd a Sári könyvek borítóit színek alapján belepasszintani a Maszat könyvek közé. Mert úgy képzeltem, hogy az első Maszat könyv után beékelődik az első Sári, és így tovább, és ezt vizionálva válogattam össze a színeket. Hogy a Maszat-könyvekhez is passzoljon, de önálló sorozatként is jól mutasson, és picit menjen el lányos irányba.

 

A kötet első meséjében, ahol Sári rajzol, szerepelnek Sári rajzai is, igazi, szabad, kötetlen gyerekrajzok. Ilyeneket hogyan rajzolsz? Elengeded a saját rajztudásodat, és megpróbálsz úgy rajzolni, mint egy óvodás?

Először megpróbáltam kibújni a feladat alól, és kérdeztem is a kiadót, biztos-e, hogy telerajzoljam hároméves-szerűen a könyvet. Azért ha valódi háromévesnek megfelelő rajzok lennének, nem biztos, hogy teljesen egyértelműek lennének a figurák. Szóval Sári irtózatosan ügyesen rajzol szerintem.

Rengeteg gyerekrajzot néztem meg, és megfigyeltem, hogyan épülnek fel az állatok. Imádom a gyerekrajzokat, majd egyszer szeretnék eljutni erre a szintre. Aztán bal kézbe vettem a ceruzát, bár mindkét kezemet használom rajzoláshoz, azért egyértelműen a jobb a domináns, így még annyit csavartam rajta, hogy marokfogással rajzoltam, hogy több legyen benne az esetlenség.

Azt elmondhatom, hogy a legtöbb skicc és kidobott vázlat ezekhez az illusztrációkhoz készült.

https://www.pagony.hu/resources/images/4d/rk/c9/post_full/sari1.jpg

Sok-sok vadállat szerepel a könyvben, az látszik, hogy a róka az egyik kedvenced.

Nagyon szeretek állatokat rajzolni, nekem most itt igaziból a varacskos disznók voltak a kedvenceim, imádom a nagy, formátlan formákat. A rókát meg picit sajnáltam, hogy annyira rá vannak készülve a gyerekek, Judit meg kiírta a meséből, biztos ez látszik rajta.

Mennyivel nehezebb vagy épp inspirálóbb az egyre nagyobb Barnabás mellett alkotnod?

Inkább csak a logisztika nagyon nehéz. Barnabás még egyelőre itthon van velünk egész nap, és heti két délelőtt van rendszeres segítségünk. Ezekkel a paraméterekkel kell megoldanunk, hogy mindketten dolgozzunk a párommal, és Barnabás is minőségi időt kapjon.

Abaligeten éltek, hogyan látod ott a kisgyerekes családok lehetőségét arra, hogy könyvekkel találkozzanak a környéketen?

Nagyon nagy figyelmességként élem meg az élettől (és a Pécsi Pagonytól), hogy pont Barnabás születése előtt nyílt itt is Pagony. Mi ritkán járunk Pécsre, de a játszóterek mellett az a legfontosabb pont. Barnabás elég régóta mondogatja, ha tervben van a pécsi út, hogy “pagonyba, pagonyba!”, sokáig a játszósarok volt az egyértelmű vonzó pont, de időközben beleszeretett egy gitáros-zenélős programba, így néhány alkalommal kérte, hogy menjünk oda.

Nekem ez nagy öröm, mert így kapok időt, hogy megnézegessem a legújabb könyveket. Múlt hétvégén pedig a könyvesbolt mellett egy irtózatosan cuki kis kávézót is nyitott a Pagony. Kevés dologgal lehet jobban levenni a lábamról, mint a könyvesbolt-kávézó párosítással, és most már nagyon fontos, hogy egy hatalmas “gyerekszoba” van kialakítva a galérián, így egy délelőtt már dolgozni is tudtam, míg Barnabás eltűnt a játékok közt.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót