OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TILOS AZ Á KÖNYVEK
TILOS AZ Á KÖNYVEK : Kalasnyikov és Rózsafüzér

Kalasnyikov és Rózsafüzér

  2020.06.10. 23:07

Írta: Fekete András – Grancsa Gergely
Kiadó: Tilos az Á Könyvek,: 2015
Oldalszám: 288
 

Pablo Escobar unottan kotorászott az ebédjében. Voltak ilyen napjai. Alapvetően imádta az életet, de akadt, amikor megcsömörlött. Ez minden jóérzésű emberrel előfordul. És a rossz érzésűekkel is.

Már a kedvenc kaviárja sem esett jól a reggelinél, és ez felettébb gyanús volt. Eljött a depresszió napja. És pont most kérték fel, hogy fülszöveget írjon egy regényhez, amit két idióta írt! Nem is tudja, miért, de egy gyenge pillanatában elvállalta. Talán azért, mert fenn akarja tartani a látszatot, hogy ő minden jó dolog, így az irodalom támasza is.

 


Meg azért, mert őt is többször megemlítik a regényben. És mert a címe, Kalasnyikov és Rózsafüzér, az ő életének két alapköve. Rossz és jó. Halál és feltámadás. Testi és lelki élvezet.

Nincs jobb, mint kicsit gyilkolászni, majd egy templom csendjében imát mormolni. Vagy fordítva. Közben persze finomakat enni, zenélni, filmet nézni, hogy a többi kellemes lehetőséget ne is említse… – és készülni arra, hogy mindez véget érjen egyszer és mindenkorra.

Egy fiatal nyikhaj írta a könyvet, aki azt hiszi, hogy már mindent tud az életről, miközben semmit. Meg egy vén fószer, aki abban reménykedik, hogy mindent félreértett, és semmi sem úgy van, ahogy eddig gondolta. Rémisztő egy kombó.

A felkérés szerint az ajánló nem lehet több 1200 karakternél, így Pablo kénytelen levágni a szöveg fülét a kolumbiai címerrel díszített macsétájával.


Sárközi Máté

Hasonló és mégis ellentétes
 
Kamaszkritika a Kalasnyikov és Rózsafüzérről
 

Bevallom, egy kis félelemmel indultam neki a könyv olvasásának, mégpedig azért, mert két író alkotta, és én egy olyan kimenetelt vizionáltam ennek az egész projektnek, hogy a szövegrészek nagyon el fognak ütni egymástól, lesznek benne érthetetlen részek, és valahogy nem lesz egyben az egész… De az igazság az, hogy nem kellett volna ezen izgulnom… 

 

A Kalasnyikov és Rózsafüzér két kamasz szerelmespárról szól, akik hasonlítanak is, meg nem is. Mindkét pár valamilyen szinten térítésbe, és ennek filmezésébe kezd; Kala Gábor és Nyikov Vera az emberi hülyeségre és korlátoltságra akarják felvonni a figyelmet, Füzér Richárd és Rózsa Bíborka pedig Istenre és a megváltásra - Tükörképei egymásnak, mégis ellentétesek, ezt nevezik az irodalomban párhuzamos ellentétnek. Ez a bizonyos párhuzamos ellentét olyan, mint egy tükör, amibe, ha belenéz az ember, pont az ellentétét látja annak, ami valójában.

 

A regény remekül megjeleníti a mai kamaszok két szélsőségét; az egyik oldalon az eszméletlen nagy szabadság, az élvezetek halmozása, piálás, drogozás, a másik oldalon pedig a mély vallásosság, a töretlen hit.

 

És ez a két idill kezd egyre inkább valóságossá válni. A karakterek az elején túlontúl ezekbe a szélsőségekbe kapaszkodnak, majd ahogy a jellemük fejlődik, kezdik megérteni, hogy nem csak nekik lehet igazuk, és hogy a többi ember nem feltétlenül buta és tájékozatlan, csupán más szeletét látja a világnak.

 

Nagyon szép vállalás ennek a bemutatása az írópáros részéről, de nagy a hiba rizikója; és bevallom őszintén, én olvasás közben nagyon drukkoltam, nehogy elrontsák, és túlságosan pátoszos, vagy kioktató legyen. De remekül megoldották, mert amellett, hogy ez egy komoly lélektani regény, nagyon szórakoztató.

 

A másik félelmem is - a két író miatt - nagyon hamar elszállt, ugyanis a szöveg teljesen egyben van, színes, de a részletek nem ütnek el túlságosan egymástól, és nagyon precízen meg van tervezve a történetvezetés, tele van a sztori sztorin belüli utalásokkal, amik annyira jól felvezetik a történéseket, és olyan nagy feszültségeket teremtenek, hogy falja az ember a könyvet. És a végén, amikor találkoznak a szálak…  Na, az egy nagyon nagy pillanat, ugyanis már előbb érezni lehet, ott van a levegőben, és egy hatalmas kiteljesedés, amikor megtörténik.

 

Volt viszont egy része a könyvnek, amit nem értettem azonnal, és kellett egy kis idő, mire átláttam, és azok a fantasyba illő pillanatok, amikkel eleinte nem tudtam mit kezdeni, nem tudtam hova tenni őket. De aztán szép lassan élvezni kezdtem ezeket, és a puzzle darabkák többé-kevésbé a helyükre kerültek. (Egyébként erre az egészre rá is játszottak az epilógusban, kicsit parodizálták magukat az írók, és ez volt nekem a végső megnyugvás pillanata).

 

Ami még összezavart egy kicsit, az egy harmadik szál felbukkanása a történetben a könyv háromnegyedénél, na ott azt hittem, hogy túl fog bonyolódni a regény, de nem ez történt, hanem nagyon könnyeden belesimult az addigi sztori „univerzumába”, és nagyon szépen kezdett kinyílni.

 

Mindent összegezve ez egy nagyon sokrétű regény, aki szórakozást, és aki mélyebb tartalmat keres benne, az is nyugodtan olvassa, és ne aggódjon senki a két író miatt, nincs értelme…

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót