OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
RECENZIÓK - IFJÚSÁGI IRODALOM
RECENZIÓK - IFJÚSÁGI IRODALOM : Ez egy ilyen nap

Ez egy ilyen nap

Tóth Zsuzsanna  2016.07.24. 15:16

Írta: Mészöly Ágnes, illusztrálta: Paulovkin Boglárka. Napraforgó Kiadó, 2016., 128 oldal
 
ezegyilyennap_borito.inddGyerekek hétköznapjaiba lesünk be Mészöly Ágnes könyvével. Ez egy ilyen nap, mondja egyszerűen a cím, és tényleg: gyerekek mesélik el egy napjukat, tizenketten. Mitől válhat ez érdekessé? Attól, hogy nem mindennapi monológokat hallunk. A kötet megszólalói sok vonatkozásban egyformák, koruk, iskolai tanulmányaik, kedvteléseik, akár napirendjük alapján is. Sok a hasonlóság, de még több a különbözőség; életkörülményeik, iskoláik, szabadidős tevékenységeik korántsem egyformák.
 
Mint ahogy ők maguk is eltérnek az átlagtól, egymástól is. Az egyik az élet sötétebbik oldalán él, szegény a család, sok testvérrel kell osztoznia azon, ami jut. Van, aki mozgássérült, némi értelmi fogyatékkal, a másik meg egy távoli tanyán tölti napjait, ahol felnőtt embert is megpróbáló feladatai vannak. Megszólal az elvált szülők gyereke, ő a csonka család nehézségeivel birkózik, s az is, aki éppenséggel a Tükör-hegy pompás villáinak egyikében lakik. Halljuk a Magyarországtól távol, vagy épp egy gyermekotthon lakójaként élőt. Mai gyerekek mind. Mindegyikük sorsa más. „S mint fán sem nő egyforma két levél”…

 

A válogatás tetszőleges, ezek a napi beszámolók épp úgy kerülhettek egymás mellé, mint akárki másokéi. A sor folytatható. A szerkesztő elv pusztán annyi, hogy a beszélő rövid bemutatkozása után egy-egy iskolai nap történetét olvassuk, a reggeli ébredéstől a lefekvésig. Kicsit leegyszerűsített nyelven, szólalnak meg a gyerekek – és sajnos túlságosan egyformán. (Mintha a szerző figyelmét elkerülte volna, hogy a nyelvhasználat karakterképző lehet, s mint ilyen: a jellemábrázolás eszköze.)
 
A jelentősen eltérő külső körülmények közt élő gyerekek mind egyfajta kulturált, kissé idealizált hangon, majdnem azonos szókinccsel monologizálnak. (Elképzelhető, hogy ha Mészöly Ágnes interjúzott, mind így beszéltek volna?) Túlságosan mélyre sem ás a könyv szerzője, hiszen különösebb érzelmi amplitúdókat sem érzékelünk, a megjelenő gyerekek elfogadják helyzetüket, s így vagy úgy, de még megfelelő szeretetadagot is kapnak. Mintha lenne az íróban némi kiegyenlítő, legömbölyítő szándék, megmutatni, hogy senkinek seannyira rossz, vagy annyira jó a helyzete, hogy emiatt kellene másként kezelni.

A kötet célja egyértelműen valamiféle ismeretterjesztés, érzékenyítés, toleranciára nevelés. Jó szándékában egy percig nem kételkedem. Sőt! Szimpatizálok azzal a gondolattal, hogy megmutassuk, hogyan is él(het) ma egy magyar gyerek – s hogy milyen nehéz sorsok is akad(hat)nak közöttük. Így aztán kedvelem ezt a kis könyvecskét. Mégsem hiszem, hogy elérhetné célját szülői közreműködés, sok-sok beszélgetés nélkül. De remélhető, hogy elgondolkodtatja az olvasó gyerekeket. Hozzáértő pedagógus bizonyára sikerrel alkalmazza majd akár osztályfőnöki, akár drámaórán a beszélgetések kiindulási pontjaként. Paulovkin Boglárka illusztrációi kissé komorak, de izgalmasak, mint ahogy borítóterve is jól sikerült.

Tóth Zsuzsanna
Forrás: olvassbele.com

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót