OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : A mi Kinizsink - Resszkess, Garai!

A mi Kinizsink - Resszkess, Garai!

  2017.10.17. 17:29

Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2015
Oldalszám: 194

Hangoskönyv akcióKinizsi Pál, Mátyás király Fekete Seregének a vezére egy szép tavaszi napon megjelenik egy mai kisvárosban. Hogyan került oda ötszáz év távolából? És főleg miért?

Különös alak járja Zeréndvár utcáit: mindent tud Kinizsi Pálról, könnyedén felkap egy malomkövet, és ami a legfurcsább: őt magát is Kinizsi Pálnak hívják. De mit keres Mátyás király hadvezére Zeréndváron ötszáz évvel a saját halála után?

 
Úgy tűnik, nem véletlenül került ide, a városnak éppen egy hős megmentőre van szüksége. Zeréndvár polgármestere, Garai Nándor ugyanis visszaél a hatalmával: toronyházat építtet a gyönyörű park helyén, ráadásul önkényesen begyűjteti a lakók háziállatait. Ezt azonban a mi Kinizsink nem hagyja annyiban. Gyerekekből álló, elszánt csapata élén megindul, hogy móresre tanítsa a hatalmaskodó polgármestert.
 

Nógrádi Gábor:

„Remélem, nem veszem el a kedveteket A mi Kinizsink elolvasásától, ha elárulom, hogy ezzel a regénnyel némi történelmi ismeretet is be akartam csempészni az olvasók tudatába. A főszereplő ugyanis Mátyás király idejéből került a mi világunkba. És arról a középkori világról meglehetősen kevés dokumentumfilm maradt fenn.

Őszinte és igaz írásos dokumentum is alig. Kevés a megbízható ismeretünk. S ami van, azt is legendává álmodták őseink. Így lett Mátyás király, aki egy keménykezű, a népét kegyetlenül megadóztató, hódító háborúkat vezető, gyilkos zsoldossereget alkalmazó uralkodó volt, igazságos és szeretni való. Ezt pedig nem tudtam másképpen elbeszélni nektek, csak úgy, ha egy humoros, izgalmas történetben, maga a XV. századból jött zsoldosvezér mondja el a mai gyerekeknek…”
 
 
 
 Garai Nándor, Zeréndvár polgármestere igazi önkényúr: ha kedve tartja, elpusztítja a csodás parkot, hogy új épületet húzzon fel a helyére, vagy éppen új rendeletet bocsát ki, miszerint az összes háziállatot - a házőrző kutyák és az egérfogó macskák kivételével - be kell gyűjteni. A városka lakói félnek szembeszegülnie az akaratával, csupán öt gyermek mer lépéseket tenni. De nem is akármilyent! Egy tudományos kísérlettel feltámasztják a magyar történelem nagy vitézét, Kinizsi Pált, hogy segítsen legyőzni Garait. Ám azzal nem számolnak, hogy egy ötszáz évvel ezelőtt élt hadvezér napjainkban mennyi galibát tud okozni.

A regény kapcsán végig kettős érzésem volt. Tudni kell, hogy Nógrádi 1990-ben írta meg ezt a mára már klasszikussá vált sztorit, amely sok iskolában kötelező vagy ajánlott olvasmány, anno még a Delfin Könyvek sorozatban is megjelent. Hangulatában érződik is, hogy nem mai a történet, de ugyanakkor - itt mondok ellent magamnak - tökéletesen illik a több mint huszonöt évvel később kiadott folytatáshoz, amelyre a modernitás a jellemző. Egyszerűen nem tudom elhinni, hogyan képes valaki - jelesül Nógrádi - valódi örök regényeket írni, olyanokat, amelyek ugyanúgy szórakoztatják a kölyköket (és a felnőtteket) évtizedekkel később is. 

A sztori önmagában eléggé tipikus, tucatszámra találkozhatunk ilyenekkel, ugyanakkor mégis újdonságként hat, hogy egy valós történelmi személy kerül a jövőbe, amire valljuk be, nem sokszor volt példa. Nógrádi jól használja a helyzetből adódó komikus szituációkat, sokszor von párhuzamot a Mátyás korabeli és a XX. századi világgal, amely szintén igazi humorforrás. Erre példa Kinizsi megérkezése a házba, vagy az anyával történő első találkozása, de ugyanígy említhetném a kocsmás jelenetet is, amikor feltámasztott hősünk meglepődik, hogy neki fizetnie kell a borért. Azért a befejezés eléggé kiszámítható (teszem hozzá, A mi Dózsánk miatt tisztában voltam a szereplők további sorsával), de nem is ezért kell elolvasni ezt a regényt, hanem mert jó és mert a miénk. 

Ez a kötet is - akárcsak az összes többi Nógrádi-mű - igazi gyerekregény, amit bátran ajánlok azoknak, akik szeretik az efféle kalandos történeteket, és akiket érdekel, hogyan boldogul öt gyermek, egy hadvezér és egy kutya a kegyetlen és gonosz polgármesterrel szemben. Talán még azoknak a kölyköknek is a kezébe adnám, akik alapból irtóznak a könyvektől, a kötet hossza, a sztori pergőssége és az olvasmányos stílus miatt még az ő figyelmüket is le lehet kötni ezzel pár órára.

Forrás: Könyvkirtikák blog

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót