OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : A tizennegyedik aranyhal

A tizennegyedik aranyhal

  2017.10.26. 16:07

'2015 legjobb 50 gyerekkönyve-díj'
 
Írta: Jennifer L. Holm
Fordította: Roboz Gábor
Illusztrálta: Tad Carpenter
Kiadó: Ciceró Könyvstúdió, 2015
Oldalszám : 200
 
"Az átlagemberek feladják azoknál az akadályoknál, amikkel nap mint nap szembesülnek. A tudósok újra meg újra elbuknak. Néha egy életen át küzdünk. De nem adjuk el, mert be akarjuk fejezni a kirakóst."
 
A tizenegy éves Ellie nem rajong a változásért így szörnyen hiányzik neki az ötödik osztály, meg a legjobb barátnője, s még szegény aranyhala is, aki kilehelte a lelkét.
Aztán egy nap furcsa fiú bukkan fel az életében, aki állandóan főnökösködik - kissé lökött. De a legfurcsább az, hogy gyanúsan hasonlít Ellie nagypapájára, a tudósra, akit mindig is megszállottan foglalkoztatott a halhatatlanság kérdése…
 
Vajon ki fog hinni az idő visszafordíthatóságában?
 

Az elbeszélő tudós nagyapja nem csak hisz, hanem ésszerű ötletnek tartja, és a sejt-regenerálódást választotta kutatási területként. Egy napon váratlanul toppan be a családhoz: ugyanolyan ódivatú, intelligens, mint volt. Még mindig mindennel szemben kritikus, ami nem a természettudományokhoz kötődik, legfőképpen a nem tudományos pályát választó lányával. Változatlanul rajong a kínai kajáért. Csak éppen 13 éves, mert sikerült neki az ön-fiatalítás kísérlete!
 
Vajon megtalálja-e a helyét az ötödikes gyerekek világában?
Unokájával és tudományos asszisztensével saját labort alapít a garázsban…
 
Könyvkultúra
 
A gyermekregény alcímét a szerző kiskori indíttatása sugallta, hiszen a kaliforniai születésű Jennifer L. Holm orvos édesapjától gyakran hallott arról, hogyan változtatja meg a tudomány a világot: higgy "a lehetetlenségben" áthúzva: "a lehetségesben".
 
Kis hőse, a tizenegy éves Ellie - hozzá hasonlóan - soha nem rajongott a változásért. Például szörnyen hiányzik neki az ötödik osztály, meg a legjobb barátnője, sőt még a címben is szereplő, szegény aranyhala is, aki kilehelte a lelkét. Aztán egy nap furcsa fiú bukkan fel az életében, aki állandóan a főnököt játsza. A legfurcsább azonban az, hogy gyanúsan hasonlít Ellie nagypapájára, a tudósra, akit mindig is megszállottan foglalkoztatott a halhatatlanság kérdése…
 
A kistiniknek ajánlható kötet szerzője magával ragadó könnyedséggel és sok-sok humorral mesél tudományról, életről, halálról, családról, barátságról, halhatatlanságról és lehetőségről.
 
 
 

Citrompor (moly.hu)

A történetben egy tizenegy éves kislány egy humorforrásul szolgáló tudományos-fantasztikus fordulatnak köszönhetően közel kerül távolról kicsit őrültnek tűnő, mogorva és felettébb ambiciózus tudós nagyapjához, akit addig korábban csak évente egyszer-kétszer látott, így gyakorlatilag idegen volt számára.

A könyvben két hangsúlyos cselekményszál van, a családi dráma – ami egyúttal egy humoros kalamajka – és a tudományos érdeklődés fellobbanása, amelyet a nagyapának köszönhetünk:

"- A lányodat érdekli a tudomány. Komoly fogékonyságot mutat. Bátorítanod kéne.

 

Zavarba jövök, elönt a büszkeség. Lehet, hogy ez a részem – a tudomány iránti érdeklődés – mindig is megvolt, mint egy alma magvai. Csak kellett valaki, aki meglocsolja, és segíti kinőni. Olyasvalaki, mint nagyapa." (111. oldal)

A tudomány, vagy általánosabban a világ felfedezése iránti igény minden kisgyermekben ott szunnyad, és vannak olyan szerencsések, akikben ez ki is csírázik. Ellie, a főszereplő egy ilyen lány. Talán néhány kiskamasz, aki elolvassa ezt a könyvet, szintén fogékonyságot érez majd arra, hogy más szemmel nézzen egy fonnyadt almára, a romlott sajtot borító penészszálakra, és általában a minket körülvevő világra. Kár, hogy nem tizenöt évvel ezelőtt olvastam ezt a könyvet…

Humoros, szórakoztató, letehetetlen, „egyszuszra olvasós” könyv.

De azért a gyenge pontjairól is meg kell emlékeznem. A történet olyan hollywood-i volt, hogy bármelyik vasárnapi családi filmet jegyző blockbuster forgatókönyvíró megirigyelné. Ennek megfelelően túlzottan kiszámítható a végkifejlet, akárcsak a tudományos-erkölcsi dilemma. De tekintve a célcsoportot, még ez is megengedhető. Én felettébb jól szórakoztam rajta!

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót