OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
TILOS AZ Á KÖNYVEK
TILOS AZ Á KÖNYVEK : Zuhanórepülés

Zuhanórepülés

  2018.06.26. 13:19

Kiadó: Tilos az Á, 2018
Oldalszám: 344

Wéber Anikó könyvében az olvasó is dönthet: a könyv közepén a történet kettéágazik, és választhatunk, hogy melyik úton követjük Ádámot. A rejtélyes Erőd minden titkát azonban csak akkor ismerjük meg, ha Ádámot mindkét útján végigkísérjük...

Te mennyire szeretsz döntéshelyzetben lenni? Mennyire szeretsz felelősséget vállalni?

Ádám imád a háztetők szélén egyensúlyozni. Olyankor mindenki őt figyeli, mégis elrejtőzhet a mutatvány mögé. A vakmerősége eltakarja előle az igazi félelmeit. Mert dönteni nehéz. Ha döntesz, akkor lépned kell.

Hátra vagy előre. Zuhanni vagy láthatatlanná válni. Pedig olyan jó lenne tudni, hogy mi lett volna, ha a másik lehetőséget választod! Ádám különleges gyerek és egy különleges, zárt iskolában, az Erődben tanulja meg, hogyan nézhet szembe önmagával.
 
Te szeretsz dönteni?
A felelősség kérdéskörét járja körbe Wéber Anikó új könyve

 


Wéber Anikó nevét már sokat hallhattad Az osztály veszetse kapcsán. Legújabb regényében a kamaszok és a fiatalkori döntések legnehezebb filozófiai kérdéskörét járja körül - elképesztően lendületes és különleges keretbe öltöztetve. Ismerd meg a Zuhanórepülést!

"...rájöttem, hogy a repülés együtt jár a zuhanással. A madarak biztosan tudják ezt. A repülés a földről indul, és a földön is zárul. Mindegy mit teszel, mindegy, milyen jó az égben, végül úgy is le kell szállnod. És ez megváltoztathatatlan és kiszámítható! Az igazi szabadság biztosan nem ilyen. Az igazi szabadság az, ha nem muszáj visszatérned a földre. Ha van választási lehetőséged, és minden döntésed után elkezdődik egy új befejezés. Néha eljátszom a gondolattal: milyen lenne, ha azokat az utakat is bejárhatnánk, melyeket elutasítottunk. Ha megtudnánk, mi lett volna velünk, ha másképp döntünk. Ha annyi befejezés létezne, amennyit csak akarunk! Gondolod, hogy lehetséges?"

Az osztály vesztese és az El fogsz tűnni című könyvei (melyek sok vásárlónk gyerekének az első nagy meghatárózó olvasásélményeivé váltak) után most egészen új, de ismét vérnyomásszintünket feltornázó, mély érzésekkel dolgozó, komoly témákat boncolgató kötettel tér vissza Wéber Anikó. A Zuhanórepülés a 13 éves Ádám szemszögéből vezeti be olvasóit a felejtés és emlékezet, a döntések és következményeik, szabadság és bezártságérzés, valamint a tragédiák és traumák feldolgozásának fázisaiba.

 

Ádám édesapjával él egy átlagos városban, átlagos utcában, átlagos épületben, egy átlagos általános iskolába jár, magát és barátait is teljesen átlagosnak látja. Ám Ádámban mégis különleges valami: egyedül akkor érzi magát szabadnak és teljesnek, amikor a tető peremén egyensúlyozik, ég és föld, realitás és irrealitás, valóság és képzelet határán. Gyakran űzi különleges hobbiját, mely adrenalinnal önti el a testét, a rászegeződő szemektől különlegesnek és fontosnak érzi magát. Akkor boldog igazán, mikor a tető széléről elrugaszkodva egy pillanatra ő is repül a levegőben, mint a madarak. Ám egy estén, amikor a házuk tetején egyensúlyozik, valami rosszul sül el: Ádám a mélybe zuhan a negyedik emeletről. Nem tudja, hogyan vesztette el az egyensúlyát, nem emlékszik a történtekre, csak néhány halvány emlékfoszlány kísérti, miután sértetlenül hazatér az otthonába. A kíváncsi szemek ismét rászegeződnek, senki sem érti, hogyan élte túl a zuhanást, ő maga a legkevésbé.

 

Az élet azonban nem áll meg, folytatódnak az átlagos iskolai napok, a mindennapi rutin, Ádám ugyanúgy elindul az iskolába, mint minden reggel, de az apja útját állja, és közli vele: többé nem megy a József Attila Általános Iskolába. Egy fekete autó várja a ház előtt, ami egy idegen helyre viszi. A fiú élete fenekestül felfordul. Olyan helyre kerül, ahol megszűnik a külvilág, nincs kegyetlenség, erőszak, zaklatás, mégsincsenek szabályok, nincsenek különbségek a diákok között. Jól hangzik? Ádám számára hamar nyilvánvalóvá válik, hogy ez a hely nem ennyire meseszerű, ugyanis: kiút sincsen. Az Erőd, ahová apja beleegyezésével kerül, első és második ránézésre is egy börtönszerű létesítmény. Óriási falakkal keretezett, dombok rejtekébe zárt, labirintussal körülvett zord építmény, melynek jelszava: „A szabadságot magadban találod.”

 

Ádám agyában ezer kérdés cikázik. Mi ez a hely? Miért hozták őt ide? Hogy egyezhetett ebbe bele az apja? És legfőképpen, hogyan lehet innen kijutni? Az elutasítás, a lázadás, a félelem érzéseivel küzdve ismerkedik meg az Erőd mindennapi működésével. Az intézmény egy bentlakásos iskolára hasonlít, melyben különböző korú lányok és fiúk laknak, akik napközben mindenféle tematikájú kurzusokon vesznek részt, járhatnak könyvtárba, moziba, szabadon mozoghatnak, és bármit megtehetnek, egy valamit kivéve: nem hagyhatják el az Erőd területét, és nem létesíthetnek semmiféle kapcsolatot a külvilággal. Ádám új barátainak, kitartásának és kíváncsiságának köszönhetően egyre több rejtélyre derít fényt, ám hiába. Minden új nyommal, látszólagosan megválaszolt kérdéssel mintha egyre kevesebbet tudnának, és egyre zavarosabbá válna minden. Az Erőd tényleg börtön? Netán egy kísérleti helyszín? Vagy tényleg csak egy szokatlanul működő, esetleg illegális iskola? Míg Ádámban és barátaiban ezen kérdések kavarognak, az olvasó sem tud dönteni:  Ádám még mindig a kórházban fekszik és csak álmodja ezt, vagy tényleg megtörténik? Esetleg nem élte túl a balesetet, és ez valamiféle élet utáni lét? Esetleg olyan gyerekek kerülnek ide, akik valamiben eltérnek az átlagtól, furcsa képességeik vannak, megmagyarázhatatlan események történtek velük?

 

A történet végére lassan lelepleződik az Erőd rejtélye. A Zuhanórepülés nem csupán egy kimagaslóan izgalmas utópisztikus-fantasztikus regény. A Zuhanórepülés a minket érő traumák feldolgozásának nehézségeiről szól. Az Erőd a traumák után sokkban lévő agyunk allegóriája, ami igyekszik elzárni előlünk a tragédiára emlékeztető eseményeket, információkat. Ami nem engedi feldolgozni mindazt, amit átéltünk, mert igyekszik megmenteni minket a fájdalomtól, de sajnos az eseményekkel való szembenézés nem kerülhető el. A feldolgozatlan traumák pszichológiai és fizikai problémákkal járnak, melyek gyógyításában csak a feldolgozás segíthet. Ilyen trauma lehet akár a szülők válása, egy szülő/barát elvesztése, ránk nehezedő felelősségérzet, erős bűntudat, kudarcélmény, amikkel sajnos nem csak a felnőttek találkozhatnak életük során.

Ádám a kiút keresése közben fokozatosan dobben rá, mit jelent az Erőd jelmondata:

„A szabadságot magadban találod.”

Nem a tanárok és nem is az apja tartja őt fogva, hanem ő maga. Ő az, aki elzárja önmaga elől az információkat, aki nem akar szembenézni a múlttal, és a felejtés védekező mechanizmusával igyekszik elleplezni maga elől az igazságot. A könyv végén kétfelé ágazik a történet, mely jól illusztrálja a komoly döntések meghozatalának nehézségét.

Itt lehetőséget kapunk, hogy választásunk után megismerjük, mi történt volna, ha másképp döntünk. Bár így működne az élet is! –  sóhajtunk most sokan nagyot. A Zuhanórepülés szerint nem feltétlenül: mindkét befejezéssel érik pozitív és negatív hatások is a főszereplőnket, mindkét esetben sokat fejlődik a személyisége, tanul, hibázik, majd újrakezd. Bár minden döntés meghatározza az életünk egy bizonyos részét, mindig alakíthatjuk máshogy az eseményeket. És ez az igazi szabadság, nem igaz?

 Forrás: pagony.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót