OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TILOS AZ Á KÖNYVEK
TILOS AZ Á KÖNYVEK : Kettős: játék

Kettős: játék

  2018.12.20. 14:44

Írta: Jeli Viktória, Tasnádi István
Illusztrálta: Bíró Eszter
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 144

Lebilincselő drámakötet az Időfutár-sorozat szerzőpárosának egyedülálló színdarabja alapján, azaz valóság kontra kibertér: hogyan köti össze az internet Z generációt?

Jeli Viktória író, dramaturg, az Időfutár egyik szerzője. A Kettős:játék című drámában ő írta Tünde (Aibell14) történetét. Tünde 14 éves lány, aki nem érzi biztonságban magát a való világban. A virtuálisban annál inkább. Ha innen kezded a könyvet, vele haladhatsz végig az Arawyn szeme nevű játékban, ahol Aibell14 megismerkedik Artaius15-tel. De vajon megismerkednek-e a valóságban is?

Tasnádi István író, forgatókönyvíró, az Időfutár egyik szerzője. A Kettős:játék című drámában ő írta Hárún (Artaius15) történetét. Hárún 15 éves srác, aki nem érzi biztonságban magát a való világban. A virtuálisban annál inkább. Ha innen kezded a könyvet, vele haladhatsz végig az Arawyn szeme nevű játékban, ahol Artaius15 megismerkedik Aibell14-gyel. De vajon megismerkednek-e a valóságban is?

Az vagy, aki lenni szeretnél – csak egy jó avatár kell hozzá.
 
Kettős:játék – Internet az egész világ

 

„Láthatatlanná kell válnunk” – jegyzi meg Aibell14, vagyis Tünde avatárja a virtuális kalandok során társául szegődött Artaius15-nek, akit a háború elől menekülő Hárún irányít a mobiljáról. Ez a mondat akár Jeli Viktória és Tasnádi István kultikus színdarabjának tételmondataként is értelmezhető, amely immáron könyv formában kerül a fiatal olvasók elé.
 
A láthatatlanná válás, feloldódás a virtuális térben a Z generációs fiatalok alap életérzése. Lehetsz bármi, ami csak lenni akarsz: szuperhős, tündér, mitológiai alak, Tolkien-karakter vagy „valami gyök kettő grafikás csajszi fehér hálóruhában” – a bináris édenkertben, ahol minden vágyad teljesül, és ahol a valóság kaotikussága elől alternatívát, menekülési útvonalat kereső Hárúnok és Tündék menedékre lelhetnek.
 

A játék két évvel ezelőtt kezdődött, amikor a Kolibri Színház színpadra tűzte Jeli Viktória és Tasnádi István közös darabját. A két író és a fiatal nemzedék gondolat- és érzésvilágát különös érzékenységgel színpadon megszólaltatni képes Vidovszky György rendező páratlan színházi élményt teremtett. A Kettős:játék 2016 februári bemutatója óta az egyik legsikeresebb előadás a Kolibri kamasznézői körében. Sikerének titka, hogy telibe találta annak a korosztálynak a nyelvét és gondolatvilágát, amelyik - talán nem túlzás azt mondani - előbb tanul meg iPaden lapozni, mint könyvben.

A Kettős:játék különlegessége, hogy egyedi módon, a színpadi tér adta lehetőségeket kihasználva jeleníti meg az internet világának jellegzetességeit. Két hőse, Tünde és Hárún, vagyis Aibell14 és Artaius15 személyre szabott tereikben bolyonganak, hol magányosan, hol egymás útját keresztezve. A cselekmény ügyesen játszik a színház adta lehetőségekkel: nem mindig tudjuk egészen, hogy a valóságban vagy virtuáliában járunk-e. A szerzők könnyed, játékos természetességgel szövik át a cselekményt popkulturális utalásokkal (az Arawyn szeme nevű kitalált MMORPG, vagyis sokszereplős online játék), mitológiai párhuzamokkal (Kháron, a révész felbukkanása) vagy éppen aktuális társadalmi problémákkal (Hárun menekülése egy háború sújtotta országból). A tematikus elemek építőkockáiból összeálló felépítmény masszív és sokrétegű egészet alkot, és ezek az egységek egymásra is nagyon jól illeszkednek.

A darab különlegessége mégis az a ténylegesen „kettős játék”, amire a cím is utal. Az előadások során két részre osztják a közönséget, a nézők egyik fele a kamaszlány szemszögéből követheti végig az előadást, míg ezzel egy időben a másik fél a fiúval történteket látja a másik „chatszobában”. Időnként a két szereplő interakcióba kerül egymással az avatárján keresztül. Ez a redukált nézőpontú befogadásélmény lehetőséget ad arra, hogy a színház nyelvén figyelhessük meg, ahogy egy valóságos személy egy másik valóságos személy avatárjával bonyolítja virtuális életét, miközben fogalma sincs arról, kit rejt az összerakott karakter a valóságban.

Ilyen előzmények után gondolatjuk, hogy a könyvváltozatnak fel van adva a lecke, a kettős:játék azonban jelesre vizsgázik ezen a fronton is. Azzal, hogy a színpad mindkét terének cselekménye teljes hosszában, kiterítve jelenik meg az olvasó előtt, új lendületet kap a történet még azok számára is, akiknek volt szerencséjük megtekinteni a darabot mindkét szemszögből. A könyvet az egyik szereplő szemhszögéből az egyik irányból, a másik szereplő szemszögéből a másik irányból kezdhetitek el olvasni, és középen találkozik a két cselekményszál. Az egyik legizgalmasabb része a könyvváltozatnak az újraolvashatóság lehetősége: főleg a második részben bemutatott Tünde-vonal alatt sűrűsödnek be az aha-élmények, amelyek bevilágítják Hárún történetének szürke foltjait is. Mindeközben a legelképesztőbb fordulatok, és a legképtelenebb figurák színezik be a játékteret.

Hárún rögtön a történet elején társat kap a kiapadhatatlan jel-forrás Wifiman személyében, aki egy zacskó chipsért még egy atombunkerből is jelt fakaszt, de a kalandozások során találkozhatunk a segítőkész Szörccsel és a finnyás Spamszűrővel is.

 

A szórakoztató mellékkarakterek mellett a Kettős: játék fő vonala mégis az aktuális, forró társadalmi problémákra való érzékeny reflexió, mint a virtuális élet okozta elszigeteltség, és a valós baráti viszonyok „eltüntetése”; a virtuális párkapcsolatok veszélyei; vagy a virtuális közösség intoleranciájától való félelemben eltitkolt tulajdonságok. Az olvasó által is ismerős helyzetek játszódnak bele Tünde és Hárún közös kalandjaiba.

Végül leomlik-e a fal Tünde és Hárún között, vagy a valódi személyiségeik végérvényesen láthatatlanok maradnak a másik számára? Mi van akkor, ha végül csalódnak? Van-e valódi megismerés ott, ahol mindenki másvalaki szerepét játssza? Vagy éppen ellenkezőleg: az internet lesz a kulcsa egy különleges találkozásnak? Többek között ezekről a kérdésekről szól a különleges formanyelvű Kettős: játék érzékenyen, humorral és bájjal, a meghatót és meghökkentőt vegyítve, a mai fiatalok életérzésére upgrade-elve.

 

Amit garantálhatunk: a Kettős: játék a színpadi megjelenés után könyvben is éppoly izgalmas, meglepő, meghökkentő, és váratlan élményt nyújt.

Forrás: pagony.hu

 


 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót