OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : Bradley, az osztály réme

Bradley, az osztály réme

  2017.10.18. 04:00

Louis Sachar - Bradley, az osztály rémeÍrta: Louis Sachar
Fordította: Tóth Tamás Boldizsár
Kiadó: Animus,  2016
Oldalszám: 236
Megjelenés: 2020. november 17.

Bradley Chalker a legidősebb az ötödik osztályban. És a legerősebb. Ez még nem lenne baj, de kötekedik, verekszik - a lányokat sem kíméli - s persze a tanulásban sem jeleskedik. Helye a leghátsó sorban olyan, mint egy sziget: előtte, mellette nem ül senki.

Tanárai szerint "komoly viselkedési zavarokkal küzd", s mi tagadás, ők sem rajonganak érte. Érkezik azonban egy nevelőtanár, aki megkedveli. Azt állítja, Bradleyről, hogy érzékeny, jószívű gyerek, mi több, szívesen hallgatja fiú kitalált történeteit is, melyeket az iskolában mindaddig csak mint elképesztő hazugságokat emlegettek.

 

Carla, az új nevelőtanár számára nem kétséges, hogy Bradley meg tud változni, ha van elég mersze hozzá.

Kiállja-e Bradley ezt a kemény próbát?

Erről ad számot ez a fordulatos, humoros, a gyerekek és az iskola világának közeli ismeretéről tanúskodó könyv, az író egyik legismertebb regénye.
 
Tizenkilenc díjat nyert Amerika-szerte, melyeket fiatal olvasók szavazata alapján ítélnek oda.
 
 
Galgóczi Mónika
 
A könyv főszereplője, Bradley Chalker viszont bárkivel képes szóváltásba, vagy bunyóba keveredni. Olykor annyi is elég, ha ránéznek. Vagy hozzászólnak. Esetleg éppen csak arra járnak, amerre nem kéne. Egyszóval a fiú meglehetősen problémás.


Talán ezért van az, hogy az osztályteremben senki nem akar a közelébe ülni. Pedig a leghátsó sor legszélső padjában még van hely. Sőt, csak ott van. Így amikor új fiú (Jeff Fishkin) érkezik az osztályba, nem marad más, oda kell ülnie. Megpróbál barátságos lenni, de szavai Bradley undokságának falába ütköznek.

Tanárai szerint a fiú „komoly viselkedési zavarokkal küzd”, ezért nem is erőlködnek azon, hogy foglalkozzanak vele. Pedig ha kicsit is odafigyelnének rá, észrevennék, mennyire magányos, mennyire vágyik barátokra, elismerésre, sikerélményre. Aztán megérkezik az iskolába az új nevelőtanárnő, Carla, aki figyelmesen meghallgatja a hozzá forduló gyerekeket, és igyekszik rávezetni őket problémáik megoldására. Nem ad tanácsot, nem old meg helyettük semmit, egyszerűen csak beszélget velük. Mondjuk azt célirányosan teszi.

Bradley is nála köt ki. A fiú először hallani sem akar a dologról, aztán mégis kötélnek áll. És később kiderül: ez volt eddigi élete legjobb döntése. Pedig az út, amelyen elindult, egyáltalán nem könnyű. Sőt, tele van buktatókkal és akadályokkal. No meg próbatételekkel. Ha Bradley kiállja a próbákat, mindazt elérheti, amire vágyott. Ha nem, továbbra is kitaszított marad.

Rengeteg burkolt és nyíltan nevelő célzatú mondat, gondolat lapul a könyvben, amikre nem árt odafigyelni, alkalmasint megfogadni őket. A szerző szavai arról tanúskodnak, hogy ismeri az iskola világát, sőt, valószínűleg a gyermeklélektant is behatóan tanulmányozta. No és persze akad a tarsolyában egy jó adag humor is. Úgy gondolom, nem véletlen, hogy Amerikában az ifjú olvasóknak köszönhetően 19 díjjal jutalmazták az író legismertebb regényét, ami kicsiknek és nagyoknak egyaránt kellemes órákat szerezhet. Főleg, ha közösen olvassák. És megbeszélik. Őszintén. Türelmesen. Figyelmesen.

Forrás: ekultura.hu
 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót