OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
TILOS AZ Á KÖNYVEK
TILOS AZ Á KÖNYVEK : Alaska - Nem vagy egyedül

Alaska - Nem vagy egyedül

  2020.11.06. 08:59

12+
Alaska - Nem vagy egyedül
Illusztrálta: Rádai Andrea
Kiadó: Tilos az Á
Oldalszám: 182
Megjelenés: 2020. novemner 05.

Hetedik. Az első év a gimnáziumban. Új emberek, új osztály, tiszta lappal lehet indulni. Két ember mégsem várja az első napot: Sven és Parker. Mindketten szoronganak, és nem véletlenül…

Sven tudja, hogy az epilepsziája miatt ő lesz a furcsa gyerek, ezért rögtön támad és gúnyolódik.

Parker világba vetett bizalma egy betöréses rablás után romokban hever. Ráadásul az öccsei allergiája miatt meg kellett válnia Alaskától, mindennél jobban szeretett hófehér kutyájától, aki vigaszt és biztonságot jelentett a bajban.

 

Azonban egy nap felfedezi őt az iskola előtt. Követni kezdi, és hamarosan az éjszakáit Alaskával tölti. Míg a kutyát simogatja, titkokat hallgat a kutya új gazdájától. Lassan eljut oda, hogy segítsen és segítséget tudjon kérni.

Egyszerre fordulatos és érzelmes regény Anna Woltztól a tőle megszokott magával ragadó stílusban.
 
 

Sven

Szóval az volt a tervem, hogy rögtön az első nap kitalálok valami zseniális mutatványt, amitől majd az egész iskola megjegyzi, ki vagyok. Fontos lenne, hogy még azelőtt megismerjenek, mielőtt bármit hallanának rólam. De fogalmam sem volt, mit csináljak. Nehéz ügy: valami igazán nagyszabásúra volna szükség, de nyilván azt sem akarhattam, hogy a legelső tanítási napon hazaküldjenek.

Tudtam: ha nem csinálok semmit, egy hét múlva én leszek az a szegény fiú a 7. B-ből, akit mindennap az apukája visz iskolába, és akiért mindennap eljön az anyukája. Aki sosem lehet egyedül. Tudod, az a kiscsávó azzal a fura karórával, ami pittyegni szokott, hogy már megint be kell venni a gyógyszert.

Ezt nem akartam annyiban hagyni.

Parker

Úgy suhantam a bringámon, mint a szél. Aznap reggel valahogy minden lámpa zöld volt, mintha a világ azt üzente volna: na, ez most már kifejezetten tetszik nekem.

Huszonheten kerültünk a 7. B-be, és már mindenkivel találkoztam legalább egyszer. Egy fiút kivéve, ő nem jött el az ismerkedős estre júniusban, mert beteg volt. Nem irigyeltem, biztos kemény lehet így jönni első nap a suliba. Erről az jutott eszembe: milyen jó, hogy nem emlékszem a születésemre. Az ember egyszer csak ott fekszik, teljesen meztelenül egy rakás vadidegen előtt. Minden totál ismeretlen: az arcok, a kezek, az orrszőrök. Nem csoda, hogy az újszülöttek annyira sírnak.

Már csak egy hosszú utca volt hátra. Kapkodtam a levegőt, a fekete szoknyám lobogott a szélben. Egy ember kutyát sétáltatott, mikor megláttam, lehunytam a szemem. Éppen csak egy pillanatra, de ez elég volt ahhoz, hogy Alaskát lássam magam előtt.

Négy hónapja hiányzott. Szinte már megszoktam, hogy napközben nincs velünk. Megszoktam a házunkban levő, kutya alakú ürességet. Megszoktam, hogy nem kell odafigyelnem ajtónyitásnál. Minden cuccunk, amit valaha fehér szőr borított, már rég a mosásba került.

De éjszaka még vele álmodtam. Néha azt, hogy megsebesül, és sötét utcákon át rohanok vele egy kivilágított, nyolcvanhét emeletes állatkórház felé.
Máskor azt – és ez sokkal rosszabb volt –, hogy csak úgy ott van velem. Fekszik mellettem a kanapén, s én a pihés szőrt simogatom az orrán. Halálos nyugalomban, hiszen azt gondolom, hogy ez örökké így lesz.

De amikor felébredek, csak az üresség vár.

Az internet tele van tiniknek szóló tanácsokkal, de nekem eszem ágában sem volt megfogadni őket. Azt terveztem, hogy a kamaszkort, úgy, ahogy van, kihagyom. És nem állt szándékomban csillámos matricákkal teleragasztani a hátizsákom, vagy lecserélni a béna uzsonnásdobozom menő uzsonnászacskóra. Különben is, ki mondja meg, hogy melyik a menő és melyik a béna?

Mindig ez van: megmondják neked, mi a menő, kapsz egy csomó tanácsot, majd a végén közlik veled, hogy amúgy bármit is teszel, mindig legyél önmagad.

Én, mondjuk, sosem gondoltam arra, hogy ezentúl úgy teszek, mintha leopárd vagy lufi lennék. Még jó, hogy nem. De hogy önmagad légy? És ugyanezt mondják a bántalmazóknak, a csalóknak meg az állatkínzóknak? És a börtönlakóknak meg azoknak, akiket még nem kaptak el? És a legfontosabb, kedves gonosztevők: legyetek önmagatok!

Ha nekem kellene tanácsot adnom, én azt mondanám: lehet, hogy egy rohadt nagy szemétláda vagy. Vagy egy gyáva nyúl. Akkor inkább legyél valami más!

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót