OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
GYERMEKREGÉNY
GYERMEKREGÉNY : Mantyusok sorozat

Mantyusok sorozat

  2020.06.05. 07:59

7-9 éveseknek
Kiadó: Kolibri Gyerekkönyvkiadó

A kezdő olvasók számára készült meseregény sorozat történetei egyszerűek, de nem primitívek. Az alkotás során Viki, bár maga is gyakorló szülő, megkérdezett egy pszichológust és több pedagógust, hogy pontos képet alkothasson arról, hogy a megcélzott korú kisiskolásoknak milyen problémáik vannak, és ezeket próbálta feldolgozni.

Ez a koncepció végtelen számú folytatást enged, legfeljebb az szabhat gátat, ha elfogynak az új gyerekek és a hozzájuk társított manók. Ráadásul a problémák is mindig újratermelődnek…

 

A mantyusok akkorák mint egy tojás és falevélnek álcázzák magukat...

Van egy falu az emberek lakott részek közelében, ahol a rekettyésben rejtve élnek a Mantyusok. A Mantyusok ugyanis valójában manók, akik képesek kutyává változni, és kutyus képében segíteni az arra rászoruló gyerekeknek. Azonban nem változhatnak át akármikor, kizárólag ha egy kisgyereknek szükségük van rájuk.

Minden Mantyus megtalálja azt a gyereket, akin segítenie kell a megfelelő időben.

Az első könyvben a főhős kisfiú, Tomi annyira félénk, hogy nem mer beszélni mások előtt, pedig éppen akkor kezdi az első osztályt. Dzseki, a manó szintén hasonló nehézségekkel küzd, ezért elhatározza, hogy segít Tominak, így együtt gyűjtenek elég bátorságot a beszédhez.

A második részben Manka segít egy nagyon félénk kislánynak Fanninak, akivel senki nem akar barátkozni. De mivel nagyon csendes és visszahúzódó, ezért nem is ismerik ami okot ad a többi gyereknek, hogy csúfolják, illetve bántsák. Manka segítségével azonban új barátokra talál.

Csak úgy, mint a harmadik részben Ádi, akit nemcsak az osztálytársai, hanem olykor a tornatanára is csúfol, mert nem olyan ügyes mint a többiek. A nagyobb gyerekek elveszik az uzsonnáját, és éppen ezt látja meg Buli a Mantyus fiú, aki bizony saját maga is csúfolja az osztálytársait. Mivel hatalmas lelkiismeret-furdalást kezd érezni, elhatározza, hogy segít Ádinak, aki így már ki tud állni magáért, és a társai is rájönnek valójában milyen vicces fiú.

 

(1) Bátorság, Tomi!
Bosnyák Viktória - Mantyusok - Bátorság, Tomi!
Kiadás éve: 2017
Olfalszám:: 66
 
Ki ne szeretne kiskutyát? Tomi is vágyik rá, de ahhoz le kell küzdenie félénkségét. Ha ez sikerül, nemcsak kutyát kap, de, bármilyen hihetetlen, vele együtt egy manót is. Kíváncsi vagy, hogyan? Mindjárt elmesélem!

Végre ismét olvasható Bosnyák Viktória nagy sikerű Mantyusok- sorozata! A kötetekhez Rippl Renáta készített új és imádnivaló rajzokat, a lehető legkönnyebben olvasható betűk kialakításában pedig segítségünkre volt a diszlexiával foglalkozó Meixner Alapítvány.

A meséhez otthon és az iskolában egyaránt eljátszható drámapedagógiai feladatok is kapcsolódnak.

 

"Ritka öröm olyan történettel találkozni, ami ilyen sokoldalúan segít a gyermekeknek gyakorló szövegolvasóvá válni. Eleinte, amikor az olvasástechnika és a szövegértés még egymást támogatják, az érdeklődés hamarabb véget érhet, mint maga a szöveg.

A Mantyusok története izgalmas, szókincse, nyelvezete optimális a kezdő könyvolvasóknak. Jó szívvel ajánljuk az első olvasmányok egyikének."

 

konyvutca.blogspot

Ebben a részben Tomiról olvashatunk, egy kisfiúról, aki nem szólal meg az otthonán kívül. Sem az iskolában, sem az utcán, pedig okos és jólelkű kisfiú, de valamiért félt megszólalni az utcán, a liftben, a cukrászdában, az iskolában.  Senkihez nem szól, még a tanító nénihez és az osztálytársaihoz sem.

Egy osztályteremben azonban nemcsak a gyerekek és a tanító néni tartózkodhat. Bizony ott vannak nagyon sokszor a manók is, mert szeretnek tanulni. Így történt, hogy kihallgatták a tanító nénit, aki magában mormogva tanakodott, hogy Tomi miért nem szólal meg. Észrevették ezt a manók is, és volt köztük egy manó, aki sosem beszélt, Dzsekinek hívták.

Dzseki elhatározta, hogy segít Tominak. Vicces kísérletezés után Mantyus lett belőle és elkezdődött a kaland, amelyben Tomi közelébe férkőzött.

Nagyon aranyos, bájos mese volt, megtudtam, honnan ered a Mantyus elnevezés, és figyelemmel kísérhettem, hogyan lett bátor, beszélő kisfiú Tomi. Mert természetesen az lett, nem is történhetett volna ez másképp, ha a Mantyusok akcióba lépnek.

Az illusztrációk is nagyon aranyosak, tökéletesen illenek egymáshoz a szöveggel. Azzal a szöveggel, amelyet a Kiadó a Meixner-módszer által is jóváhagyott, speciális,  olvasássegítő betűtípussal jelentetett meg.

A könyv mindamellett, hogy kedves és szeretnivaló, segíthet a szorongással, a diszlexiával, olvasási nehézségekkel küzdő gyerekekeknek, illetve a velük foglalkozó pedagógusoknak. A mese végén szociális és kommunikációs kapcsolatokat segítő feladatok találhatók, amelyek nagyon hasznosak lehetnek, de csak úgy minden ok és cél nélkül is, magáért a játék kedvéért, remek, szórakoztató elfoglaltságot nyújthatnak a gyerekeknek.

 
 
(2) Ki van a zsebben?
 
Bosnyák Viktória - Ki van a zsebemben?Kiadás éve: 2017
Olfalszám:: 72

Van, aki csöndes, visszahúzódó gyerek, és kevés barátja van. Ám egy különleges esemény (meg egy rémült manó) mindent megváltoztat.

Kíváncsi vagy, miért dugdos Fanni rántott húst a kabát-zsebébe? És amikor a csúfolódók belenéznek, miért nem találnak ott semmit? Szeretnéd tudni, miként lesznek az undok osztálytársakból a legjobb barátok? Szívesen elmesélem...

Végre ismét olvasható Bosnyák Viktória nagy sikerű Mantyusok-sorozata! A Meixner Alapítvánnyal közösen kialakítottunk egy kezdő olvasókat és diszlexiával küzdő gyerekeket is segítő betűtípust, hogy a könyv még könnyebben olvasható legyen. A meséhez otthon és az iskolában egyaránt eljátszható drámapedagógiai feladatok kapcsolódnak.

"A Mantyusok története izgalmas, szókincse, nyelvezete optimális a kezdő könyvolvasóknak. Ritka öröm olyan történettel találkozni, amely ilyen sokoldalúan segít a gyermekeknek gyakorló szövegolvasóvá válni." Meixner Alapítvány

"A mese végén bemutatott játékokkal célunk a szociális és kommunikációs kompetenciák fejlesztése és bővítése." Csájiné Knézics Anikó és Koósné Sinkó Judit

Az első kötet (Bátorság, Tomi!) főszereplője egy szelektív mutista kisfiú és a Dzseki nevű mantyus, a második részben pedig egy szegény, rosszul öltözött kislány szerepel, akit édesanyja egyedül nevel. Fannit egyszerű ruhái miatt kiközösítik a többiek, így amikor osztálytársaival a játszótérre mennek, ott egyedül, szomorúan üldögél a padon ahelyett, hogy ő is játszana. Érthető hát, ha szinte azonnal felkelti az érdeklődését Mankának, a szeleburdi kismantyusnak. Ezzel pedig elkezdődnek a kalandok, amikről inkább nem beszélnék, még akkor sem, ha a sorozat koncepciójának ismeretében teljesen egyértelmű a végkifejlet. Na de addig…

A Manytusok második részének főszereplője Fanni, egy szegény, rosszul öltözött kislány, akinek emiatt kevés az önbizalma, és barátnői sincsenek. Persze a könyv végére saját erejéből lesz szép ruhája és barátai is, sőt gazdaggá teszi édesanyját, aki egyedül neveli őt. Mindezt persze egy mantyus segítségével.

konyvutca.blogspot

A mantyusok valami nagyon aranyos kis lények. Ha akarják picik, mint egy hangya, ha akarják, nagyobbak, mint egy falevél, vagy mint egy kutyus. Vagy éppen kutyussá is változnak. Ha azt érzik, hogy egy gyereknek szüksége van vigasztalásra, vagy egy társra, valamiért búslakodik, vagy magányos, akkor egy igazi, képzett mantyus, kutyává változik és úgy segít a problémán.

Igen ám, de ebben a történetben Manka és az osztálya még csak tanulja az átváltozást, mégis úgy esik, hogy egy óvatlan pillanatban, a játszótéri terepgyakorlaton Manka kutyává változik. Először csak egy kicsikévé, majd nagyobbá, és itt kezdődnek a bonyodalmak.

Egy csupaszív mantyuslány ő, aki segíteni akar a játszótéren egyedül szomorkodó Fanninak és ezért keveredik kalamajkába. Nagyon aranyosak a mantyusok, és jól nézzük meg otthon a kutyáinkat, mert ők is mantyusok voltak valamikor, sőt lehet, hogy időnként vissza is változnak.

 

(3) Micsoda buli!
Bosnyák Viktória - Micsoda Buli!Kiadás éve: 2018
Olfalszám:: 64

Vajon miért hagyja egy gyerek, hogy a nagyobbak elvegyék az uzsonnáját? És milyen trükkel tudja jobb belátásra téríteni gonoszkodó osztálytársát?

Egy nagyképű manó, egy félresikerült varázslat és egy kisfiú különös kalandjai sok mindent megváltoztatnak.

Bosnyák Viktória kezdő olvasóknak szóló új könyvében napjaink égető problémájára, az iskolai csúfolódásra és zaklatásra keresi a megoldásokat. A történet humorral és némi varázslattal segít a gyerekeknek, szülőknek és pedagógusoknak kezelni a nehéz helyzeteket.

A mesét a Meixner Alapítvánnyal közösen kialakított betűtípusnak köszönhetően az olvasási nehézséggel küzdők is könnyen olvashatják


A könyvek végén található pár játékos drámapedagógia feladat is, valamint a könnyebb olvasáshoz segítséget nyújtó betűtípussal készültek, így kezdő olvasók vagy olvasási nehézséggel küzdő gyerekeknek is élmény olvasni.

A Mantyusok történeteivel izgalmas kalandokban vehetnék részt a gyerekek miközben megtanulják, hogy egy-egy szituáción, hogyan kerekedhetnek felül a saját életükben.

Ha játékos formában szeretnétek gyakorolni, akkor nagyon ajánlom a Mantyusokat, mert az én tapasztalatom szerint sokkal szívesebben olvassák, és oldják meg azokat a feladatokat a gyerekek, amik nem az iskolai tankönyvekben vannak. A Mantyusok sorozattal játékos formában gyakorolhattok, anélkül, hogy "kötelező" érzete lenne.

   

Bosnyák Viktória Manytusok sorozata, valamint a hozzátartozó Feladatgyűjtemények a Kolibri Kiadó gondozásában jelentek meg. Illusztráció: Rippl Renáta

A mesekönyvek kiegészítéseként most Feladatgyűjtemények is megjelentek, amelyeket 1-2-3. osztályos tanulóknak készített a könyvek alapján Sipos Nikolett. A feladatgyűjtemények fejezetenként haladva az egész könyvet feldolgozzák. Segítségükkel könnyen fejleszthetőek a szövegértési, valamint nyelvhelyességi készségek is. A feladatgyűjteményeket is Rippl Renáta illusztrációi díszítik, csakúgy mint a mesekönyveket.

Bosnyák Viktória Mantyusok-sorozata hiánypótló. A történetek kalandosak és életszerűek, a szöveg nehézségi foka pedig figyelembe veszi a kezdő olvasók tudásszintjét. A betűtípust az olvasási nehézségekkel küzdők igényeinek megfelelően alakítottuk ki, szakemberek segítségével.

És most megjelent a kötetekre szabott, fejezetenként haladó és az egész könyvet feldolgozó munkafüzet is — akár otthoni, akár iskolai használatra! Segítségével könnyedén fejleszthetők a szövegértési és nyelvhelyességi készségek, de találunk benne kreativitást ösztönző feladatokat is. A mantyusokkal még a tanulás is élvezetes!

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót