OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : A testrablók éjszakája

A testrablók éjszakája

  2020.08.23. 15:49

Írta: Bartól Imre
Illusztrálta: Bán Sarolta
Kiadó: Tea, 2019Oldalszám: 56

Bartók Imre gyermekmeséje az inváziós sci-fi műfajába kalauzolja el az ifjú olvasókat.

Egy csillagközi ökológia gondolatai találkoznak a gyermeki érzelmekkel.

XXI. századi mese a szorongásról, az önzet-lenségről és a leleményességről.

A kisiskolás Krisz egy nap azzal szembesül, hogy az igazgató által adott piruláktól mindenki elálmosodik, hazamegy, majd eltűnik...  aztán szemtanúja lesz annak, ahogy egyik tanítója különös átváltozáson megy keresztül...
 
„– De ha Atom úr és Éva néni nem az igazi Atom úr és Éva néni, akkor hol vannak az igaziak?
– Nem tudom, de mielőbb ki kell derítenünk. Velem tartasz, Krisz?”

 

foxboox.hu
 
Egy igazán rendhagyó gyerekkönyv bukkant fel nemrégiben a könyvesboltokban. A testrablók éjszakája az inváziós sci-fi világába kalauzolja a fantasztikumra fogékony ifjúságot (8 éves kortól). Feszültségfokozó, sötét képi megoldások, repülő csészealjak, vészjósló események, baljós idegenek, szimbióták és a Föld megszállására szőtt gonosz terv. Tanulságos gyerekthriller, modern mese a szorongásról, a leleményességről, a nyitottságról és az önzetlenségről. Izgalmas, ugye?

A történetbe egy idilli családi kiruccanáson csapunk bele. Krisz és szülei épp egy tóparton vannak, apa és ő fagyizik, amíg anya a nagy pocakjával ejtőzik és olvas egy pléden. Hamarosan kistesója lesz! Amikor Krisz egy kicsit eltávolodott a szüleitől, különös jelenségre lett figyelmes: a magasban egy világító frizbi lebegett! Mi lehet ez?!? De mielőtt megmutathatta volna a többieknek, már el is tűnt az égről. A másnap nyomasztóan indult. Furcsa mód még az ablaka alatt hangoskodó verebek sem csiripeltek. Krisznek rossz előérzete támadt, ami csak fokozódott, amikor Atom úr, az iskolaigazgató váratlanul megjelent az osztályteremben, és pirulákat kezdett osztogatni a gyerekeknek.

"Tessék, csak tessék – mondta Atom úr, miközben kiosztotta a pirulákat és a poharakat, melyekben egy-egy korty víz volt. – Neked is jut Éva, ne kéresd magad."

 

Éva néni és az osztálytársai is sorra bevették a pirulát, de Krisz úgy döntött, csak úgy tesz mintha, de nem nyeli le. Nem sokkal később mindenki elálmosodott, a tanárnéni is belegabalyodott a mondandójába, és jobbnak látta hazaküldeni őket. Egyedül Krisz maradt a teremben, tudta, hogy meg kell várnia az apukáját, aki majd csak később jön érte. De aznap nem ért oda. A folyosó kihalt volt, az iskola sötét és vészjósló, de szerencsére Krisz nem volt teljesen egyedül: összetalálkozott Dénes bácsival, a természetismeret tanárral. Tanácstalanul néztek egymásra. Mi folyik itt?!? Bejárták az iskolát, és a szertárban egy nagyon bizarr dolgot fedeztek fel. Az asztalon egy fénylő-ködlő burok hevert, és valaki nyöszörgött benne…

"Mintha viaszból lett volna az arca. Egy viaszfigura, amit magára hagytak, mielőtt megszilárdultak volna a vonásai."

Éva néni volt az, de mégsem volt ő. Krisz elmesélte a tanárának Atom úr piruláit, és hogy mit látott tegnap a tóparton. Rájöttek, hogy fokozatosan minden megváltozik körülöttük, más lett az igazgató, és most valami furcsa dolog történik Éva nénivel is. Dénes bácsiban kezdett kirajzolódni egy elmélet. Attól tartott, hogy ez csakis földönkívüli invázió lehet. A jelek szerint ezek az idegenek kiválóan képesek adaptálódni, felveszik az alakunkat és elvegyülnek. Ki kell deríteniük, hogy pontosan mi folyik itt! Kilopakodtak hát az utcára. Pont arra tekert biciklijén Hamu, az osztálytársa – szokatlanul lassan, komótosan. Valami nem stimmelt,  hiszen ő a féktelen száguldozásairól volt hírhedt! Úgy sejtették, ő sem az igazi Hamu már. Amikor észrevette, megszólította őket:

"– Nem álmos, Dénes bácsi? (…) Krisz, te is itt vagy? Nem akarsz aludni?

– Nem akarok aludni!

– Pedig jobban tennéd – mondta Hamu hűvösen. – Előbb-utóbb mind aludni fogunk."

 
 

Óvatosan követték a kisfiút, aki egy gyárhoz vezette a duót. Látszott, hogy itt valami titkos, fontos dolog készülődik, ez lehet a megszállás központja. Sőt, talán itt gyártják a másolatokat is. Bármennyire is veszélyes volt, úgy döntöttek, hogy bemennek. Igyekeztek közömbös arcot vágni, és úgy viselkedni, mint az idegenek. Sikerült így bejárniuk az épületet, és végül egy órási ketrecbe zárva rá is bukkantak az emberekre. Ott volt apa, anya, sok osztálytársa és Éva néni is. Ki kell szabadítani őket! De a kulcs Atom úrnál van! Hogyan szerezhetnék még? Az igazgató mindeközben kiosztotta a feladatokat és beszédet tartott az üres tekintetű tömegnek…

"A Napunk fénye kihunyt… A tengerünk hullámai megfagytak… Bolygónk kiszáradt… Így hát útra kellett kelnünk az űr hullámain… Százezer évig utaztunk, míg megleltük új hazánkat… Az új otthont, amelynek egén még nagy fénnyel lobog az ő ragyogó, melegebb napjuk."

Hátborzongató, ugye? De nem minden az aminek látszik, csak venni kell a fáradtságot, hogy megismerjük az érem másik oldalát. A dolgok nem várt fordulatot vesznek, kiderül minden, és megcsillan a remény. A kislány pedig rájön, hogy empátiával, leleményességgel és összefogással minden helyzet orvosolható. A történet végén Krisz ismét a tó partján kirándul. Minden ugyanaz, de mégis kicsit más már minden…

A testrablók éjszakáját sci-fi rajongó nagyobbaknak ajánljuk. A cselekmény izgalmas, kicsit szorongós, kicsit sötét, de a végkifejlet tanulságos és pozitív. A baljós hangulatról nemcsak a történet, de a Bán Sarolta által megálmodott sejtelmes, realisztikus illusztráció is gondoskodik, amit tovább erősít a könyv tipográfiája – fekete oldalakon fehér betűk – is.

 
 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót