OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
ISMERETTERJESZTŐ 4-6 ÉVESEKNEK
ISMERETTERJESZTŐ 4-6 ÉVESEKNEK : Pipacska és Kockapaci újabb kalandjai - Vidám matematika II.

Pipacska és Kockapaci újabb kalandjai - Vidám matematika II.

  2020.05.20. 12:16

5 éves kortól
 
L.A. Levinova - G.V. Szapgir - Pipacska és Kockapaci újabb kalandjaiÍrta: L.a. Levinova - G.v. Szapgir
Fordította: Láng Rózsa
Illusztrálta: Gaál Éva
Kiadó: Typotex Elektronikus Kiadó, 2013
Oldalszám: 240

Gyerekek, ismeritek a két jóbarátot, a pirospozsgás, zöld kalapos Pipacskát és a kockákból teremtett Kockapacit?

Ha hallottatok már róluk egy másik könyvből, akkor sem ismeritek léggömbökből alkotott barátjukat, Lufi pacit. Képzeljétek, Lufi paci színes léggömbjei széthullanak, de két barátja a léggömbök keresésére indul. Sok-sok kaland után Pipacska és Kockapaci megtalálja Lufi paci léggömbjeit.

Miközben ezt az izgalmas mesét hallgatjátok, még sok olyan dolgot is megtanulhattok, aminek hasznát veszitek majd, amikor iskolások lesztek. Jól figyeljetek, mert mesehallgatás közben számtalan játékot is megismertek

Ha a könyvet lapozgatjátok, sok gyönyörű, színes rajzot, Gaál Éva mulatságos képeit találjátok benne Pipacskáról, Kockapaciról, Lufi paciról és kalandjaikról.

 

A második kötet vége felé készítettem számolókártyákat is.

Ezeknek az egyik oldalára bőséges mennyiségű temperát használva ráfestettem a számot, majd a másik oldalára a számnak megfelelő mennyiségű autót, cseresznyét, lufit stb. rajzoltam. Azért használtam sok temperát, hogy száradás után minél rücskösebb legyen, mert a Montessori-módszerből ellesve az ötletet, mi végigsimítottuk a számokat. Ennek az az előnye, hogy a simítással mintegy "beleivódik" a gyerek ujjába a számjegy, az írásnál ez nagy segítség. Persze ma már korszerűbb megoldást használok: T-nek dörzspapírból vágom ki a számokat, hiszen hamarosan már őt is érdekelni fogja Kockapaciék története. A kártyákat két szettben készítettem el, így az egyes számokhoz a másik kupacból meg tudtuk keresni a megfelelő mennyiséget.

A legnagyobb nehézséget  a következő fejezet kivárása jelentette, mert P alig várta, hogy kiderüljön mi lesz a pajtásokkal. Pedig első ránézésre meggyőződésem volt, hogy a történet (a témából adódóan) finoman szólva is döcögős, és talán kicsit szájbarágós lesz. Hogy mekkorát tévedtem! Úgyhogy megkövetem a szerzőket: nagyon jól egyensúlyba hozták az ismeretek közlését és az izgalmas történetvezetést. Erről mi sem árulkodik jobban, hogy még akkor is legalább ötször olvastunk a könyveket, amikor P már réges-régen tisztában volt ezekkel a fogalmakkal.

Az első kötetben hőseink nagy kalandra indulnak, mert a megátalkodott Pókhas Pál arra a csúfságra vetemedett, hogy ellopta szegény Kockapaci farkát. Eközben eljutnak Játékvárosba, találkoznak Miskamacival,   felhőelefántokkal és felhőzsiráfokkal játszanak, krokodilt vigasztalnak, manón segítenek, elvesznek és megkerülnek, hogy a végén természetesen megküzdjenek Pókhassal.

img_4358uj_1.jpg

A második részben újabb izgalmak kezdődnek, elveszik barátjuk, Lufipaci. Persze a barátok árkon-bokron, akarom mondani hullámhegyen-hullámvölgyön át keresik pajtásukat. Ezalatt megtanulnak különbséget tenni a négyzet és a téglalap között. Körtáncot járnak, hajót foltoznak, háromszög alakú állatokat békítenek, durcás rákokkal egyezkednek, delfinekkel barátkoznak, lufikat gyűjtenek, mennyiségeket és méreteket hasonlítanak össze, számolnak 1-től 10-ig mindenfélét -madarat, szivárványt, lábakat, cipőket, bármit.

A szerzők gondosságát mutatja, hogy az első részben tárgyalt ismereteket a második részben folyamatosan átismétlik, hiszen az ilyen korú gyerekeknél így rögzül legjobban a tudásanyag. 

img_4360uj_1.jpg

Az olvasás idején (mindegy, hogy az első, vagy a negyedik alkalommal olvastuk) egy percet sem unatkoztunk, és közben folyamatosan játszottunk mindenféle matekos játékokat.

Annyira belejöttünk, hogy gyakorlatilag bármiből tudtunk efféle mókát kreálni. Hiszem, hogy ennek is oka, hogy ma már P izgatottan várja a matek órákat, és szereti, imádja a számokat.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót