OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
CSAK KAMASZOKNAK
CSAK KAMASZOKNAK : Gyere és beszélj!

Gyere és beszélj!

pagony.hu  2018.03.08. 02:53

Melyek a mai kamaszok leggyakoribb problémái?
Szerinted melyik az a három legnagyobb probléma, amivel egy 21. századi kamasznak meg kell küzdenie?

Wéber Anikó (író, újságíró, pedagógus)
 
"Nagyon nehéz erre válaszolni, mert szerintem más problémákkal néz szembe egy 11, 15 vagy 17 éves kamasz. Vannak persze tipikusan 21. századi problémák, mint az internetes zaklatás. Míg korábban a diák egy kisebb, zárt közösség céltáblájává vált, addig ma akár több ezren láthatják, mit gondolnak, posztolnak róla a többiek. Ráadásul, ha a szó el is száll, az interneten ott marad az írás, videó, kép, még nagyobb fájdalmat okozva az áldozatoknak."

 

Mészöly Ágnes (író)
 
"1. Hogyan váljak gyerekből nővé, hogyan váljék férfivá? A nemi identitás alakulása, a szexualitás, az első párkapcsolati tapasztalatok, szerintem ez minden időben top téma volt és marad is. Ezt átszínezi mindig az adott kor: a médiából, és a 21. században a közösségi médiából is áradó szexualitás, a vélt vagy valós elvárások, a megváltozott illetve dinamikusan alakuló és sokszor ellentmondásos nemi szerepe elvárások.

2. Hogyan váljak gyerekből felnőtté a családomban és a társadalomban? Egyáltalán mi az, hogy felnőtt, mitől az, mikor leszek az? Ez se új probléma, de a kitolódott tanulmányi időszak, az fiatal felnőttek többségének nehezen elérhető önálló egzisztencia, a pár- és pályaválasztás megváltozott lehetőségei ezt is átformálták.

3. Hogyan legyek kamasz a kortárs közösségben? Ebben az életkorban nincs fontosabb, mint a kortárs közösségekbe való el- és befogadás. Ez különösen akkor válik nyilvánvalóvá, ha ez nem sikerül. A kortárs közösségek többségének dinamikáját is átszabta a közösségi média. Talán sosem volt akkora közönsége és ezért ilyen szélesen ható negatív következménye a kamasztársadalmakban a kirekesztésnek, megbélyegzésnek
mint napjainkban."

Csekeő Borbála (szakmai vezető a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnál)

"Az első túl sok információ, a második a túl kevés kapaszkodó, a harmadik pedig a túl kevés unalom, idő a dolgok feldolgozására."

Miért nehéz beszélni a problémákról?

Wéber Anikó (író, újságíró, pedagógus)

"Mert bizonyos problémákra a pedagógusok, szülők sem tudják a megoldást, válaszokat, vagy bennük is félelmet, rossz emlékeket kelt a téma. Vagy mert a probléma tabunak számít a társadalomban, és a felek, diákok úgy érzik, szóba hozni is ciki. De a keretei sincsenek megteremtve ezeknek a beszélgetéseknek az iskolában. A problémák megbeszéléséhez idő kell, és elfogadó, bizalmi közeg. Erre ritkán megfelelő egy 45 perces osztályfőnöki óra, még kevésbé egy tíz perces szünet."

Mészöly Ágnes (író)

"Mert nem egy nyelvet beszélünk. A digitális paradigmaváltás túlzottan megváltoztatta a kommunikációt. Ennek ellenére lehet beszélni, csak mindkét oldalról nagy erőfeszítésekre van szükség."

Csekeő Borbála (szakmai vezető a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnál)

"Mert nincs rá idő. És ha lenne vagy éppen van, akkor se megy. Egyrészt kevés az őszinte hiteles fórum. Kevés az olyan kör, illetve kapcsolat, ahol nem kell elvárásoktól, ítélkezéstől, kioktatástól, retorzióktól tartani. Az hogy a kamasz nem fordul a felnőttek felé, egyrészt érthető és így is van jól, de ez csak addig tartható biztonsággal, amíg van olyan kortárs közeg, ahol segítséget kap, és ahol jelezik, ha muszáj bevonni felnőttet." -

Miről segít beszélni Az osztály vesztese?

Wéber Anikó (író, újságíró, pedagógus)

"Az iskolai bántalmazás, zaklatás problémakörét járja körbe. Nemcsak az áldozatok oldaláról, hanem a bántalmazókéról is. Mi játszódik le egy gyerekben, amikor diáktársait bántják? Ha nem érzi magát jól a bántalmazó szerepben, miért ragad mégis bele? Miért érzi úgy a gyerekek nagy része egy osztályközösségben, hogy ő a vesztes? Milyen fokozatai vannak a bántalmazásnak? Mit éreznek a bántalmazottak? Miért nem szólnak szüleiknek és a tanároknak? Mindezekkel a kérdésekkel foglalkozik a mű, és indíthat el párbeszédet diákok, szülők és pedagógusok között."

Mészöly Ágnes (író)

"A közösség titkairól, az ember önmegítélése és mások általi megítélése különbségeiről."

Csekeő Borbála (szakmai vezető a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnál)

"A bántalmazás természetrajzáról. Közösségi dinamikákról. Félelemről és kirekesztettségről. A közösségek felelősségéről."

Miről segít beszélni a Te kerested a bajt?

Mészöly Ágnes (író)

"Az erőszak és az ítélkezés természetéről."

Csekeő Borbála (szakmai vezető a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnál)

"Az ítélkezésről. Arról, hogy milyen hamis biztonságérzetet ad az áldozathibáztatás. A látszatról. Barátságról és árulásról. A család fontosságáról, és annak a kínjáról, ha milyen, ha a család sem működik érzelmi támaszként."

Miről segít beszélni a Szabadlábon?

Mészöly Ágnes (író)

"Az elszakadásról, az önállósodásról, és persze a fogyatékos test és az egészséges szellem egymáshoz viszonyulásáról."

Csekeő Borbála (szakmai vezető a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnál)

"Kinti - benti utazásról, akadályok legyőzéséről, önmagunk kereséséről."

Segíthet egy regény a személyiség fejlődésében? Ha igen, hogyan?

Wéber Anikó (író, újságíró, pedagógus)

"Szerintem mindenképpen segíthet a személyiség fejlődésében egy regény. Segít kimondani, megfogalmazni mindazt, amit érzünk, csak eddig nem találtunk megfelelő szavakat rá. Egy-egy szereplőben ráismerhetünk magunkra, egy-egy cselekményszálban felfedezhetjük saját élethelyzeteinket. Az osztály vesztese például megmutathatja az áldozatoknak, hogy nincsenek egyedül. Hogy ami történik velük, az nem azért van, mert ők kevesebbek, gyengébbek a többieknél. Láttatja, ki mit érezhet hasonló szituációkban, és hogyan reagál azokra. Legtöbbször szerintem nem tudatosan vonjuk le a regényekből a ránk vonatkozó tanulságokat. Egyszerűen a részünkké válnak, és felidéződnek bennünk, ha hasonló helyzetbe kerülünk."

Mészöly Ágnes (író)

"Mindenképpen. Megmutathat olyan szempontokat, élethelyzeteket, megoldási módokat, amit addig nem ismert az olvasó. Tényleg igaz (kivételesen) a szlogen, hogy "Minden könyv hozzánk tesz valamit".

Csekeő Borbála (szakmai vezető a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnál)

"Van pár kamaszkori könyvélményem, amivel kapcsolatban máig hiszem, hogy nem az lennék, aki vagyok, ha nem olvasom, ha nem akkor olvasom. A jó könyv kérdéseket tesz fel, elgondolkoztat, szembesít olyan helyzetekkel, amik ismerősek már, vagy szembejöhetnek bármikor. Teszi ezt sokszor távolítva, hogy elviselhető legyen a tükör, és kevésbé direkt a minta vagy az ellen-minta adás."
 

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót