OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
TILOS AZ Á KÖNYVEK
TILOS AZ Á KÖNYVEK : Underdog (1) A kispályás

Underdog (1) A kispályás

pagony.hu  2020.06.10. 22:58

Írta: Markus Zusak
Fordította: Gács Anna
Kiadó: Tilos az Á Könyvek, 2015
Oldalszám: 160

„Épp a tévét néztük, amikor elhatároztuk, hogy kiraboljuk a fogorvost.”

Sosem lehetsz eléggé felkészülve arra a napra, amikor találkozol életed csajával…

Cameron hiába várja régóta ezt a pillanatot, amikor megtörténik, minden előzetes elképzelése kártyavárként omlik össze. Rebecca kimondhatatlanul gyönyörű! Kár, hogy a fiú épp árkot ás, amikor először találkoznak. Amúgy szerelmi tapasztalata nulla, feje viszont tele álmokkal és őrült ötletekkel. Cameron családja népes: bátyjai kőkemények, nővére épp szerelmes, és a szüleiről még nem is beszéltünk. Na, és itt van ő maga, aki azt se tudja, kicsoda.

Kamasznak lenni szívás, tizenöt évesnek lenni dupla szívás… Csak ne lenne annyira izgalmas és bódító érzés mégis!

 


Milán

Küszködő kamaszok

Ahhoz, hogy egy regényt besoroljak a „jó” és a „rossz” könyvek közé, nálam nagy szerepet játszik az, hogy mekkora szavakat használ az írója és azokkal a szavakkal mekkora gondolatokat ébreszt bennem. Eszerint az én univerzumomban négyféle regény létezik. Az egyik (és a legjobb típus) az, amelyik kis szavakkal nagy gondolatokat ébreszt. Ennél eggyel gyengébb, de még mindig jó kategória az, amelyik nagy szavakat használ és ezekkel éri el, hogy nagy gondolatok jussanak eszembe. Ezután jön a harmadik kategória, ami a kis szavakkal operáló, kis gondolatokat ébresztő regényeket tartalmazza - még ez a kategória is a „kicsit jó” megfelelője. Rossz csak az a regény lehet, amelyik nagy szavakkal dobálózik és kis gondolatokat, vagy azokat sem ébreszt. Jó hír, hogy Markus Zusak javarészt kis szavakat használ A kispályásban, és innentől már óriási bakot nem lőhet.

A kispályás A könyvtolvajt is jegyző ausztrál író, Markus Zusak első regénye. Főszereplője Cameron Wolfe, egy hatfős család legkisebb gyereke. Cameron épp kamaszodik és ennek minden velejárójával meg kell küzdenie. Nem könnyű feladat, főleg ha az ember nem a menők társaságát gazdagítja. Márpedig Cameron távolról sem nevezhető menőnek, és ebben nem segít családjában elfoglalt pozíciója sem. Egyrészt egy szobában lakik fiatalabb bátyjával, Rubennel, aki azzal igyekszik kitölteni fiatalságának üres óráit, hogy pitiáner bűncselekményeket eszel ki. Ezekben persze Cameronnak is fontos szerepeket szán, de szerencsére soha nem valósítják meg terveiket... kivéve egyet. Ennek ellenére folyamatosan bajba kerülnek ők ketten, ami miatt a szüleik állandó szégyenben élnek.

Nem lehet könnyű így felnőni, pláne, hogy van egy idősebb bátyjuk is, aki ráadásul szöges ellentéte a Cameron-Ruben párosnak: jó munkája van, jó focista, izmos, okos. Steve született győztes, és nem átallja öccsei orra alá dörgölni a köztük (Steve és az öccsei közt) lévő különbséget. A család hatodik tagja Cameron nővére, Sarah, aki a könyv első felét a pasija nyelvére tekeredve tölti, a másodikat pedig a szobájában, összetört szívvel.

És ha ez még mindig nem lenne elég Cameronnak, beleszeret egy lányba is, akinek a szüleinél Cameron és apja szombatonként vízvezetéket szerel. Ez a szerelem sokunkban felidézheti az első plátói tiniszerelmeket: Cameron a Rebeccával való rövidke találkozások közti egy hétben mást se csinál, mint a következő szombatra gondol. S hogy mindez hova fut ki, azt most természetesen nem mondom el, de egy biztos: Cameron igyekszik mindenből kihozni a legjobbat, mert ahogy ő is fogalmaz: ő nem vesztes, hanem egy harcos. Keresi a válaszokat az élet nagy kérdéseire, és folyamatosan próbál rájönni arra, hogy vajon ki is ő valójában.

Ahogy már mondtam, Zusak próbálja távol tartani magát a nagy szavaktól, ami jobbára sikerül is neki. Sajnos az utolsó pár oldalon nem tud ellenállni a vonzerejüknek, én pedig hallom a saját csontjaimat ropogni a súlyuk alatt. Szerencsére nem kezdte el hamarabb használni őket, mert így tényleg érdekelt végig a történet, pontosabban az első kötet, és kézbe fogom venni a folytatásokat is. Zusak ugyanis még két regényt írt a Wolfe fivérekről.

Az írónak sikerült létrehoznia egy szerethető főszereplőt, akivel azonosulni tudnak az olvasók, és ha nem hagytam volna már magam mögött a kamaszkor éveit, akkor minden bizonnyal sokkal türelmetlenebbül várnám az újabb köteteket.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót