OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
VÁR A KÖNYVTÁR

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

OLVASÓSAROK

  2017.08.30. 22:54
A jó mese titkai

Állatmesék óvodásoknak

Tündérmesék (5-8)

Novellamesék

 
Mesék kisiskolásoknak
Könyvrészletek
 

Rágom, nézem, hallgatom ...

Boldizsár Ildikó  2018.11.05. 11:25
A 0-6 éves korú gyermekek “olvasmányairól”
 
Gyermekeik jövőjéért aggódó szülők leggyakoribb kérdései közé tartozik, mit tehetnének azért, hogy a gyerekeik “sikeresek” legyenek az iskolában. Az köztudott, hogy az olvasni tudó és szerető gyerekek könnyebben boldogulnak a tananyaggal, de az, hogy mikor és hol érdemes elkezdeni az olvasóvá nevelést, és mit lehetne tenni annak érdekében, hogy a gyerek szeressen olvasni, már kevésbé ismert.
Ráadásul mire a szülők megkapják a kérdéseikre a választ, általában túl késő.

Az olvasóvá nevelés ugyanis a születés utáni első altatódallal kezdődik, majd az úgynevezett “ölbeli játékokkal” folytatódik. Ugyanis azok a gyerekek, akiket otthon sokat ringatnak ölben, miközben az édesanya vagy az édesapa mondókát mond, érintgeti, simogatja a gyermeket, nagyon könnyen tanulnak meg olvasni, és kevesebb tanulási nehézséggel küzdenek, mint azon társaik, akiket csecsemőkorukban sosem ringattak ölben.

Az ölbeli játék nem valami új keletű, modern találmány, hanem ősrégi tudásközvetítő forma. Ezek a játékok a néphagyományhoz kötődtek, vagyis szájról szájra hagyományozódtak, miként a népmesék is. Mára már több olyan generáció nőtt fel, amelynek tagjai nem ismerik ezeket a végtelenül egyszerű, ám fölöttébb hasznos játékokat, ezért nem is tudják továbbadni őket (ez alól két kivétel egészen biztosan minden családban akad: a “kerekecske-gombocska”, illetve az “ez elment vadászni” kezdetű játékok).
Sajnos, az ölbéli játékok az óvodai nevelésből is kezdenek eltűnni.
 

TOP 50 - KÖNYVFESZTIVÁL - GYERMEKKÖNYVNAPOK

  2018.07.01. 11:13

 
 

Így szerettetheti meg gyermekével az olvasást

  2017.08.05. 11:19
Hogyan nevelhetünk könyvmolyokat a digitális korban? Ezt a kérdést tette fel egy amerikai újságíró könyvében, melyben saját gyermeknevelési tapasztalatait vetette papírra. Segíthet-e a rapszövegek és a hangoskönyvek hallgatása, és szabad-e a szülőnek beleszólni a gyerek ízlésébe? A szakértő válaszol.

Jason Boog, amerikai újságíró is azzal a komplex problémával szembesült, mint megannyi szülő: hogyan neveljen jó olvasót gyermekéből a képernyők uralta korszakban? Boog könyvének főszereplője és kísérleti alanya saját gyermeke, Olive volt, így az újságíró csakis saját meglátásait vetette papírra a témában. De miket is állít Boog a könyvében?

Hagyni kell, hogy a gyerek maga válasszon
 

Meseolvasási szokások

Kiss Orsi  2018.03.23. 23:18
Magyarországon a mindennapos meseolvasás még egyáltalán nem természetes
 
Elméletileg azzal mindenki egyetért, hogy az olvasás és a felolvasás nagyon fontos egy gyerek életében, a gyakorlat viszont azt mutatja, hogy különböző okok miatt ez sokszor csak álom marad, a valóságban pedig rengeteg kisgyereknek egyszerűen kimarad az életéből az, hogy mesét olvassanak neki. Egy friss brit felmérés szerint például náluk öt év alatt ötödével csökkent azoknak az óvodás korú gyerekeknek a száma, akiknek mindennap olvasnak mesét, ez pedig a készítők szerint nagyban kihathat a gyerekek fejlődésére is.
 
Egy friss magyar tanulmány szerint pedig a családi háttér nagyban meghatározza, hogy kiből lesz felnőtt korában is olvasó, de ebből a szempontból az se mindegy, hogy valaki az ország keleti vagy nyugati felében nevelkedik. A 3-17 éves gyerekek olvasási szokásait vizsgáló jelentésből kiderült az is, kik a magyar gyerekek abszolút kedvencei.
 

A gyerekkönyvvásárlás legfontosabb szabályai

konyves.blog.hu  2015.07.03. 12:18

Megkérdeztük Győri Hannát és Szekeres Nikit, a Pagony kiadótól, hogy mit gondolnak a korhatáros gyerekkönyvekről. Elárulták azt is, mit kell tennie a szülőnek ahhoz, hogy jó könyvet válasszon a gyerekének.

  • Meddig gyerekkönyv a gyerekkönyv?

Nyilván vannak bizonyos kritériumok, amelyek körülírják, de nem kizárólagosan: gyerekek problémái, nyelvi játékosság felerősödése, narratív egyszerűség, kisgyerek-témák, állatok, gyereknézőpont, iskola, mint közeg stb. De mondjuk kamaszkorban már nagyjából semmi: Dosztojevszkijtől Darren Shanig minden belefér.

  • És mitől gyerek a gyerekirodalom?
 

A könyvek életre kelnek

Sándor Enikő  2018.07.26. 15:19
A könyv szerzői:
Boldog Anna, Daróczi Gabriella, Horváth Dorka, Horváth Dorottya, Ruttkay Zsófia, Varga Emőke

A XXI. század digitális világában elkerülhetetlen, hogy a gyerekek megismerkedjenek a tablettel. Jó, ha mindezt biztonságos környezetben teszik, még jobb, ha közben mesét is hallgathatnak, olvashatnak, a legjobb pedig, ha az interaktív környezetben fejlődik a szövegértésük is.

A tudatos szülő, pedagógus nemcsak használja, de értő módon fejleszti a gyerekeket a BOOKR Kids Mesetárral – ehhez ad stabil háttértudást ez a könyv.” - Pompor Zoltán (HUBBY elnöke)

Életre kelt mesekönyvek

Az interaktív könyv elméletébe és gyakorlatába bevezető A könyvek életre kelnek című kötet rávilágít arra, hogy az irodalmi művek hatékonyabb befogadása érdekében azokat a gyerekeket, akik beleszületnek a digitális korszakba, a saját terepükön érdemes megszólítani, olyan eszközökön keresztül, melyeket – egy bizonyos kor felett, de már nagyon fiatalon – le sem tesznek.

 
Fontos hangsúlyozni – a kötetben leírtakkal egyetértésben –, hogy az interaktív könyvek, mesekönyvek nem a papíralapú könyvek helyettesítésére szolgálnak vagy hivatottak, hanem azokat a technikai lehetőségeket igyekeznek kiaknázni, melyek a nyomtatott és a digitális médiumok segítségével a mai gyerekek gondolkodásához illeszthető olvasási stratégiák kialakítását teszi lehetővé, fejleszt tovább már meglévő kompetenciákat vagy egyszerűen csak szórakoztat, és örömét lelheti a gyerekolvasó a szövegekben és a technika által létrehozott képi megjelenésben.
 

A korai fejlesztésről

Sződy Judit  2017.04.13. 02:28
A mai gyerekek egy része úgy nő, mint a vadvirág, szabadjára. Másokat viszont már magzatkoruktól tudatos fejlesztésben részesítenek. Biztos, hogy az jár jól, akinek a kezdet kezdetétől árgus szemekkel figyelik a fejlődését, és amikor csak lehet, rá is segítenek?
Benjámin hét hónaposan fordul meg, másfél évesen jár, közel kétéves, mire beszél, az oviban nem szeret rajzolni, ám már iskolakezdés előtt magától megtanul olvasni.
 
Andris alig múlt négy hónapos, amikor először megfordul, egyéves korában jár, másfél évesen mondatokban beszél, az oviban ő sem szeret rajzolni, mert nem tud megülni a fenekén, az iskolában lassan megy az írás, olvasás elsajátítása. Érettségi után mindketten arra az egyetemre nyernek felvételt, ahova vágytak. Most örömüket lelik a tanulásban.
 

A nem olvasás okai - Van rá megoldás?

Jankovics Anna  2015.02.22. 18:17

Szakemberek szerint az az oka annak, hogy egy gyerek nem olvas, mert nem érinti őket meg maga a történet, idejét múlt például Zrínyi, ahogy a Légy jó mindhalálig is. Sokat gondolkoztam azon, hogy mi lehet a gond, mert az én gyerekeim sem minden kötelező olvasmánynak értek a végére. Némi ésszerű gondolkodással sokkal egyszerűbb magyarázatot találtam: mert a könyvek nagy része szomorú, drámai, végkifejletű, inkább szociológia. Ez pedig a gyerekek nagy részének nem tesz jót, hiszen stresszesek, depressziósak, szoronganak. A gyerekek ösztönösen kerülik a rossz hangulatú embereket, témákat, helyzeteket. 

A visszatartó erő

Elsősorban az legnagyobb probléma, hogy ott van a nevében: kötelező. Ez a jelző csak súlyosbítja azt a szót, hogy olvasmány, melyben benne van az ,,olvas” szó, ami ,,munka”, iskolával összefüggő fogalom. A szakemberek figyelmébe ajánlok egy alternatívát: legyen külön heti egy óra, melynek neve akár lehetne a ,,legérdekesebb könyvek”, vagy ,,könyvmoly”, bármi, ami nem kötelezettség, kényszer.

Természetesen ezen órák alkalmával fel lehetne oldani a tanóra jelleget is, például előadni egy részt egy könyvből. Ilyen órák alkalmával a kevésbé jól olvasó, olvasottakat nem értő gyerekeket is fel lehetne zárkóztatni. Halk kérdés: az iskolában miért nem folyik ,,marketing”, hiszen el kell adni a gyereknek a tudást, nem csak elvárni tőle. 
  

A sárkány a mesékben nem ördögtől való

  2018.05.01. 22:51
Az olvasásra már a kisgyereket is rá lehet kapatni. Méghozzá mesékkel. De tisztában kell azzal is lennünk, hogy nem elég mesélni. Mozogniuk kell a gyerekeknek. Ma már bebizonyították, hogy aki sokat mozog, az jó beszédképességű lesz, ezzel a gondolkodása is javul.

Ezt erősíthetjük a gyermek korának megfelelő mesékkel. Kezdetben a dúdolók, mondókák, ringatók és a dobálók adják az anyanyelvi fejlődés alapjait.

Már a másfél éves gyereknek is visszamesélhetjük a napját. Ekkor a belső képalkotását fejlesztjük. A belső képek pedig az ingerek feldolgozását segítik elő. Ezek a mesék az úgynevezett én-mesék. Amit később kiválthatnak az állatmesék, ahol például a kismackó maga a kisgyerek, aki boltba megy a mamájával. Innen juthatunk el a nagymesékig - tudtuk meg a gyermekpszichológustól.
 

Az olvasó agy – „Magyarország az élvonalba kerülhetne" - Interjú Csépe Valériával

Sallai Éva  2016.03.15. 02:19
„Miért is szorgalmazom az ének, a zene és a művészetek méltó helyének és szerepének megtalálását a hat–tizenkét éves kisiskolások oktatásában? Azért, mert meggyőződésem, hogy ezek transzferhatása az értelmi és érzelmi fejlődésre egyértelmű, s ezt agykutatási adatokkal is alá tudom támasztani.”

Új Köznevelés - 72. évfolyam 1. számAz Új Köznevelés januári számában adott interjújában többek közt a zene fontosságára hívja fel a figyelmet Dr. Csépe Valéria. Ebből cikkből olvasható egy rövid részlet.

Professzor asszony további kutatási területe a zene fejlesztő hatása, saját szavaival szólva a zene „agyfényesítő szerepe”.
 
Mondana erről néhány gondolatot?
 

Azok a varázslatos mesék

Pollák Éva pszichológus   2018.04.01. 13:00
"A mese nem csak gyermekeknek való táplálék"
(Gotthold Ephraim Lessing)

A meseolvasás varázslat és öröm mely közös kalandozásra hívja a mesélőt, és a mese-hallgatót. Legyen az a gyermeke ágya szélére leülő szülő, és a vágyaival, félelmeivel, dühével küszködő kisgyermek; vagy akár a párja mellé ülő, a másikat meseolvasással kényeztető felnőtt.
A cikksorozat első részében arra buzdítjuk felnőtt olvasóinkat, hogy emlékezzenek vissza a mesés történetekre, és arra keressük a választ, miért érdemes őket felnőtt fejjel is olvasgatni!

Hogyan és miért táplálja a mese a lelket?
 

Egy idilli világ kapujában - Axel Scheffler (képi) világa

Kecskés Nóri  2017.08.15. 19:02
Idén ünnepli 60. születésnapját a világhírű illusztrátor, Axel Scheffler. A német származású angol grafikus több tucat gyerekkönyvet töltött már meg kedves rajzaival, egészen egyedi képi világot alkotva meg általuk. Születésnapja tiszteletére a következőkben ezekből szemezgetünk.

Scheffler illusztrációi egy megkapó helyet varázsolnak elénk, amelynek lakói – legyenek akár „hétköznapi” állatok, vagy éppen csodás mesebeli lények – egyformán szerethető, barátságos figurák. A scheffleri jegyek rendszerint olyan könnyen felismerhető vonásokban nyilvánulnak meg, mint amilyen a bájosan bumfordi karakterábrázolás, vagy a krumpliorrú, nagy, kerek szemű figurák szinte együgyűvé merevedett naiv arckifejezése. A végeredmény azonban mégsem gügyögő, vagy giccses – sokkal inkább egy könnyed hangulat, amolyan régimódi idill megtestesülése.

A nosztalgikus érzéseket ráadásul tovább erősíti az is, hogy ezek a képek többnyire hagyományos ceruzarajz és vízfesték keverékei; kellemes színekkel és finom részletekkel kerítenek hatalmukba minket.
 

Egyszer volt, hol nem volt – avagy a változások kezdete

Pollák Éva pszichológus  2018.04.01. 13:04
"A mesék világa kalandos utazásra invitál, mely utazás a változás élményével kecsegtet" (Maria Varano)

A meseolvasás varázslat és öröm mely közös kalandozásra hívja a mesélőt, és a mese-hallgatót. Legyen az a gyermeke ágya szélére leülő szülő, és a vágyaival, félelmeivel, dühével küszködő kisgyermek; vagy akár a párja mellé ülő, a másikat meseolvasással kényeztető felnőtt.

A cikksorozat 2. írásában arra keressük a választ, hogy mit találunk a mesék kezdetén: az 'egyszer volt, hol nem volt' után és az 'összehívta, kihírdette, útnak indította' előtt.
 

Ezért is érdemes könyvet adni a gyerek kezébe

fidelio.hu  2019.09.05. 19:07
Ha könyvek között nő fel valaki, később, kereső évei alatt magasabb lesz a jövedelme - állapította meg egy kilenc európai országban végzett kutatás.
 
Az Economic Journal című szaklapban közzétett tanulmány készítői majdnem 6 ezer, 60-96 éves férfi adatait elemezték. Eredetileg arra kerestek választ, hogyan befolyásolja a kötelező oktatásban eltöltött egy-egy plusz év a későbbi fizetést.
 

Hat a gyerekek képességeire, ha könyvek közt nőnek fel

fidelio.hu  2019.09.05. 18:48
Az olvasás hatásairól már számos tanulmány született, most azonban azt vizsgálták, mi a helyzet, ha a gyerekek környezetében vannak könyvek.

Az olvasás fejleszti az agyat, csökkenti a stresszt, sőt empatikusabbá is teszi az embert. Az Ausztrál Nemzeti Egyetem Joanna Sikora vezette kutatócsapata azonban azt vizsgálta, hogy milyen jótékony hatása van annak, ha valaki könyvekkel teli környezetben nő fel. Úgy tűnik, hogy a gyerekek otthonában található könyvespolcoknak, kis könyvtáraknak még a felnőttkorban is érezhető a hatásuk.

A kutatásról Alison Flood számolt be a The Guardian hasábjain.
 

Három rendhagyó esti mese

Kucsera Éva  2016.11.20. 16:17
Hogyan lehet több a mese, mint felolvasás?
Négy tipp, hogy még színesebb, még izgalmasabb legyen a mesélés. Könyv helyett valami más!

3 rendhagyó esti meseDiafilm

Már gyerekkorunkban elvarázsoltak a sötét szoba falára vetített képek. Nyári délutánokon leengedtük a redőnyt, ám télen volt a legjobb, mert korán sötétedett, és csak rá kellett beszélni aput vagy anyut, hogy vegye elő a vetítőt.

A diafilmeket nem lehet megunni – nem csak a gyereknek hatalmas élmény, nekem is édes nosztalgia – és bárki bármit is mond, nem ugyanaz a számítógépen kockáról kockára végigmenni a diafilmen, mint a falon vagy kifeszített lepedőn megjelenő színes képkockákat bámulni. Sőt még abban is van valami szép, amikor elakad a film, vagy éppen azt találgatjuk, hány könyv is kell a vetítő alá, hogy semmi se lógjon bele a képbe.

Igaz, a diavetítő nem olcsó mulatság, de nem is elérhetetlen. Ha nincs a családban egy régi darab, akkor az új 15 ezer forint körül kapható, a diafilmek darabja pedig 1000 Ft. Nemcsak a régi, gyerekkorunkból ismert diafilmeket lehet megvásárolni (Vízipók-csodapók, Vuk, A kiskakas gyémánt félkrajcárja), hanem új kedvencek (Bogyó és Babóca, Maszat, Finy Petrától, Az ovi-ügy) is kaphatóak ilyen formában.

 

Hogyan szerettessük meg a könyvet?

  2018.05.01. 22:04
A Seattle Times újságírója, Stephanie Dunnewind jó hasonlatot talált:

„Sok kisgyermeknek egy könyv elolvasása olyan, mint a fürdés. Nehéz beleszokniuk, de ha egyszer benne vannak, már szinte lehetetlen abbahagyniuk.”

A cikkben idézett King County Library System remek ötletekkel szolgál a könyv megszerettetéséhez.

 

Óvodások és még fiatalabbak

 

Hogyan szerettessük meg az olvasást?

Fenyvesi Orsolya  2015.06.22. 11:46
Legáltalánosabb, modern definíciója szerint az olvasás az a képesség, mellyel az írt és nyomtatott szimbólumokat értelmezni tudjuk.
 
Az olvasót ezek a szimbólumok (betűk) kézen fogva vezetik az információ visszanyerése útján saját emlékezetében, majd ezt az információt felhasználva gondolati úton hozza létre a szerző üzenetének számára kézenfekvő interpretációját. (1)

 

Ugyanakkor az olvasás a tudat egészét leköti. Egyszerre szociális és antiszociális cselekvés, hiszen ideiglenesen megszünteti a kapcsolatot a külvilággal, másrészt új kapcsolatot hoz létre az olvasmány világával: az olvasó a mű szereplőjévé, belső szemlélőjévé válhat.

 

Hogyan születik a könyv? 1. rész

  2016.11.08. 20:00
berg2A szerző: Berg Judit

Izgalmas cikksorozatot indított a Pagony Kiadó: bemutatta, hogyan születik meg egy a könyv!

Az interjúkból kiderül, hogy a kézirattól kezdve, kik és hogyan foglalkoznak a szöveggel, illusztrációval, mit csinál a szerkesztő és mit tördel a tördelő.

A cikksorozat bemutatja, mi történik egy nyomdában, és hogyan kerül az elkészült mű a könyvesboltok polcaira.

Berg Judittal készült interjút olvashatjuk.

Hogyan született meg Trikó és Nyamm karaktere?
 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót