OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
RECENZIÓK - GYEREKIRODALOM
RECENZIÓK - GYEREKIRODALOM : Holdas Hanna sorozat

Holdas Hanna sorozat

Nagy Eszter  2018.08.07. 10:09

Képtalálat a következőre: „holdas hanna”
Sokféle másság

Az úgy volt, hogy meg lettem kérdezve, hogy a vámpírtündér jöhet-e. Mondtam, ide vele! Amikor megérkeztek a zsebkönyv méretű példányok, akkor esett csak le, hogy itt valami nem stimmel. Gyanútlan voltam. Bele sem gondoltam.
 
Milyen vámpírtündér? Hogy tetszett mondani? Ez mi?!
Ott feküdt az asztalon négy könyvecske rikító rózsaszín és éjfekete csillámos borítóval, ahonnan egy nagyszemű, tündérfülű, vámpírfogú kislány nézett vissza rám. Pár napig nézegettük egymást, mire rászántam magam, hogy közelebbről is megismerjem Holdas Hannát, a vámpírtündért.

 

Nagy hiba volt, hogy rögtön a reggeli, zsúfolt metrón zötyögve vágtam bele az olvasásba. Gondoltam, egyik odafelé, másik hazafelé, és így hamar meg is leszek. Kicsit zavarban voltam, amikor előkotortam a még mindig elképesztően rikító borítójú könyvet, és nagyot nyelve konstatáltam, hogy a belső oldalak látványvilága sem lesz egy lehetnyivel sem visszafogottabb. Mindegy, essünk túl rajta. Nagyjából a negyedik bekezdésig tartott az önmérsékletem, és kiprüszkölt az első hangos röhögés. Mire célba értem, addigra szégyentelenül lubickoltam ebben a különös, viccesen őszinte, végletekből összegyúrt világban.

A szerző, Harriet Muncaster nemcsak illusztrátorként elismert, hanem korábbi gyerekkönyveivel is szép sikereket tudhat már maga mögött. Akárcsak előző munkáiban, itt is meghatározó a vizualitás. A Vámpírtündér magyar kiadása kapcsán ez két szín dominanciáját jelenti: a bájos neonpink és a komor fekete uralja az oldalakat. A két színen keresztül kapcsolódik a tündérség cuki bája a vámpírság sötét drámaiságával. A képek apró, kikacsintós részleteihez képest a szöveg egyszerűbben szerkesztett, egyenes vonalvezetésű, kezdő olvasóknak is biztos sikerélmény. Ezen különbség dacára remekül kiegészíti egymást a látvány és a szöveg, amire nem tér ki az egyik, azt hozzáteszi a másik.

A történet Hanna és családja hétköznapjaiba ad betekintést, olyan hétköznapi, de jelentős eseményeken keresztül (Holdas Hanna iskolába megy, szülinapi bulit tart, nyaralni megy, balettozik), amelyek minden gyerek számára ismerősek, bár valószínűleg a leírtaktól teljesen eltérő tapasztalataik vannak róluk. Ami nem csoda, hiszen egy vámpír vagy egy tündér össze sem hasonlítható velünk, közönséges halandókkal. Hát még egy vámpírtündér, akinek anyukája tündér, apukája vámpír, és a legjobb pajtása a plüssállatból életre varázsolt Mályvaszín Nyuszi. A kislánynak állandó dilemmája a hovatartozás, amiben szülei igyekeznek őt segíteni, de Hanna egy harmadik lehetőséget választ. A szíve az emberek világához húzza, hiszen ott eleve mindenki más és más, szóval egy vámpírtündér is csak egy a sokféle másság közül. Hanna nyitottsága, elfogadása nemcsak szülei különös szokásaira (apja piperkőcségére, anyja túláradó természetimádatára), de minden emberi lényre is kiterjed, legyenek azok akár gyerekek, akár felnőttek. (Nem mellesleg, a rötyögések is éppen mások karikírozott mássága kapcsán törnek elő.) A tündérek bármilyen helyzetre előrántható ezo-bio-öko vonala vagy a vámpírok kényszeres sérópomádézása, órákig tartó készülődése túlmutatnak a helyzetkomikumon, saját berögzült, gyakran teljesen értelmét vesztett szokásaink köszönnek bennük vissza.

A kötetek hasonlóan épülnek föl, egy-egy eseményt mutatnak be. Hanna eleven, cserfes, minden lében kanál kislányként próbál beilleszkedni az emberek világába, amit izgalmasnak és kalandosnak tart, összehasonlítva saját és családja életével. Mivel mindhárom világba (tündérek, vámpírok, emberek) bejáratos, követhetjük bukdácsolásait, miközben bennfentesként is megismerhetjük azok sajátosságait. Maga a történetszál egyszerű: az eleinte jónak tűnő terv a család bevonódásával váratlan fordulatot vesz, és a problémák megoldásához összefogásra van szükség, amihez mindenki hozzáteszi saját értékeit. A hétköznapi valóság Hanna révén bármikor átlendül a csodák, mesék világába, hogy onnan nyugvópontként újra visszatérjen a realitásba.

Noha kétségtelenül „kislánytörténetekről” van szó, érdemes a sorozattal kísérletezni és fiúknak is megmutatni. Némi hullámzás tetten érhető az epizódok színvonala között, de ez összességében nem ront az élményen.

Nagy Eszter
Forrás: Bárka online

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót