OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
GYERMEKREGÉNY
GYERMEKREGÉNY : Alfabéta Mágustanoda (1) Segítség, támadnak a betűk!

Alfabéta Mágustanoda (1) Segítség, támadnak a betűk!

  2019.09.30. 17:03

8-9 éveseknek
Varga Bea: Segítség, támadnak a betűk! (Alfabéta Mágustanoda 1.)Írta: Varga Bea
Illusztrálta: László Maya
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 80
Megjelenés: 2018.december 14.

A Segítség, támadnak a betűk! egy olyan világban játszódik, ahol a mágusok a mindennapok részei. Ám azért ez kicsit veszélyes, hiszen a hátoldal szerint:

Nem csalás, nem ámítás! Aki szépen énekel, az zeneiskolába megy, aki pedig gyerekként varázserővel rendelkezik és kisüti a mobilt, az mágusnak tanulhat.

Ez eddig még normális, ugye? Ám az Alfabéta Mágustanodában furcsa szabályok vannak. Például szigorúan tilos írni az alsósoknak. 

Hogy miért? Megtudod a történetből...

 

És azt is, miféle kalandokba keveredett Kófic, a leendő nagy mágus és Lilla, a barátja. Egy titokzatos háromlábú papagáj is az iskolában kóborol.

Vajon segít, vagy nevet rajtuk, miközben fura mondókákkal csúfolja őket?

A nyelvtant népszerűsítő , humorban gazdag történetet minden olyan alsósnak ajánljuk, aki utál írni, és még sosem harapta fenéken az irodalom leckéje.

Varga Bea író, szerkesztő, viselkedéselemző On Sai néven lelkes olvasótábort tudhat magáénak. A Segítség, támadnak a betűk! a tizedik megjelenő írása. Egy ötletes történet, mely olyan világba kalauzol, ahol a helyesírás meglepően fontos (pl. nem mindeg, fogy LILLA vagy LILA).
Vidám játékosság, szerethetően pimasz szereplők és gördülékeny szöveg jellemzi a kötetet. 
Kiválóan alkalmas az olvasás megszerettetésére. Ne habozz, vesd bele magad!
 

"A történet azoknak a gyerekeknek szól, akik nem szeretnek olvasni... Boti fiam is ilyen volt. Az olyan családokban, ahol több könyv van, mint zokni, mindez komoly fejvakarásokat tud okozni. Nekem is okozott pár álmatlan éjszakát. Így aztán tollat ragadtam.

Kevesen tudják, de az első irodalmi elismerésemet is mesével kaptam. (Megnyertem az Új Akropolisz Filozófiai Iskola mesepályázatát egy vagány királylánnyal... )

A mostani sztori Kóficról és Lilláról szól, akik nagy kalamajkába keverednek...
Köszönöm szépen László Mayának a mulatságos illusztrációkat!" (Varga Bea)
 
 
 
deszy-konyv.hu
 
Mi baj lehet abból, ha egy szót helytelenül írunk le? Semmi. A magyar nyelvtan tanár összeráncolja a szemöldökét, aláhúzza a hibát, és megpróbálja belénk nevelni a helyes verziót! Ám Kófic és Lilla az Alfabéta Mágustanodában tanul, ahol tilos írni az alsósoknak, mert a rosszul leírt szavak életre kelnek, és megkergetik őket!

Tartsatok bloggereinkkel, és derítsétek ki velük együtt, hogy vajon mi történik Lillával, aki a neve helytelen leírása miatt véletlenül lilává változik! Ne feledjétek, a turné végén három szerencsés olvasó meg is nyerheti a könyvet a Könyvmolyképző kiadó jóvoltábó

Az első mondat:

"Kedves Közönségem! Kovács Kófic vagyok, és a mágustanoda ügyes-bajos dolgait fogjátok megismerni tőlem."

Véleményem

Varga Bea, azaz On Sai könyveit nekem szépen, sorban olvasnom kell, így természetesen az sem volt kérdés, hogy a mesekönyv kivétel lesz-e - NEM!

A Segítség, támadnak a betűk! ötletéről már jó régen hallottam, és azóta nagyon várom a könyvet. Hogy miért?

Nos, egyrészt nagyon érdekesnek és eredetinek találtam az ötletet. Másrészt azért, mert mindig is nyelvtannáci voltam, így kifejezetten izgalmasnak gondoltam egy olyan világról olvasni, ami erre játszik rá - ráadásul a Bea által korábban emlegetett példák viccesen használják ki a magyar nyelv adta lehetőségeket. Helyesírás, szójátékok és Bea? Naná, hogy nem volt kérdés, nekem ez kell.

Aki esetleg mégis lemaradt volna az ötletről: a kötet egy olyan világban, egészen pontosan egy olyan iskolában játszódik, ahol a gyerekeknek nem szabad írni. Ez első körben elég megdöbbentő lehet, de persze hamar kiderül az ok: ezek a gyerekek mágustanodába járnak, és ha valamit rosszul írnak le, az bizony életre kel, megvalósul.

Kezdjük az értékelést az illusztrációknál, rögtön tudjuk is ezt le. Bevallom, nekem ez a stílus nem jött be. Már a borítóba sem voltam szerelmes, nem igazán értem ezt a fekete-fehér figurák színes háttéren dolgot, és igazából a belső illusztrációk sem ragadtak magukkal. Zavarni nem különösebben zavartak, de azt sem jelenteném ki, hogy megálltam rácsodálkozni, hogy mennyire szépek, vagy ha nem is szépek, valamiképpen... magukkal ragadóak, viccesek.

 

Ami a történetet illeti - számomra ez lényegesebb volt -, az alapötlet még mindig tetszik, és igazából a szójátékos megvalósítás is jól sikerült szerintem. (Bár tény, ami tény, Bea sikeresen elspoilerezte nekem őket, így utólag, úgyhogy kíváncsian várom a második részt, aminél remélhetőleg ezt már megúszom.)

A mondatok nagyon egyszerűek, gyerekkönyv lévén - számomra kicsit túl egyszerűek is, de azt is elismerem, hogy nem én vagyok a célközönség, azt pedig kicsit nehezen tudom megítélni, mi az, ami a kicsiknek pont elég vagy már túl sok - mivel sajnos ilyen korú gyerek jelenleg nincs a környezetemben. Úgyhogy elfogadom, hogy ez a nagyon egyszerű nyelvezet indokolt.

És akkor térjünk rá a sztori leghangsúlyosabb elemére, Kóficra. Ő az, aki viszi a hátán a sztorit, mindent az ő szemén keresztül ismerhetünk meg. És bevallom, én pont ugyanúgy jártam vele, mint annak idején az Egy ropi naplója főszereplőjével. Nem igazán bírtam megkedvelni - ami persze indokolt is, mert nem a legszimpatikusabb figura, ez a "rosszalkodós/akkor is megmutatom" én nyilván a kicsiknek szól, akik Kófic kalandjait valószínűleg kellemes és jogos lázadásként élik meg. Viszont én sosem szerettem (amennyire emlékszem régen sem) azokat a szereplőket, akik dafke is szembemennek a szabályokkal, miközben az első perctől kezdve nyilvánvaló, hogy nagyot fognak koppanni. Kófic pedig pont ilyen - nyilvánvaló marhaságokat csinál, de egyébként magával teljesen elégedett.

Akár bók is lehet az, hogy a Ropi főszereplőjére emlékszem, hiszen az is igazi bestseller. Mindenesetre ebben a tekintetben valószínűleg én vagyok rosszul bekötve, amiért ezek a karakterek engem inkább taszítanak, mint megnevettetnek. Úgyhogy én a magam részéről kicsit sajnálom, hogy Kófic így van bekötve.


https://i.pinimg.com/originals/34/10/b7/3410b7ccfeaf9e47bbb8d38a604b7e33.jpg
 

Összességében nem volt rossz a könyv, az ötletet kifejezetten imádom, és kíváncsian várom, milyen újabb szójátékos kalandba keveredhetnek a szereplőink - de sajnos Kófic miatt nekem ez most nem lett igazi szerelem

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót