OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TILOS AZ Á KÖNYVEK
TILOS AZ Á KÖNYVEK : Duett hamis hangokra

Duett hamis hangokra

Bánáti Anna  2018.06.26. 14:56

Írta: Bart Moeyaert
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 192
 
Lander első napja a nyári szünet után a suliban épp olyan, mint az összes többi: unalmas órák, nevetséges tanárok, a hülyék bandája, találkozás a barátokkal. Egészen addig, míg be nem lép az új lány az osztályba. Liselot. Landernek elakad a lélegzete, dobog a szíve, zavarban van: igen, fülig szerelmes lett. És Liselot viszontszereti! Hamarosan együtt oldják meg Liselottal délután a matek házit, együtt sétálnak haza, együtt bóklásznak a karácsonyi vásárban, együtt utazgatnak három napot Belgium városaiban a színjátszó csoporttal.

A könyvet Bart Moeyaert, a szerző 17 évesen írta. A hangja ettől még hitelesebb és érzékenyebb. Hollandiában elnyerte a Gyerek- és Ifjúsági Olvasók díját és az Ezüst Zsiráfot. De Lander elkövet egy hibát, ami talán nem is hiba... veszekedésüknek végzetes következményei lesznek. Vajon egymásra tudnak-e újra találni ezek után?

Nyugalom, szerelem. Szerelem, nyugalom

 

A szerelem – főleg a legelső – a legszebb érzés, amit az ember átélhet. A remegés a gyomorban, a lopva váltott pillantások utáni vágyódás, a szédelgés, a sóhajtozás és a dalra fakadás ugyanolyan normálissá válnak, mint egy átlagos napon a jóllakottság, a fáradtság vagy a szomjúság. Ilyenkor azt akarod, hogy megálljon az idő és örökké tartson a határtalan boldogság, amelynek részese vagy, és nem tudod elképzelni, hogy ez a szerelem valaha is véget érjen. – Bánáti Anna ajánlója.

Bart Moeyaert tizenhét évesen kezdte írni a Duett hamis hangokra című regényét a szintén tizenéves Lander és Liselot szerelméről. Kissé sztereotip módon indul a könyv: Liselot új lányként kerül Lander iskolájába, és egyből kinézi őt a balhéiról elhíresült Alex bandája, ám Lander kiáll mellette. Azt soha nem fogom megérteni, hogy miért van minden új lány az iskolában-jellegű könyvben vagy filmben az, hogy az új tanuló a nap felénél lévő tanóra közepén esik be a terembe az igazgatóhelyettes kíséretében, mindenesetre mind Liselot, mind Lander másfeledik pillantásra szerelembe esik.

Azt várnánk, hogy a könyv arról szól majd, hogy hogyan kerülgetik egymást, hogyan féltékenykednek, és milyen akadályok gördülnek eléjük, míg végül valóban össze nem jönnek; azonban a két kamasz kissé váratlanul ugyan, de viszonylag hamar járni kezd, így a könyv nagy része arról szól, hogy valóban mennyire csodálatos és meghatározó az első szerelem, és hogy milyen meglepő dolgokat tud kiváltani az emberből ez az érzés. Hogy amikor órán rajtakapnak titeket levelezés közben, még örültök is a büntetésnek, amennyiben az azt jelenti, hogy le kell írjátok ötszázszor a másik nevét. Hogy azt a három percet sem bírod ki a nélküle, amíg az vécére megy. Hogy amikor a fiú, akibe szerelmes vagy, eljátssza a színdarabban, hogy meghal, és sokkot kapsz, és azt hiszed, tényleg megtörtént, amit a színpadon láttál.

Lander és Liselot minden idejüket együtt töltik: együtt tanulnak, együtt sétálnak a karácsonyi vásárban, és amikor éppen kétségbeesnek, hogy mihez kezdenek egymás nélkül azalatt a pár nap alatt, amíg Lander a színjátszó csoporttal körúton van, Liselot lehetőséget kap arra, hogy ő is beszálljon a darabba, méghozzá Lander feleségének szerepében. A belgiumi úton átszöknek egymás szobájába, nézik egymást, ahogy alszanak, hideg sült krumplit rágcsálnak és megtörténik az első óvatos érintés – ez talán az egyetlen felesleges rész a könyvben, mert semmi következménye nem lesz, és visszautalás sem történik rá.

Lander és Liselot felváltva mesélik el szerelmük alakulását, így mindkettejük érzelmeinek formálódását végigkövethetjük. Ez az első veszekedésük alkalmával éleződik ki a leginkább, hiszen mindkettejük álláspontját pontosan megértjük. Ekkor láthatjuk, hogy a tökéletesnek hitt szerelem nem feltétlenül az, mert éppen az váltja ki a veszekedést, hogy folyton együtt akarnak lenni (ami bizonyos szint felett nem biztos, hogy egészséges egyébként). Liselot megharagszik Landerre, amiért az későn jelentkezik az esti bulinak helyszínt adó tornaterem díszítésére, így a fiú helyett két másik osztálytársával kell elvégeznie a különmunkát. A lány mérge nem enyhül, elkezd a díszítés során megismert idősebb iskolatársaival lógni, így velük megy el a buliba is, ahol veszekedni és féltékenykedni kezdenek, Liselot pedig Landert faképnél hagyva lelép egy autó elé.

Az, hogy valaki egy ilyen semmiségen ennyire felszívja magát, eléggé hiteltelennek tűnik; ugyanakkor pont ez a pillanatnyi gyerekes szeszélység teszi annyira tragikussá az ezután következő eseményeket: azt, hogy Liselot lebénul mindkét lábára, és Lander eleinte kitartóan látogatja a kórházban, de végül nem bírja tovább és szakít vele. A könyv vége nyitva marad, néhány egymás nélkül eltöltött hónap után a két fiatal újra találkozik, és Liselot megint csatlakozik a színjátszó csoporthoz, ugyanakkor egyértelmű happy endről természetesen (és szerencsére) nem beszélhetünk.

A szerelem a legpusztítóbb érzés, amit az ember átélhet. A kezdeti szirupos imádatot hirtelen felváltja a kegyetlen valóság, hiszen egy olyan helyzetet kell kamaszként kezelniük, amelyben a felnőttek sem mindig tudnak megfelelően helytállni. Előbb-utóbb minden szerelemben adódnak olyan szituációk, amikor tényleg ki kell tartani a rosszban is, ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy hol van a határ. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy meddig és mennyit hajlandó feláldozni a saját boldogságából a másik boldogsága érdekében. Van, aki lelkiismereti kérdést csinál ebből, és küzd a másikért a végsőkig; de néha jobb elengedni egymást, mert az őszinte boldogsághoz mindenkinek joga van.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót