OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
DISZTÓPIA
DISZTÓPIA : Exodus 2100

Exodus 2100

  2016.08.01. 20:53

Írta: Julie Bertagna
Kiadó: Animus Kiadó, 2005
Oldalszám: 320

Kétezeregyszázat írunk. A klímaváltozás miatt már csak kisebb-nagyobb szigetek emelkednek ki a tengerből, s az ott lakók aggódva figyelik a még mindig emelkedő, egyre fenyegetőbb víztömeget. Egy rendkívüli elme új, mesterséges városokat épít a víz fölé, ám ott csak kiválasztottak élhetnek.

A 15 éves Mara közösségének már nincs hová visszavonulnia az óceán elől. Nem tehetnek mást: útra kelnek az ismeretlen felé...

Helyrehozhatja-e az ember, amit elrontott? Vannak-e értékes és értéktelen életek? Felelősséget vállalhatunk-e mindenkiért?

Ezekkel a kérdésekkel is szembesül Mara, döbbenetes élményeket, életre szóló találkozásokat tartogató útja során...

 

Galgóczi Móni
 
1945-ben Hirosimára és Nagaszakira ledobták az atombombát. 1949-ben orosz atomkísérletek kezdődtek. Az ötvenes években pedig az emberek lelkében fellobbant a félelem a világ végétől. A világ még az ezredforduló közeledtével is élt és virult, ezért újabb hisztériahullám, megmagyarázhatatlan rettegés, az elképzelhetetlen sorscsapásokba vetett hit, és a végítéletről szóló víziók söpörtek végig az embereken.

A világ végétől való félelem az írókat és a filmeseket is újabbnál újabb kényszerfantáziák megálmodására ösztönözték. Hiszen lehetséges, hogy egy idő után majd nem érdekli az embereket a szerelem, a romantika, a vígjáték, a művészet, az akció, a horror, a krimi, az akármi, de azt mindenki tudja (vagy legalábbis érzi), hogy mindenki szeretne választ kapni a kérdésre: mi lesz a világvége után?

Mielőtt rátérnék Julie Bertagna ifjúsági regényének méltatására, szeretnék megemlíteni néhány klasszikusnak számító posztapokaliptikus filmet, illetve regényt, amelyekre különböző mértékben ugyan, de nem lehet nem asszociálni olvasás közben.

Az 1980-as, Christian de Chalonge nevével fémjelzett, Robert Merle regénye alapján készült Malevil utópisztikus eszmefuttatás; az 1981-es, George Miller által rendezett Mad Max 2 sci-fibe forduló motorizált bandaháború a túlélést jelentő üzemanyagért; az 1983-ban, Nicholas Meyer által jegyzett katasztrófafilm, a Másnap pedig a nukleáris holocaust témáját dolgozza fel.

És ami a legjobban ott motoszkál az emberben, miközben az Exodus 2100-at olvassa, az Kevin Costner 1995-ös vizes filmje a klímaváltozás által okozott katasztrófáról, ami nem más, mint a Waterworld.

Nem tudni, mennyiben hatott a színész-rendező nem éppen jól sikerült filmje a Skóciában született szerzőre, az mindenestre biztos, hogy mindkét alkotás a nem is olyan távoli jövőben játszódik, amikor is a globális felmelegedés miatt végérvényesen felolvadó sarki jégtakaró felolvadása miatt megemelkedett vízszint elborítja a szárazföldeket, ezért az ily módon hajléktalanná vált embereknek (feltéve, ha életben akarnak maradni), sürgősen alkalmazkodnia kell a vízi életmódra.

És most lássuk Julie Bertagna posztapokaliptikus regényét.
2100 - A tengerekből csupán kisebb-nagyobb szigetek emelkednek ki. Az emberek aggódva figyelik az egyre emelkedő vízszintet, az egyre fenyegetőbb víztömeget. Egy rendkívüli elme mesterséges városokat épít a víz fölé, ám ezekben csak a kiválasztottak élhetnek. A 15 éves Mara közössége nem tartozik közéjük, ezért kénytelenek útra kelni az ismeretlen felé…

A szerző igazi erőssége tehát nem az eredeti ötlet, hanem azoknak az elzárt, belterjes kultúráknak az ábrázolása, amelyekkel a történet főszereplője, Mara vándorlása során kapcsolatba kerül. Ezek szókincse, mítoszai és hiedelemvilága, nem utolsó sorban pedig a letűnt aranykorhoz való viszonya teljesen eltérő.

Valami azonban mégis közös bennük, még ha ennek nem is mindig vannak tudatában: a látszólagos alkalmazkodás ellenére, a csekély lélekszám miatt, és az élhető élettér hiányában hosszú távon hanyatlás vár rájuk.
Nem is beszélve azokról a morális kérdésekről, amelyek Mara számára nem elvont eszmefuttatások, hanem döntést és cselekvést igénylő helyzetek, olyan következményekkel, amit csak kevesen mernek és bírnak felvállalni
.
 
 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót