OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : Cília árnyai

Cília árnyai

  2019.07.06. 14:19

Illusztrálta: Bölecz Lilla  
Kiadó: Móra Könyvkiadó
Oldalszám: 336

Cília helyes lány, és töriből is zseniális. Csak egy kicsit habókos. Vagyis nagyon. Mert mi mással lehetne magyarázni, hogy állítása szerint néha egy fejetlen szellemmel társalog?
 
Ám akármilyen fura is Cília, most szükség van rá meg az eszére, különben bezárják az iskolát – a hajdani Akarattyánkastélyt –, és wellness-szállodává alakítják.
 
A hatalmaskodó polgármesterrel nemcsak Cília száll szembe, hanem a suli markos vízilabdacsapata is, köztük Káró, a kiváló gólvágó, aki egyáltalán nem tartja bolondnak Cíliát, sőt rajong érte.
 
A szórakoztató kísértethistóriában nyüzsögnek a szellemek, évődnek a szerelmesek, és még a Nárcisszuszlovagrend titkára is fény derül.

 

egypercek.blog.hu

Ez egy nagyon aranyos könyv, bár a vastagságával elriaszthatja a célközönség 4-5-6-7. osztályos olvasóit.

Napjaink tablójaként soroltatja fel a szerző az ilyen-olyan (különc, sokszor meg nem értett gyermek, kisebbség, közszereplő, lelkes tanár, időszűkében szenvedő, rohanó, vagy munkájukba temetkező szülők, szingli nő, sokféle vállalkozó stb.) szereplőit és tárja elénk a hozzávalókból egy igazi, mai problémákból felépülő regényét.

Sokan találkoztak az iskolabezárás napjainkhoz köthető jelenségével, amikor egy iskola „már nem éri meg létezni”, és helyébe vagy egy nagyáruházlánc húzza fel falait (mint városunkban) vagy wellness-fittness komplexummá alakul (mint ebben a regényben).

Az ebből születő problematikát járja körül az érintettek nézőpontjait és álláspontjait elénk tárva a szerző, miközben példaértékű összefogásként a város apraja-nagyja közös kezdeményezéseként egyszerre mozdulnak azért, hogy az iskola tényleg annak maradjon meg, aminek az adományozók kb 400 évvel ezelőtt azt szánták.

Jó volt szemtanúja lenni ennek a törekvésnek, miközben természetesen az iskola és a vár mögötti rejtélyt ki-ki a saját felkészültségével, hozzáértésével (gyerek a puszta kíváncsiságával és nyitottságával, történész a forrásokra támaszkodva, régész a megmaradt romokból és térképekből, újságíró a személyek meghallgatásával, ügyvéd, tanár az érintett személyek felkutatásával, vállalkozó egy, a szokásostól merőben eltérő színpadi technikával) igyekszik felgöngyölíteni, vagy ha úgy tetszik kinyomozni: mik azok az árnyak, mik is azok a bántó szellemek, amik nem engedik nyugodni Cíliát, a szüleit, az iskolát, a tanárait és esetleg másokat is. 
Az elejét igazán élveztem, a feléig szinte egyhuzamban elolvastam, a végére kissé elült, és több rejtélymegoldást is vártam volna – de talán a korosztálynak, akinek szól a könyv, ez is elég. (a levágott, kísértő fejeket, a vért olykor sokallottam, még ha illúzió is)

Kedves és reménykeltő történet egy szimpatikus (de napjainkban kicsit irreális), mégis pozitív kicsengésű kezdeményezésről – egy sportiskola megmentéséről… 
Engem kicsit gyerekkorom egyik Pöttyősére, a Kincskereső Pipitérre is emlékeztetett.

 

„Apának is tele van a szobája könyvekkel. Mert tudd meg: egy csomó minden nincs fent az interneten. vagy ha fent is van, nem biztos, hogy pontos az adat. Legalábbis tudományosan nem ellenőrzött. Amit viszont a könyvekben találsz, az biztos tudás. A könyvekben nem csalódhatsz. ” 118-119.pp.

„Nem a víz az ellenfél, hanem a stopperóra. A víz segít legyőzni az időt.” 198.o.

„Az íróasztalán Kopélia lelkének rendje szerint régi iratok halmozódtak összedobálva a sárga minden árnyalatában. Voltak ott len-, mimóza-, kurkuma-, mustár- és homoksárga kódexek, de nem hiányoztak a mézga-, arany- vagy éppen rézszín kötésű könyvek sem az asztalról Nem csoda, hát, hogy első pillantásra észre sem vette a nárciszsárga bőrbe kötött kódexet a többi között.” 124.o.

„…egyszerre legalább hét helyről lehetett hallani a bömbölést. De az is lehet, hogy tizenkettőről. Nem lehet tudni, annyi azonban biztos, hogy a nézőtér különböző pontjain egyszerre csapott fel a vérfagyasztó hang. Még Frézia néni, a cukorkaárus se számolta nem, pedig ő igazán szeretett számolni, egészen odavolt, amikor kivonták az egy- meg a kétforintosokat a forgalomból. Frézia néni ugyanis egész álló nap nem csinált mást, mint számolta a forintosokat, tíz-, majd százdarabos oszlopba rendezte őket, azután fehér papírba csomagolva, berolnizva vitte a postára. Néha ugyan felsóhajtott, és visszasírta a régi alumínium tíz-, meg húszfilléreseket, hogy azoknak volt csak igazán tartásuk, de azért lelkiismeretesen számolgatta ezeket az újmódi pénzeket is.” 102-103.old.

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót