OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : Olvassatok velünk! Híres regények kivonatai gyerekekenk

Olvassatok velünk! Híres regények kivonatai gyerekekenk

  2018.05.17. 13:09

Kiadó: Napraforgó, 2016
Oldalszám/kötetet: 469

Az Olvassatok velünk, lányok! illetve Olvassatok velünk, fiúk! kötetei azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy közelebb hozzák a gyerekekhez a nagy, híres, klasszikus regényeket, esetleg akár kedvet is csináljanak ahhoz, hogy az olvasók majd a kezükbe vegyék az eredetit.

 
A lányoknak összeállított könyvben szereplő hét történetben az érzelmek kapnak fontos szerepet.
A fiúknak szánt kötetben hét olyan mesés klasszikust találhatunk, amelyekben az érzelmek helyett inkább a kalandok jellemformáló erejére tevődik a hangsúly.
 
A két vaskos, gazdagon illusztrált kötet szerkeszeti felépítése megegyezik a Kiadó Ovass velünk! sorozatának 3-4. szintjének szerkezetével:
- a néhány regénykivonat előtt egy rövid összefoglalót olvashatunk az eredeti mű keletkezésének körülményeiről, majd
- a főszereplők képes bemutatását  tekinhetjük át néhány mondatos karakterjellemzéssel.
- A regényátiratok végét az író életrajza és a regények történelmi hátterének rövid összefoglalója zárja.

 

1. Olvassatok velünk, lányok!
 
 

 

1. Olvassatok velünk, fiúk!

uveghegyentul

Az Olvassatok velünk fiúk igazi remek gyűjtemény, főként fiúknak, amely 7 darab klasszikus kalandregény rövidített változatát tartalmazza. Így az olvasni vágyó gyerekek hajósok, testőrök, kalandorok, csavargók vagy világutazók bőrébe bújhatnak.

Az izgalmas cselekmények mellett a szerző rövid életrajzát is elolvashatják a srácok, de akár a történetek keletkezési körülményit is megtalálhatják a vaskos kötetben. (170 old.)

Az illusztráció pedig hitelesen támasztja alá a 18-19.századi történeteket,gyönyörűek, korhűek a festményszerűek. És akinek lánya van azoknak sem kell elkeseredniük, mert az Olvassatok velünk lányoknak is elkészült, amelyben Heidi, Alice csodaországban, Jane Eyre, Rómeó és Júlia és még több romantikus történet található.

 

Könyvkultúra

 

A nagy klasszikus regények gyerekbarát változatai - egy kötetben

Az irodalommal, olvasással foglalkozó szakemberek egyik legnagyobb problémája, hogy hogyan lehetne eljuttatni a klasszikus, világirodalom fontos alkotásait az ifjú gyermekolvasókhoz.

Ezekkel az alkotásokkal kapcsolatban két problémával kell szembenézni: az egyik a szókincs, a másik a világról alkotott kép.

Könyvek és gyerekek

A mai gyerekgeneráció már bőven 2000 után született, és bizonyára nem árulunk el túl nagy titkot azzal, hogy a tizennyolcadik századi alkotások nyelvezete és világképe rettentő messze van a huszonegyedik században született korosztályokétól. Azonban ezek a művek nyilván nem véletlenül kerültek a „kötelező” olvasmányok közé, hiszen olyan mondanivalójuk van a világról vagy az emberi természetről, amely igenis érdemessé teszi őket arra, hogy a mai napig közkézen forogjanak.
Mi lehet a megoldás ebben a helyzetben?
Könnyített olvasmányok

Legésszerűbbnek az tűnik, hogy olyan nyelven szólaljanak meg ezek a történetek, amelyet a gyerekek is megértenek. Ennek legegyszerűbb megoldása az úgynevezett „könnyített olvasmány” kategória: vagyis egy olyan átirat, amely nyelvezetében, tartalmában és hosszában is illeszkedik az olvasóközönséghez.

A Napraforgó Könyvkiadó Olvassatok velünk, fiúk!illetve Olvassatok velünk, lányok! címmel megjelent kötetei pontosan ezzel a szándékkal készültek: hogy közelebb hozzák a gyerekekhez a nagy, klasszikus történeteket, esetleg akár kedvet is csináljanak ahhoz, hogy az olvasók kezükbe vegyék az eredeti műveket.

Érzelmek és kalandok

A kötetekben hét-hét történet kapott helyet.

lányoknak összeállított könyvben a hangsúly az érzelmeken van. A kötetben olyan, mindenki számára ismerős klasszikusok, mint az Alice Csodaországban, Heidi, Jane Eyre és a Rómeó és Júlia mellett megtalálható A kapitány lánya és Az élet játéka (Pollyanna) csodálatos története is.

fiúknak szánt kötetben is hét mesés klasszikust vehetnek a kezükbe az olvasók. Ezekben a történetekben (a fiúk érdeklődésének megfelelően) az érzelmek helyett inkább a kalandok jellemformáló erejére tevődött át a hangsúly. A gyerekek elolvashatják A rejtelmes sziget, A kincses sziget, A három testőr, Moby Dick, Robin Hood és Tom Sawyer kalandjai mellett a Nyolcvan nap alatt a Föld körül izgalmas történetét is.

Nagyszerű kivonatok

Ezek a könyvek tehát elősegítik az általános műveltség megszerzését, hiszen ha az eredeti nyelvezete és világa már nagyon messze esik is a kis olvasótól, legalább alapvető fogalmat szerezhetnek a nagy, klasszikus történetek tartalmáról, mondanivalójáról, s ki tudja, hogy nem éppen ezek a nagyszerű kivonatok hozzák meg a kedvét ahhoz, hogy kezébe vegyék az eredeti történetet tartalmazó kötetet is.

 

 
 
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót