OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : A visszafelé-folyó

A visszafelé-folyó

  2020.11.13. 13:27

9-12 éveseknek
Jean-Claude Mourlevat - A visszafelé folyóÍrta: Jean-Claude Mourlevat
Kiadó: Pozsonyi Pagony
Oldalszám: 328

Tomek, a boltosfiú és Hanna, egy keleti kereskedő lánya a halhatatlanná tevő vizet keresik. A két fiatal története izgalmas, párhuzamos vándorút keresztül a sivatagon, a Felejtés Erdején, a Parfümkészítők faluján, a nagy óceánon a Visszafelé-folyó forrásáig.

Csodálatos tájakon és varázslatos világokon kelnek át, és mindenhol le kell győzniük az eléjük tornyosuló akadályokat. De mindig segítő, szeretetreméltó teremtményekkel akadnak össze, és ha hallgatnak a megérzéseikre, és bátran, állhatatosan haladnak az útjukon, akkor célba érnek.
Gyönyörű utazó- és szerelmes történet a francia szépirodalom nagy klasszikusától.
Abszolút első szerelem
Abszolút varázslatos
Abszolút vándorlás

 

pagony.hu

Az utazás során az út a fontos, nem a cél

„A dolgok nem kívül kezdődnek, hanem belül, és nem alul, hanem felül és nem a láthatóban, hanem a láthatatlanban” (Hamvas Béla)

Jean-Claude Mourlevat mesés regényét, A vsszafelé-folyót – ahogy ez lenni szokott –, más szavaival, jelen esetben Hamvas Béláéval tudnám legszebben leírni. Tökéletesen kifejezi, milyen varázslatos utazás történetét tárja elénk Mourlevat, ami közben elengedhetetlenné teszi azt is, hogy magunkba tekintsünk.

Azaz míg mesebeli tájakon utazunk a főszereplővel a könyv lapjain, a belsőnkben is hosszú túrára indulunk az ismeretlenbe. A visszafelé-folyó minden fejezete referál valamilyen lelki folyamatról, ami lejátszódhat egy gyermek pszichéjében, kezdve a szeparációs szorongástól a szülő-gyerek kapcsolat konfliktusain át az első párválasztással és szerelemmel járó különleges érzésekig, melyek első megtapasztalása semmihez sem fogható, és éppen ezért nagyon ijesztő is. A visszafelé-folyó nem csupán egy izgalmas és misztikus kalandregény, de egy fontos utazás is a tudattalanba, ahol minden furcsa teremtménynek és mesebeli helyszínnek metaforikus jelentése van.

Tomek, a főszereplő fiú, utazása kezdetén csupán 13 éves. Vándorlása néhány évet ölel fel, mely alatt nem csak fizikailag változik: kalandjai során fejlődik az érzelmi intelligenciája, megtanul tartós és fontos kapcsolatokat kötni és elköteleződni, félretenni fontos helyzetekben saját egóját és másokat előtérbe helyezni, megismeri a szerelem mindent elsöprő érzését, és szembenéz a félelmeivel. A halál gondolata sem borzasztja el úgy, mint azelőtt, hiszen megtanulja, hogy az élet értékességének a végesség-tudat az egyik kulcsa.

dc9a82b6-5924-4b26-b972-76dda818ab7c.jpegHihetetlenül komplex kötetet tarthat kezében az olvasó, de közben mégsem érezzük zsúfoltnak a történetet, éppen ellenkezőleg. Elvont, megfejtendő szimbólumai miatt hitelesen és minden didaxistól mentesen képes számtalan problémával, érzéssel, élethelyzettel foglalkozni anélkül, hogy belezavarodnánk a sok mondanivalóba. Igaz, klasszikusan olyan könyv ez, amit érdemes többször elolvasni és akár együtt, közösen értelmezni a gyerekekkel, annyi mindent rejt a felszín alatt. Hasznos módszer a közös olvasás arra is, megismerjük a gyerek számára igazán fontos problémákat, a félelmeit, és vágyait úgy, hogy figyelünk arra, ő mit olvas ki a sorokból, mit értelmez könnyedén, mit nehezebben.

Tomek egy kereskedő fiú, akinek a boltjában mindent kapni. Egy este betér hozzá egy vele egyidős, különleges vásárló, aki mesél neki a Kzsar-folyóról, ami visszafelé halad. A tengerből ered, és egy hegy tetején végződik, tavacskát képezve egy apró kőmedencében. Aki a medence vizéből iszik, örök életre tehet szert. Tomek néhány nappal később az ismeretlen lány után indul a Kzsar-folyót kutatva, hogy a forrás vizéből kedves öreg nagyapjának, Isámnak hozhasson. Ugyan Isám nem vérszerinti nagyapja Tomeknek, ő az egyetlen, akit a fiú családtagjaként szerethet.

Ahogy mondani szokás, az utazás során az út a fontos, nem a cél. Nincs ez másként Tomek esetében sem. Kezdeti úti célját elérve már nem is fontos számára az, amiért elindult, annál inkább az átélt élmények, megismert emberek, és a metamorfózis, amint keresztülment. Az a belső változás, amely során komplexebbé vált a személyisége, épp úgy, ahogy a gyermekből fiatal felnőtt, majd felnőtt válik. A visszafelé-folyó egy fejlődéstörténet, azaz egy személyiség alakulását, változásait követi és mutatja be részletesen. Mélyen elemzi, min megy keresztül a főszereplő lelki és elméleti szinten, plasztikusan megjeleníti az érzéseit, gondolatait, és bemutatja, hogy dolgozza fel a főhős mindezt.

Mindeközben igazán jó mese is, azaz tudható a pozitív végkifejlet, mégsem nem lopja ki a szerző a konfliktusokat, a rossz lehetőségét a történetből. Tudjuk, hogy a világ alapvetően jó, de történhetnek benne negatív dolgok is, amik bátorsággal, kellő ismerettel és önbizalommal legyőzhetőek. Mindeközben A visszafelé-folyó egy igazán izgalmas, elképesztően fantáziadús és kreatív mese, tele varázslatos lénnyel, kalandokkal, mesebeli tájakkal, kedvességgel, humorral és bájjal. Gördülékeny szövege, filozofikus tartalmával és ehhez igazodó stílusával együtt olvasmányossá és letehetetlenné teszi a könyvet. Ráadásul egyszerre két könyvet rejt a kötet: a Tomek szemszögéből megismert utazást később Hanna (Tomek szerelme) szemszögéből is megismerhetjük, hasonló részletességgel, de újabb kalandokkal.

A visszafelé-folyó egyszerre zseniálisan okos, mélyen érző, remek konfliktuskezelő és közben meghatóan szép történet a lélek fejlődéséről.

 

Vissza a sorozat-ismertetőhöz

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót