OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : Berosált a rezesbanda

Berosált a rezesbanda

  2017.10.17. 18:13

Csukás István: Berosált a rezesbandaÍrta: Csukás István
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2013 
Oldalszám: 96

Pram-pram-prarára-prararáram!

A rettenetes Riminyák tanár úr üres osztályterembe érkezik – ugyanis az iskolai rezesbanda lelépett egy lopott busszal. A sofőr helyén Szinyák, a bandavezér ül!
Vezetni nem tud, a kaland tehát garantált!

Az a legkevesebb, hogy összetörnek egy szobrot, idegösszeomlás szélére sodornak egy, rendőrt, a frászt hozzák az igazgatóra és felforgatják a városka életét. Két akció közt sem lazítanak, inkább rázendítenek. Mert muzsikálni, azt nagyon szeretnek!

Pram-pram-prarára-prararáram! De persze ezzel is csak tetézik a kalamajkát. Mindeközben a felnőttek – mert ők már csak ilyenek – furcsa, rém fontosnak tartott dolgaikat intézik, és bizony csak akkor térnek magukhoz, amikor a belevaló rezesbanda mindenkinek alaposan „elfújja” a nótáját.

Pram-pram-prarára-prararáram! Ezen a könyvön berosál szülő és gyerek egyaránt. Sőt! Egymás kezéből fogják kikapkodni a könyvet. Fogadunk?


A zsenik monnyanak le!
 
 
Süsü, a sárkány, Pom Pom, A nagy Ho-ho-ho – és sorolhat­nánk még gyermekkorunk legjobb meséit, vagy a felejt­he­tetlen karaktereket, mint Gombóc Artúr vagy Mirr Murr, a lista elég hosszú. Ezért inkább kezdjük a legfrissebb, legújabb és leginkább várt ifjúsági regénynél, ami harminc év után igazi unikum Csukás Istvántól, aki az utóbbi időkben főképp meséket és verseket alkotott. Volt tehát mit ünne­pelni a Könyvhéten, amikor is a regény a pultokra került, és rögtön óriási érdeklődést váltott ki.

A Berosált a rezesbanda című történet eredetileg ugyan forgatókönyvnek íródott, de a Könyvmolyképző Kiadó vezetője, Katona Ildikó segítségével átgyúrták re­génnyé. Persze semmi aggodalom: a film is elkészült már, Mátyássy Áron rendezte, és az M2 próbaképpen be is mutatta.

A sztori egy kísérleti osztályról szól, melyben a gyerekekből zsenit faragnának. Ám ez nem ilyen egyszerű… Az osztály ugyanis kicsit sem vágyik erre, ők mást szeretnének: rezesbandaként zenélni.

Elszöknek az iskolából, és egy lopott busszal megkezdik (vértelen) ámokfutásukat. A botrány nem sokkal ezután természetesen kirobban, amikor kiderül, hogy a lopott buszon utazik a polgármester lánya is.

A történet fordulatos, pörgős, egy percig sem unatkozunk. És – bár elvileg gyerekeknek íródott, felnőttek is pontosan ugyanúgy élvezik. (Persze főleg azok, akiben megőrződött némi gyermeklelkűség, és időnként tudnak egy kiadósat viháncolni.) Ráadásul ők olvashatják pamfletként is.

A megjelenés napjaiban egy interjúban Csukás István (lásd lejjebb) arról beszélt, hogy a történet nagyon mai. Valószínűleg a szóhasználatra gondolt, ami valóban a ma szokásos szlenget és poénkodásokat tükrözi, de valójában egyáltalán nem szükséges, hogy „nagyon mai” legyen.

A regény ugyanis éppen attól varázslatos, hogy nem rohan a trendi témák és eszközök után, nincsenek benne se varázslók, se tündérek. Viszont vannak benne óriási poénok, hihetetlenül szórakoztató karakterek, és alapszituáció igazán jó. A gyerekek és tanárok nevei már önmagukban is igazi Csukás-féle nevek – Lecsó, Kuki és Riminyák –, de a szereplők közt felbukkanó szovjet katona, Igor, aki remeteként éldegél – na, ő is olyan figura, aki miatt érdemes a könyvet elolvasni.

És mert nehéz megállni, hogy ne idézzem, íme egy rövidke párbeszéd Igor felbukkanásakor a laktanyában:

„Igor lenget egy fehér zsebkendőt, botra kötve. Az előörs csodálkozva nézi.

– Mit csinál? – kérdi Lecsó.

– Fehér zászló! – válaszol Tarhonya.

– Megadja magát! – magyarázza Szinyák.

Lakat türelmetlenül suttog hátulról:

– Mit csinál? Nem látom.

Lecsó hátrasúgja neki:

– Lenget!

– Mit lenget? Nem értem.

– Fehér zászlót! – suttogja megint Lecsó.

Kuki se érti:

– Minek lengeti?

– Megadja magát, te hülye! Akkor szokták lengetni! – mordul rá Lakat.

Kuki harciasan mondja:

– Akkor mire várunk? Üssük agyon!

– Kuss!”

Az illusztrációkat Szőnyi Gergely készítette, ez az első közös munkájuk Csukással. A szöveg remek hangulatát vitte át rajzaira, és – ahogy a filmekben vagy képregényekben – teljes, mesélő jeleneteket ábrázolt, kiválóan visszaadva Csukás karaktereinek egyéniségét.

Az utóbbi évek ifjúsági irodalmának nagyon jót tesz Csukás István újbóli felbukkanása. Nem elég a gyerekeket rászoktatni egy-egy izgalmas történettel az olvasásra, az kell, hogy később is szívesen olvassanak. Ehhez pedig olyanok kellenek, mint például ez itt.

Mert egy gyerek számára kevés szórakoztatóbb van annál, mint amikor rájön, hogy a mi világunk, a felnőttek világa mennyire vicces és abszurd. Továbbá időnként bizony meg kell kérdőjelezni a legokosabbak ötleteit is. És még valami: főként azért jó elolvasni a regényt, hogy a gyerek az internet világából kicsit kiszakadva rájöjjön: bandázni igenis kell. Mert jó!

Forrás: olvassbele.com

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót