OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
PAPÍRSZÍNHÁZ
PAPÍRSZÍNHÁZ : A brémai muzsikusok

A brémai muzsikusok

  2015.03.08. 23:40

4 éves kortól
kamishibai0bÍrta: Grimm fivérek
Illusztrálta: Takács Mari
Fordította: Lackfi János
Letölthető fordítás: Német nyelven
Kiadás éve: 2018
Lapszám: 16

A brémai muzsi-kusok a Grimm testvérek gyűjté-sének egyik ismert meséje.

„Volt a világos világon egy szamár, szegény egész életét azzal töltötte, hogy órmotlan zsákokat cipelt-cűgölt a hátán és felkaptatott velük valamelyik dombra, aztán pedig lecaplatott velük az ellenkező irányban. Egész nap csak a zsákok, a zsákok…”

 

https://csimota.hu/wp-content/uploads/2019/11/Brema02.jpg

Egyszerűbb felépítésű, mint a legtöbb Grimm-mese: nincs főhőse, akinek sorsát, fejlődését végigkövetnénk, és a könnyen érthető történet egy szálon fut.

A brémai muzsikusok Takács Mari előadásában
 

https://csimota.hu/wp-content/uploads/2019/11/takacsmari_tilos_02.jpgKevesen tudják rólad, hogy az illusztrálás mellett nagyon szeretsz felolvasni, több száz gyerek élvezhette már, ahogy például az egyik általad illusztrált Papírszínház-mesét A brémai muzsikusokat olvasod, azaz hogyan lesz valakiből ilyen „sokhangú” mesélő?

Nagyon szeretek mesélni! Majdnem annyira, mint mesét illusztrálni. De azt hiszem a legnagyobb ösztönzést és inspirációt mégis inkább a mesélés által kiváltott reakciók adják nekem… A mesét hallgatók kacaja, sóhaja, sustorgása vagy éppen néma csendje. Ha ezek megtörténnek, be tudtam őket vonni a történetbe!

Egy-egy ilyen Papírszínházi mesélésed hogyan szokott lezajlani?

Mesélés előtt – mindegy hányszor olvastam már az adott történetet – újra átolvasom legalább egyszer, hogy biztos legyek magamban, amikor valakinek a bőrébe bújok. Azután odakuporodok a kis fakeret mögé kényelmesen (egy magasságban a gyerekekkel) és kezdődhet az előadás.

Melyek azok a trükkök, amelyeket érdemes bevetni szerinted, hogy még izgalmasabb legyen az előadás?

1. Az első és legfontosabb szerintem az, hogy ne csak felolvassunk. Bátran játszunk a hangunkkal és a szégyenlősséget hagyjuk otthon. Úgysem minket figyel a közönség. Legalábbis az első két perc után.

2. Technikai dolog, de nagyon hasznos, ha van mikrofon. Kis, zárt térben persze nem szükségszerű, de ha szabadtéren mesélünk, vagy sokan hallgatják és már nem arra kell koncentrálni, hogy az utolsó sorban is hallják, amit mondunk (ez egyébként külön próbára teszi a hangszálainkat), már nyertünk.

3. Effektek, zene, előadótárs. Ezekkel megtámogathatjuk az előadást. Ha a mesében csikorog-nyikorog, kattan, dübben, csattan valami, azt esetleg érdemes hanggal vagy valamilyen eszközzel utánozni mert ez is segít elvarázsolni kis közönségünket.

A brémai muzsikusokban például nagyon szeretem, ahogy az állatok hangját utánzod, erre születni kell, vagy szép lassan alakítottad ki ezeket a hangkaraktereket?

Biztosan adottság is… Meg talán igaz a mondás miszerint: gyakorlat teszi a mestert. Rengeteget olvastam és meséltem másoknak már iskolásként is. Ha például elmentem egy táborba, én voltam az, aki esténként (természetesen a sátorlakók kérésére) elővettem a Galaktika Magazinomat és sejtelmes hangon mesélni kezdtem különös űrlényekről, inváziókról és ki tudja még mi mindenről…) Emlékszem sokszor hajnalig fent maradtunk. De azóta is mesélek. Minden este. Ez a jó szokásom megmaradt. És ha túl jól sikerül az előadás, bugyborékolva kacagunk Milánnal (Mari kisfia. a szerk.), mint két gyerek és csodálkozunk miért nem jön álom a szemünkre.

Mi a véleményed a youtube-ra felkerült két kis Papírszínház-videóról?

Örülök, hogy ilyen formán is hozzá férhetők mert talán kedvet csinál másoknak is, akik szívesen mesélnének. Ráadásul a Violetta és Rigoletto jó példa arra, hogyan tehetjük színesebbé az előadást különféle effektekkel. Ami pedig engem illet, érdekes élmény magamat kívülről hallani, és persze mindig kritikus füllel hallgatom a felvételeket, mert ebben az esetben nincs azonnali visszajelzés, amin keresztül leszűrhetem az eredményt. Ez utóbbit csak a like-ok száma igazolhatja majd, sikerült-e pár perc erejéig elvarázsolni a hallgatókat. Remélem igen!

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót