OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : Nyári nyomozás

Nyári nyomozás

  2017.10.17. 20:01

 
Illusztrálta: Treszner Barbara 
Kiadó: Csimota, 2017
Oldalszám: 72

Bálint tízéves fiú. Az életében bekövetkező változások elbizonytalanítják, s arra ösztönzik, hogy nyomozásba kezdjen.

Egy nyáron át folytatja magányos kutakodását, amiről sokáig úgy tűnik, drámai eredményt hoz majd.

Gondolkodtál már azon…
…milyen rejtélyek felderítésével bíznál meg egy magándetektívet?
…és miket nyomoznál ki te, ha ahhoz támadna kedved?
…hogy hogyan látnál hozzá, ha úgy éreznéd, épp a szeretteid hallgatnak el valamit? ...

A tizenegy éves Bálint lehet, hogy nem a legegyszerűbb utat választja… De nem csoda – épp most fordult fel fenekestül minden, ami az életében eddig biztonságosnak tűnt.
Légy a társa a kalandjaiban!

 

Peer Krisztina

A gyermek nyomoz: önmaga után

A könyvre egy kedves ismerősöm értetlenkedő facebookposztja kapcsán figyeltem fel, melyben kíváncsian kérdezte, én vajon találkoztam-e már vele, és ha igen, mi a véleményem róla. Mert ő, mint írta, mellényúlt. Én pedig belenyúltam valami olyanba, amit minden prepubertásnak olvasnia kellene. Ezúton is hálás vagyok neki érte.

Lipták Ildikó színész-drámatanár, a Kerekasztal Színházi Nevelési Központ alapító tagja. Én 15 évvel ezelőtt mint drámapedagógussal találkoztam vele, és mivel akkor nagy hatást gyakorolt rám, nagyon vártam, milyen lesz ő papíron. És pont olyan, amilyen a színpadon is: pontosan tudja, mekkorát kell markolnia ahhoz, hogy még ne zuhanjon össze, de ne is legyen könnyű az, amit cipelni kell.

A gyerekrajzos illusztráció – és itt kapcsolódok az ismerősöm posztjához –, valóban sejtet egy izgalmas nyári nyomozós kalandot, csupa vidámsággal és gyerekes őrültséggel. De aki erre számít, az valóban picit csalódni fog. Ez a könyv ugyanis sokkal mélyebbre szánt, ha akarjuk, ha nem.

A nyomozást a 11 éves Bálint folytatja. Szülei unszolására elkíséri két nagyobb testvérét egy nyári angoltáborba, ahova igazából nincs is kedve elmenni. De nincs más választása. Ott valaki tévesen riasztja a tűzoltókat, majd a vélhető hecc során rendőrök hallgatják meg. Mivel ő maga is elkövetett egy másik csínytevést, a kihallgatás során remeg a félelemtől. Végül nem terelődik rá a gyanú, s ez után saját szakállára nyomozásba kezd a lehetséges tettes után.

Bálint a külvilág felől indul, de mindebből végül egy belső utazás bomlik ki. Az ő (belső) útját ismerjük meg, ahogyan végigjárja azt az utat, ami elvezeti ahhoz, hogy ki is ő valójában. De hogy mi a dolga, hova tart – arra lesz még pár éve rájönni. Erről szól ugyanis a kamaszkor, ami mindannyiunk számára tartogat meglepetéseket, hegyeket és völgyeket, utakat és kereszteződéseket, és persze találkozásokat.

A fejezetcímek és Treszner Barbara grafikái is sugallnak egyfajta könnyed tempót, de az olvasó ugyanakkor érzi, ez sokkal többről szól. A fejezetek alcímei ugyanis kétértelműek, mert egyszerre vonatkoznak a tényleges cselekményre, másfelől azonban az érzelmi utazás súlyos tétjeire szimbolikusan is rámutatnak.

A történet fokozatosan bontakozik ki, az író egyre emeli a tétet, a szorongásunk úgy nő, ahogy a főhős halad előre. És nem múlik.

Bálint a legkisebb a három testvér közül, elköltözik, iskolát vált, hátra hagyja a barátait, és még egy családi krízist is végig asszisztál, ami talán szükségképpen következett mindebből. Vagy talán csak a szokásos, minden család életében jelen lévő krízis volt... Egy kiskamasznak ennyi éppen elég ahhoz, hogy kicsússzon a lába alól a talaj, és elveszítse önmagát egy időre. A nyomozás pedig arról szól, vajon visszatalál-e oda, ahonnan elindult. És Bálint visszatalál ugyan önmagához, de úgy, hogy közben fejlődött, ami aztán további fejlődésre ad lehetőséget.

Az olvasó szükségképpen Bálint bőrébe bújik, és azonosul mindazzal, amin egy hasonló életkorú gyerek keresztül megy. Keresi a választ arra, ki is ő valójában. És amikor megtalálja, rájön, hogy ez másoknak nem is olyan fontos. Azaz nem úgy, ahogyan neki az. Ő a fontos. Úgy, ahogy van. És ez így van jól.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót