OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
DISZTÓPIA
DISZTÓPIA : Divergent (2) A lázadó

Divergent (2) A lázadó

  2016.08.05. 01:55

Oldalszám: 434

"Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz – vagy akár meg is semmisülhetsz. Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei – Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit – és önmagát –, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel."

Tris Prior csalódik a világukat szabályozó rendszerben, ahol a Műveltek megpróbálnak uralkodni a csoportok felett, és egy adattovábbítónak köszönhetően irányítani tudják a Bátrakat. A Műveltek nyílt támadást indítanak az Önfeláldozók ellen, ahol Tris elveszti a szüleit. Egyedül az Elfajzottakra nem hat a befecskendezett anyag, így Tris is teljesen magánál van a csata előtt, és megpróbálja megmenteni minél több társát.

A végső összecsapás után Négyessel és néhány társával menekülniük kell. Tris egy kis időre elveszíti önmagát és korábbi határozott énjét, marcangolja a bűntudat, hogy a szülei és barátai miatta haltak meg. A maradék Bátraknak nincs más választásuk, mint szövetségeseket kell keresniük,  illetve meg kell próbálniuk összekovácsolni a túlélőket.

 

cassyblacksmith.wordpress.com
 
Sok olyan értékelést olvastam, ahol nem voltak megelégedve a második résszel.  Sorba kell álljak, én is közéjük tartozom. Míg teljes izgalommal faltam az első részt, addig olyan érzésem volt a második kötet olvasása közben, hogy az írónő kicsit leeresztett. Az egészre talán a várakozás a legjobb szó. Senki sem tudja, hogy mi lesz a csata után, csak találgatni lehet, hogy mit terveznek ezután a Műveltek. Mivel a megmaradt Bátraknak, Önfeláldozóknak és Elfajzottaknak támogatásra van szükségük, ezért Tris és csapata ellátogat a maradék három csoporthoz és a Csoportnélküliekhez. Így kicsit közelebbről is megismerjük a többieket.

Előkerül Négyes édesanyja, Evelyn, aki szorgalmazza, hogy támadják meg a Művelteket, és a vezetőjüket, Jeanine-t, aki az egész lázadást kitervelte az Önfeláldozók ellen. Viszontlátjuk a félszemű Edwardot, aki a Csoportnélküliekhez csatlakozott, és Petert is, aki még okoz meglepetéseket.
Ebben a részben kevésbé érezezni a feszültséget, ráadásul Tris szenvedése is lehangolt, mindamellett, hogy meg lehet érteni őt. Nem lehet könnyű egy olyan világban élni,  ahol tényleg nem lehet tudni, hogy ki a barátod és ki az ellenség.

Sok korábbi szereplő visszatér, aminek nagyon is örültem. Azt hiszem, ők lendítettek sokat a történeten. Christina, Lynn, Marlene és Uriah nagy kedvenc még mindig. Négyes és Tris kapcsolata elég hullámzó, van, mikor odáig vannak egymásért, de néha tartanak egy kis mosolyszünetet. Ahogy az ember a való életben is.
A vége beindul, egészen szépen pörögnek az események és végül egy hatalmas,  sőt orbitális csattanóval zárul.  Az utolsó pár oldal feledtette velem az összes negatívumot.

Bár nem lett olyan jó, mint az előző, de kellően felcsigázott, hogy kezembe vegyem a következő részt. A karakterek nagyon sokat változtak, és ez egyfajta negatívum. Olyan szereplőkben csalódtam, akikben nem kellett volna, de bízom benne, hogy a végén minden a helyére kerül.
 

(3) A hűséges

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót