OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : Kinőtt szív

Kinőtt szív

  2017.12.20. 05:57

https://olvassbele.files.wordpress.com/2015/07/szabc3b3-imola_kinc591tt-szc3adv-bor200-e1437378050475.jpg
Írta: Szabó Imola Julianna
Illusztrálta: Maros Krisztina
Kiadó: L'Harmattan, 2015
Oldalszám: 130

Van úgy, hogy egy tragédiáról nem tehetünk, nincs kit és nem is kell senkit hibáztatnunk érte, egyszerűen csak megtörténik velünk.

A Kinőtt szív két kislányhőse is ilyen, csupán megtörténtek velük a dolgok: egyikük az édesapját, másikuk a szeme világát veszítette el. Az elfogadáson túl mit lehet ilyen helyzetekben tenni?

A Szélkislány firkantásai naplóban és szabad ötletekben mesélő főszereplőjét önkéntelenül a rendteremtés szándéka vezérli: újra helyretenni mindent, újra belakni a hétköznapokat egy apa nélküli világban. A Zsilike kabátja főhősének meg kell tanulnia színek nélkül élni. Útkeresése hasonlóképpen kettős, erős szellemi és érzelmi munka egyszerre, s talán még az előbbinél is nehezebb feladat: az ismeretlen letapogatása.

Szabó Imola Julianna nagy empátiával és hitelesen beszél olyan dolgokról, amelyekről nagyon nehéz. De ha mégis kell, akkor valahogy úgy, ahogyan ő a Kinőtt szívben teszi. (Kiss Ottó)

 


M. Dalnoki Fanni

„Apa nem félt a pókoktól. Csak a mama. Apa szerint, akinek nyolc hónalja van, attól nem kell félni, mert megvan annak a maga baja.”

Ez Szélkislány egyik firkantása Szabó Imola Julianna legújabb könyvében. A Szélkislány firkantásai és a Zsilike kabátja alkotják a Kinőtt szív című felnőttmesekönyv két darabját.

A két történet nem függ össze, legalábbis nem egyértelműen. Nem a konkrét történet szintjén. Azonban mindkettő elemi emberi érzésekről, reakciókról szól, őszintén és végtelenül finoman. Az első rész hőse, Szélkislány hét-nyolc éves lehet. Szélkislány naplószerű szösszeneteiben azt rajzolja meg, hogyan zajlik az élet, amikor Apa már nincs. Mert az élet akkor is zajlik. Az ember szerelmes vagy épp barátságot köt egy Mandula nevű mandulával, akit a zsebében hord. Gyerekhangú kis irományok váltogatják egymást felnőttesebb versekkel, láthatjuk, hogyan él Anya, aki

„egy ideje […] mindent múlt időben mond” és aki „úgy állt az előszobában, mint egy összetört esernyő. Szerettem volna napocskát rajzolni a feje fölé.”

Érezzük a gyász jelenlétét és súlyát, de csak annyira, amennyire Maros Krisztina gyönyörű illusztrációinak feketéjét látjuk. Ott van, fontos, de mindig megtöri valami: vagy egy piros kabátos kislány, vagy egy nagyon aranyos felsorolás arról, hogy az illető kislány milyen kezdőbetűs ételeket nem szereti, és miért. Az egészet nagyon hiteles, gyerekes báj hatja át, amihez egészen biztosan hozzájárul, hogy a szerzőnek két kisgyereke van. (Olvasás közben szinte hallani a hatéves Lilus hangját.)

A Zsilike kabátja kamasz lány főhőse egy nap arra ébred, hogy alig lát. És ő mostantól Zsilike. „Zsilike, Zsilike, könnyű a sötétség színtelen ruhája” Aztán már egyáltalán nem lát. (Nem habkönnyű mesék ezek.) Hogyan lehet beletörődni a nem-látásba? Beletörődni kell vagy elfogadni? Hogyan kell megtanítani a környezetnek, hogy miként viselkedjen velünk? Hiszen mi sem tudjuk! Mi lesz a barátainkkal az iskolában? Mi lesz a szerelmünkkel?

Szabó Imola_Kinőtt-szív-ill-02

De mindig van valamilyen segítség. Valami mindig van. Család, új iskola, új barátok, akik tudják, amit mi nem, és segítenek megtanulni. Vannak új játékok is, pl. szagtérkép.

Könnyű elveszni egy ilyen témában. Nagy a veszélye, hogy érzelmes, pátosszal teli vagy éppen tragikus felhangú verseket, prózákat írunk belőlük. Jókat persze nehéz, de még a jók is el tudják véteni a hangsúlyt. Szabó Imola ezzel szemben olyan könnyedén navigál ezeken a veszélyes vizeken, és úgy vezeti az olvasót, mintha csak a saját kertjében tartana idegenvezetést.

Úgy hozza el hozzánk ezeket a nagyon érzékeny dolgokat, mintha egy tollpihével simogatna végig: addig cirógatja vele a mell­kasunkat, amíg el nem éri a szívünket. Finom, de kérlelhetetlen. Mint a gyász és az elfogadás.

Forrás: olvassbele.com

https://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1527698074_41.jpg

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót