OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
ALKOTÓI INTERJÚK
ALKOTÓI INTERJÚK : Fodor Veronika: A könyv tapintását, illatát nem pótolja semmi

Fodor Veronika: A könyv tapintását, illatát nem pótolja semmi

midio.hu  2019.04.07. 12:46

„Úgy gondolom, amelyik gyerek azt látja, hogy a szülei olvasnak, nagy valószínűséggel szívesen vesz majd a kezébe könyvet” – vallja Fodor Veronika író, számos gyermekkönyv szerzője, akivel a magyar kultúra napja alkalmából beszélgettünk.

Honnan indult, milyen családi környezetből? Mit jelentett az életében az olvasás, a könyv?

Paksi vagyok, a családom a nagyszüleimmel együtt élt egy kis kertes házban. Sok időt töltöttem a nagyapámmal, aki 1908-as születésű volt és sokat mesélt az életéről. Szerettem történeteket hallgatni, majd később kitalálni is. Zárkózott gyerek voltam, így elsősorban olyan elfoglaltságot kerestem magamnak, amit egyedül is kiválóan végezhet az ember. Ilyen volt a rajzolás és természetesen az olvasás is. A képregényeket is akkor szerettem meg, és annak nagyon örülök, hogy ismét egyre jobb magyar képregények kerülnek az olvasók kezébe.

 

Mikor kezdett el írni, melyek voltak az első munkái?

Mikor iskolás lettem és végre le tudtam írni mindent, ami eszembe jutott, kaptam egy nagy zöld füzetet. Abba írtam az első verseimet és meséimet, még alsó tagozatban. Emlékszem, voltak nagyon komoly és tragikus versek is. Persze, most már mosolygok rajtuk, de akkoriban komolyan gondoltam, hogy nagyon drámai fogok lenni. Ez még mindig alsó tagozatban volt.

Pakson a Vak Bottyán Gimnáziumban humán tagozatra jártam, irodalomtanárnőm, dr. Kárpáti Istvánné biztatott az írásra. Akkoriban különböző versenyeken is részt vettem. Nemzetközi első helyet szereztem az 1848–49-es szabadságharc emlékére írt versemmel, és egy nemzetközi novellapályázaton IV. helyezést értem el. Szerettem a gimnázium irodalmi önképző körét is, nagyon inspiráló volt olyan iskolatársakkal együtt írni, mint pl. Bajtai András, aki ma már ismert költő. Az egyetemi évek alatt szinte egyáltalán nem írtam, csak rengeteget olvastam. Aztán 2010-ben a pécsi VOKE Vasutas Művelődési Ház kiírt egy pályázatot, ahová vonatos meséket vártak. Itt III. helyezést értem el A déli gyorsvonat című mesémmel.

A következő pályázat az Aranyvackor Gyerekirodalmi és Illusztrációs Pályázat volt 2011-ben. Kovács Katalin illusztrátorral indultam, közös könyvünk magánkiadásban jelent meg Elvarázsolt kert címmel.

Fodor Veronika - Legendák a Pannónia gőzhajó fedélzetéről2013-ban hozott össze a sors Szimonidesz Hajnalka illusztrátorral, aki mára már nemcsak szerzőtársam, hanem a barátom is lett.

Az Aranyvackorra készítettük el a Legendák a Pannónia gőzhajóról című ifjúsági regényem első fejezetét, amely aztán a Holnap Kiadónál jelent meg 2016-ban.

Könyvei a gyermekirodalom egy sajátos, mondhatni egyedi kategóriájába tartoznak, a szórakoztatás mellett az ismeretterjesztés is fontos szerepet kap munkáiban.

A Pannónia gőzhajós könyvem bekerült 2016 TOP 50 legjobb könyvei közé, a 25 legjobb magyar kötet között találtuk magunkat. Itt is az ismeretterjesztés döntött, úgy gondolom. Ez a könyv egy legendagyűjtőről szól, aki a világot járja régi történetek és tárgyak után kutatva. Minden fejezet végén olvasható egy Legenda szókincstár, amely a kevésbé használt vagy ismeretlen szavakat magyarázza meg. Főként a 19–20. század találmányai és híres vagy ismert emberei találhatók meg itt. Külön érdekes, hogy a könyvben szereplő tárgyak nagy része megtekinthető a budapesti Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Műszaki Tanulmánytárában. Szívből ajánlom ezt a tárlatot azoknak, akik olvasták a könyvet és azoknak is, akik nem. Csodálatos dolgokat lehet ott látni.

Szintén a Holnap Kiadónál jelent meg a Mesék az Operából című zenei mesekönyvsorozat gyerekeknek, mely nemcsak mesét, hanem zenei CD-t is rejt magában.

Az állatok farsangja, Igor Lazin illusztrációival, az Egy kiállítás képei és a Szentivánéji álom Szimonidesz Hajnalka illusztrációival látott napvilágot. Ez a sorozat a gyerekekhez igyekszik közel hozni a komolyzene világát, egészen óvodás kortól.

Min dolgozik most, várhatóan mikor jelenik meg az újabb Fodor Veronika-kötet?

A Mesék az Operából sorozathoz írtam meg a Pomádé király új ruhája című mesét Ránki György gyerekoperája alapján. Ehhez már készülnek az illusztrációk, így hamarosan megjelenik. A másik könyv, aminek a kéziratán dolgozom, könyvmanókról és jótündérekről szól, kisiskolásoknak. Bemutatja, milyen huncutságokat lehet elkövetni a könyvekkel, de szerencsére mindig akad valaki, aki vigyáz is rájuk. Így nem kell aggódnunk.

Véleménye szerint ma, az okostelefon és az elektronikus „kütyük” korában miért fontos a könyv, az olvasás? Milyen szerepe van a szülőknek abban, hogy a gyerekek megszeressék a könyvet, hogy az olvasás mindennapi szükségletükké váljon?

Úgy gondolom, amelyik gyerek azt látja, hogy a szülei olvasnak, nagy valószínűséggel szívesen vesz majd a kezébe könyvet. De nem csak a szülőknek, hanem a tanároknak és a könyvtárosoknak is nagy szerepe van abban, hogy felélesszék az olvasási kedvet. És a „kütyükedvelőknek” sem kell kétségbe esniük: nagyon jó könyvolvasók kaphatók, melyek könnyűek, sok könyv elfér rajtuk, akár 1500 kötetet is magunkkal vihetünk egyszerre. Persze azért a könyv tapintását, illatát nem pótolja semmi…

Forrás: midio.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót