OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : A Nagy Gilly Hopkins

A Nagy Gilly Hopkins

  2017.10.17. 17:30

gilly2Fordította: Göncz Árpád
Kiadó: Animus, 2002
Oldalszám: 192

Gilly minden vágya az, hogy csodálatos mamájával élhessen, nem pedig különböző nevelőszülőknél, mint már annyi éve. Ez a mostani helye pedig... Ez aztán túltesz minden eddigin, ahol megfordult!

Hogyan várhatta bárki is, éppen tőle, akit megyeszerte jól ismernek, hogy elfogadja ezt a termetes, írni is alig tudó özvegyet, Mrs. Trottert, nem kevésbé szörnyű gyerekét vagy azt a töpörödött, öreg, vak négert, aki ugyancsak ehhez az enyhén szólva is furcsa családhoz tartozik?

Sajnos, új tanára, Miss Harris sem sokkal jobb társaság...

Gilly rémesen pökhendi, mindenkit kiborít, ám mégis megszereti az olvasó ezt a különös lányt, a sok humorral és szeretettel megírt világhírű regény fő-fő szereplőjét.

 

gyermekirodalom.hu
 
A nagy Gilly Hopkins egyike Katherine Paterson azon könyveinek, amelyben a gyerekeknek igazán nagy nehézségen kell keresztülmenniük.

Gilly 11 éves, az anyja elhagyta őt, amikor kicsi volt, és nevelőszülőkről nevelőszülőkre vándorolt. Bárhová került is, rosszul viselkedett, ezért mindig áthelyezték másik családhoz.

A könyvben egy újabb helyre érkezik meg, egy rettenetes helyre, gondolja ő. A ház koszos, a bútorok viseltesek, új nevelőanyja faragatlan tuskó, és elhízott, mint egy víziló.

Gilly vágyik a szülőanyja után, magában idealizálja őt, és eltervezi, hogyan keseríti meg új nevelőanyja életét. Dühös, durva, kemény – és szomorú belül. De a történet során megváltozik, és egyúttal megváltozik a véleménye is az új környezetéről.

A könyv teljes egészében Gilly szemszögét tükrözi és az olvasó gyakran rájön, hogy önmagát ámítja, és hogy a valóság egyáltalán nem olyan, mint amilyennek ő látja. Ez érdekes ambivalenciát teremt olvasáskor, és sok megbeszélni valót ad a csoportos feldolgozás alkalmával.

A nagy Gilly Hopkins tiltakozást váltott ki vallási körökben az Egyesült Államokban, mivel a főszereplő csúnyán beszél benne. Katherine Paterson, aki mélyen vallásos, azt felelte, hogy ez a könyv a Bibliából vett tékozló fiú története, és hogy egy olyan lány, mint Gilly Hopkins nem beszélhet úgy, mint egy tanár a vasárnapi iskolában.

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót