OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
INTERJÚK
INTERJÚK : Mészöly Ágnes - Ez egy ilyen nap

Mészöly Ágnes - Ez egy ilyen nap

Nagy Dóra  2016.06.16. 11:23

meszoly_agnes_10
ezegyilyennap_borito.inddRengeteg történet kavarog bennem
 
Az írás, jobban mondva a történetmesélés mindig is kedvenc tevékenységeim közé tartozott. Első mesemondói sikeremet nagycsoportos koromban arattam, amikor az oviból hazafele jövet nem csak azt hitettem el anyukámmal, hogy délelőtt az Állatkertbe kirándultunk, hanem azt is, hogy a szófogadatlan Sárosi Pisti bemászott a vízilóhoz, és a hatalmas fenevad leharapta a lábát.
Sajnos az igazság és Pisti a következő sarkon szembejött velünk…
 

És hogy hol érzem magam otthonosan?
Azt hiszem, a változásokban. Szeretek csellengeni a műfajok között, szeretek megszólítani felnőtteket vagy különböző életkorú gyerekeket mesében, versben, újabban drámában is. De a legfontosabb ma is a történetmesélés.
  • A Naphegy Kiadónál a könyvhétre jelenik meg a tízéves gyerekek egy napját elmesélő köteted. Mesélj erről a munkáról! Mi volt a munkamódszered?
Az Ez egy ilyen nap – ugyanis ez a könyv címe – az egyik kedvenc munkám volt. Nem volt könnyű, sőt, néha kifejezetten nehéz volt részt venni a kötetben megszólaló gyerekek életében úgy, hogy tudtam: én itt csak egy megfigyelő vagyok, jobbítani, segíteni nincs esélyem.
Máskor vidám, mókás, kalandos volt az együtt töltött nap, ugyanis igyekeztem minden gyerekkel a lehető legtöbb időt eltölteni. Természetesen köszönettel tartozom tanároknak és szülőknek, és főleg a gyerekeknek, hogy befogadtak a mindennapjaikba, hogy tényleg reggeltől estig együtt lehettem a gyerekekkel, figyelhettem, hogyan alakul egy teljesen átlagos napjuk.
  • Milyen volt a családok, gyerekek hozzáállása ahhoz, hogy elmeséljék a történetüket?

Változó… a legtöbben örömmel vállalták saját nevükkel, arcukkal az interjúkat. Tizenkettőből csupán két gyerek nem fog a saját nevén szerepelni. Egyik esetben a gyerek, másik esetben a szülő kérte az anonimitást. De ezekben a családokban is nyitottan, segítően fordultak hozzám.

Azt hiszem, mindannyiunk közös vágya, hogy elmeséljük a történetünket, szóval legtöbb esetben gördülékeny és örömteli volt a közös munka.

  • Konduktorként járod a világot. Tudtad hasznosítani az így szerzett tapasztalataidat a könyv megírásakor?

Furcsa munka  a konduktoré. A száraz szakmai tényeken kívül talán azt tudnám elmondani róla, hogy egy konduktor – tehát a Pető-módszert használó pedagógus- képes bármilyen helyzetben megtalálni a továbblépés lehetőségét. Képes elfogadni a tényeket, és elmozdulni az adott helyzetből. Ezt a tudásomat nem csak az írás közben használom, hanem a mindennapjaimban is. Ez egy életszemlélet. Mindenből minden lehet, minden helyzetre kitalálunk egy megoldási módot. Ez az attitűd természetesen az írásban is hasznosítható.

  • Jelenleg min dolgozol?

Holnapután mutatják be a MÜPÁban egy mesejátékomat – ma épp a főpróbának örültem. Jelenleg egy regényen dolgozom, egy durva, összeurópai road-movie-n. Ezer tervem van,  rengeteg történet kavarog bennem, és hálás vagyok a sorsnak, hogy lehetőségem van megírni őket.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót