OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
LÁNYREGÉNY
LÁNYREGÉNY : Margot királyné gobelinjei

Margot királyné gobelinjei

  2017.05.10. 00:22

Írta: Dániel Anna
Kiadó: Móra Könyvkiadó,  1984
Oldalszám: 292
 
Dániel ​Anna nagysikerű regénye, a Margot királyné gobelinjei 1974-ben jelent meg először, és az írónő második ifjúsági regénye volt. Ezt azóta könyvek egész sora követte, melyek együttesen a József Attila-díj és a nemzetközi Gorkij-díj magas elismerését hozták meg szerzőjüknek.

Bármit sugalljon is a most új kiadásban megjelentetett regény címe, nem történeti jellegű könyvet tart kezében az olvasó, hanem egy ízig-vérig mai témájú, mai fiatalokról szóló regényt.

Hőse egy zárkózott, kicsit ábrándos gimnazista lány (épp most végezte az elsőt), és a regény cselekménye egy nyári építőtáborban játszódik, hol hősnőnk egy nagyszerű felfedezéssel akarja elkápráztatni társait.

 

Hogy ebben az elkápráztatásban milyen szerepet játszik a réges-rég holt királynő gobelinje, izgalmasan bontakozik ki a feszült, érdekes történet során.
 
Nem is áruljuk el a meglepő megoldást. Elég annyi, hogy Dániel Anna pompásan ismeri a mai fiatalok életét, és mindig tud róluk és nekik valami olyat mondani, ami újszerűen igaz és elgondolkoztató.
 

A Csíkos-könyv kihívásra választottam ezt a könyvet, hogy de jó lesz nosztalgiázni, visszamenni tinikoromba, és keresni a rejtélyeket Lonkával – ahogyan végigizgulhattam (?) akkoriban a regényt. Sajnos, vagy nem, de nem emlékeztem a végére, és a gyarlóságom, azazhogy a „meglelni-a-titok-nyitját-érzés” legyőzte a dilemmámat, hogy akkor most ez a könyv vagy a Napraforgó-lány. Mert ezt a kihívást mindenképpen egy olvasott Csíkos újraolvasásával szerettem volna teljesíteni.

Most azt érzem, hogy rosszul döntöttem. Nem volt jó könyv. Nem volt jó olvasni. Még az sem zavart, hogy eléggé átitatta a „rendszer” ideológiája… sőt, számomra meglepő volt, hogy kb. tőlem 10-15 évvel idősebbek esetében még inkább erőteljesebben érződött ez az ideológia iskolában, szabadidőben, építőtáborban stb.

Nem tetszettek a szereplők, az anyát túl despotának, akarnoknak, „önmagát megvalósítani egyedül is képesnek”, zsarnokoskodónak láttam, aki saját képére akarta formálni Lonkát, a lányát. Ő az elsős gimit végezte éppen túl nyafkának, hisztisnek – elnézést a kifejezésért, de az agyamra ment az engem nem szeret senki-gondolataival…

Talán a barátnő, Varga Mari (ez lehetne akár az anyukám is) alakja volt a leginkább elfogadható és elképzelhető. Igyekezett megtenni a tőle telhetőt és barátnője maradni annak, aki kétségbeesésében nem hitt már sem a barátságban, sem a szülői szeretetben, sem a pedagógusokban, tanáraiban, társaiban, elvált apjában, annak szeretetében, és talán még önmagában sem. Ezért jött kapóra neki az építőtábor, egy „a köz javára közösbe adott” kastélyban, ahol keringtek a legendák és falusi mendemondák az elrejtett gobelinekről. Lonka saját maga előtt szeretett volna bizonyítani, hogy ő is ér annyit, mint társai, mint a féltestvére, és főleg, mint az anyja, azzal, hogy eltökélte: meg fogja találni ezeket a gobelineket; bárcsak ne ez lett volna a vége…

Meglepődtem a "leszerelni a fülbevalót" ill. "leszerelt fülbevaló" kifejezéseken – én ezt egyáltalán nem hallottam, teljesen idegen. Max. kiszedni igével használom.

Amire utaltam az elején, az ideológiával kapcsolatban, az az, hogy volt egy ún. "X kategória" (=osztályidegenek) – ami a legalacsonyabb származási kategória volt a szocializmusban, akit ilyenbe soroltak, az nem kerülhetett akkoriban középiskolába… ezt a kategóriát az anya azzal „orvosolta”, hogy elvált az apjától (miatta lett ui. X-es Lonka) és egyedüli eltartója lett lányának, így az iskola máris eggyel feljebb sorolta: "alkalmazott" származásúba…

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót