OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
INTERJÚK
INTERJÚK : Kepes Ágnes-Oszter Alexandra - Sün Peti kalandjai

Kepes Ágnes-Oszter Alexandra - Sün Peti kalandjai

  2018.02.14. 13:39

oszter-alexandra (oszter alexandra, )sun-peti-es-barataiAz Alexandra Könyvjelző Magazin márciusi számában Dorogi Szilvia készített interjút a két alkotóval.
 
     Hogyan találtátok meg egymást?

Ágnes: Már régóta kerestem illusztrátort, ezért mindenkinek szóltam, akivel csak találkoztam. Aztán egy napon Ördög Nóri bemutatott minket egymásnak: „Ági illusztrátort, Alexandra pedig valami aranyos mesét keres, ami megihletné!” Azonnal egymásra hangolódtunk.

Alexandra: Ágival az Angels Army Spirit nevű programon találkoztunk, ahová egy textilékszer-tervező barátnőmmel mentem. Ördög Nóri mutatott be Áginak, aki épp arról beszélt, hogy illusztrátort keres a mesekönyvéhez, csak nem találja a megfelelőt.

 

Milyen a közös munka?

Alexandra: Megy, mint a kés a vajban…

Ágnes: Nagyon könnyű! A mesék készen voltak, átküldtem Alexandrának, és ahogy egy-egy történet képpé formálódott az ecsete alatt, láttam, ahogy az erdőm lakói életre keltek.

Hogy készült a könyv?

Alexandra: Ági odaadta a meséket, én elolvastam és vázlatokat készítettem a karakterekről, illetve arról a világról, ahol a mese játszódik. Ági megnézte és beleszeretett. Azt mondta, nem is szeretne beleszólni, mert pont olyan lett így a mesék atmoszférája, amilyenről mindig is álmodott!

Ágnes: Először nem is könyv készült, hanem csak fejből kitalált esti mesék az unokámnak, Blankának. Mivel követelte a mesék folytatását, újabb és újabb történetek jöttek Sün Petiről és barátairól az erdőben. Aztán úgy hat-hét epizód után, a lányom unszolására egy nyaralás alatt leültem a gép elé, és Blanka segítségével felidézve és pontosítva a történeteket, összeállt Sün Peti mesekönyve.

Hogy megy az összmunka?

Alexandra: Minden egyes mese illusztrálása után megmutattam a képet Áginak. Vártam, mit szól hozzá. Mindenkinek ilyen munkatársat kívánok. Én amúgy elég sok variációt készítettem, van olyan mese, amihez legalább öt-hat kép készült, végül mégis a hetedik került be a mesekönyvbe.

Ágnes: Mi annyira egy húron pendülünk Alexandrával, hogy amit csak rajzolt, annyira megkapó és Sün Peti-hangulatú volt, hogy én azonnal beleszerettem változtatás nélkül valamennyibe.

Hogyan segíti egymás munkáját egy író és egy rajzoló?

Alexandra: Ági a lelkesedésével további energiákat szabadított fel bennem, hogy még többet és szebbet festhessek.

Ágnes: Alexandra képei pont olyanok voltak, amiket a képzeletem megalkotott. Vagy még olyanabbak!

Mi volt a legemlékezetesebb pillanat a közös munka során?

Alexandra: Mindegyik az volt…

Ágnes: A legelső Sün Peti-portré volt a legemlékezetesebb. Amikor Alexandra az első mese elolvasása után leskiccelte Sün Petit. Amikor megláttam az aranyos pofikáját, a hosszú orrocskáját, kócos tüskéit, tudtam: ô a mi Petink!

Van-e kedvenc történetetek vagy szereplőtök? Melyik az és miért?

Alexandra: Nekem mindegyik kedves, de maga Sün Peti különösen. A borító hetvenhetedik változatánál jöttem rá: a kisfiam pont ilyen. Ezért lett a könyv borítóján a holdat egy kisgombán merengve figyelő süni...

Ágnes: Alig tudok választani. Mivel a történetek követték Blanka életeseményeit, ezért leginkább Mókus Mirtill vakbélgyulladásának története nekem a legközelebbi. A történet szereplőinek hozzáállása az eseményhez a szívem közepében van. Blanka is nagyon sokat volt orvosnál-kórházban abban az időszakban.

Voltak-e vitáitok? Hogy például milyen formája legyen Csigabiga Bélának?

Alexandra: Együtt alkottunk, ötleteltünk, álmodoztunk. Nem voltak vitáink.

Ágnes: Nem tudom, hogy a történet adta-e, vagy Alexandra fantáziája és képzelőereje hasonló az  enyémhez, de Csigabiga Béla (és népes családja) pont olyan lett, ahogy magam elé képzeltem.

A család amolyan olasz típusú, nagyhangú, hebrencs família, komolykodó, felelősségtudó családfővel, kalapban és esernyővel...

Ha ilyen jól megy, lesz folytatás?

Alexandra: Ági nagyon sok mesét írt Sün Petirôl és barátairól, melyeknek csak az első csokrát fogtuk eddig össze. Azonban még nagyon sok történet van, Sün Peti még utazik, iskolás lesz,

és így tovább, úgyhogy nagyon szeretnénk folytatást!

Ágnes: Mindenképpen! Sün Peti történetei nem érnek véget az erdei óvodában, lassacskán majd iskolába is megy. De még csak középső csoportos, így minden bizonnyal sok izgalmas kalandban lesz még része az óvodai évek alatt, neki és barátainak is. Sün Mama és Sün Papa, Bagoly Berci, Sün Saci, Teknősbéka Tihamér bácsi és a többiek már várják, hogy Alexandra csodaszép illusztrációival bekerüljenek egy következő könyvbe."

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót